کد خبر: ۸۹۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

ترکیه: سکوت دنیا در قبال غزه همدستی در نسل‌کشی است

وزیر امور خارجه ترکیه درباره سکوت دنیا در قبال اتفاقاتی که در جنگ غزه در حال وقوع است هشدار داد.
ترکیه: سکوت دنیا در قبال غزه همدستی در نسل‌کشی است
آفتاب‌‌نیوز :

«هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه از سکوت دنیا در قبال اقدامات اسرائیل در غزه ابراز نگرانی کرده و آن را «همدستی در نسل‌کشی» توصیف کرد.

فیدان در سخنرانی خود در سازمان همکاری اسلامی گفت: «اگر کشتار‌ها در غزه متوقف نشوند و اگر راهکار دو دولتی به ثمر ننشیند پیش‌بینی اینکه این درگیری‌ها چه چیزی به بار خواهند آورد دشوار است.»

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد در حال حاضر هیچ ارزش اخلاقی و هیچ بستر حقوقی بین‌المللی که در درگیری‌های آینده بتوان به آن استناد کرد وجود ندارد.

وزارت بهداشت نوار غزه روز جمعه گزارش داد که از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر تا به امروز، ۲۷۹۴۷ فلسطینی شهید و ۶۷۴۵۹ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

 ۱۲۶ روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد و ارتش اسرائیل طی آن در این مدت منازل مسکونی، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی در باریکه غزه را به اهداف نظامی تبدیل کرده است. ارتش اسرائیل بامداد امروز هم بیمارستان أمل در خان یونس را هدف قرار داد.

اسرائیل مدعی است که گروه حماس از مراکز درمانی و زیرساخت‌های حیاتی به عنوان مراکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند. تل‌آویو تا کنون نتوانسته شواهدی در تأیید ادعای خود در این راستا ارائه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین