کد خبر: ۸۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

جنگ گلادیاتور‌ها برسَر المپیک در یاشاردوغوی

مازندران این‌بار در آوردگاه مسابقات کشتی جام یاشاردوغوی ترکیه هفت نماینده دارد تا یک‌بار دیگر تسلط این استان به عنوان شاگرد اول کلاس کشتی آزاد ایران برهمگان اثبات شود.
جنگ گلادیاتور‌ها برسَر المپیک در یاشاردوغوی
آفتاب‌‌نیوز :

پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند گزینش تیم ملی کشتی آزاد، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور در مسابقات یاشاردوغوی روشن شد و رضا اطری، ابراهیم خواری، محمدعلی عموزاد، امیرحسین فیروزپور و کامران قاسمپور از جمله نمایندگان مازندران در این دوره از رقابت‌ها خواهند بود.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی با تایید فهرست ورودی آزادکاران حاضر در مسابقات یاشاردوغوی، اعلام کرد که ۱۰ آزادکار ایران عازم این مسابقات شدند که هفت نفر مازندرانی هستند.

اسامی نفرات اعزامی به این رقابت که طی روز‌های ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شهر آنتالیا برگزار می‌شود به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ابراهیم خواری – علیرضا سرلک
۶۱ کیلوگرم: رضا اطری
۶۵ کیلوگرم: علی خرمدل
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی – محمدعلی عموزاد
۷۴ کیلوگرم: حسین ابوذری
۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلوگرم: کامران قاسم پور
سرمربی: محسن کاوه
مربیان: مهدی تقوی – رضا افضلی
سرپرست: علی روحی

چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل پنج مرحله است که نخستین مرحله آن رقابت‌های قهرمانی کشور است. حضور در مسابقات بین‌المللی تعیین شده توسط کادر فنی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا (قرقیزستان) و کسب سهمیه المپیک در سطح جهان (ترکیه) و مرحله نهایی شامل اعزام به تورنمنت بین‌المللی یا رقابت درون اردویی با نظر کادر فنی برای هر وزن مراحل چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در سه رقابت نام برده شده هستند.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه داشت با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز داشتند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر در مسابقات قهرمانی کشتی کشور بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین