کد خبر: ۸۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷

واکنش دبیرکل مؤتلفه به سخنان رقبای احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمدنبی حبیبی گفت: «برخی نامزدها می‌گویند مملکت در لبه پرتگاه است، برخی می‌گویند کشاورزان به خاک سیاه نشسته‌اند و اقتصاد کشور ویران شده است. برخی نیز اتهاماتی را به رئیس دولت فعلی وارد می‌کنند، بدون آنکه آمار، سند و دلیلی برای حرف خود بیاورند. این خروج از جاده انصاف و عدالت است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با اشاره به برگزاری نهمین مجمع عمومی این حزب با شعار عزت، خدمت و کارآمدی گفت: «اعضاء، ارکان حزب را در یک انتخابات مردم سالارانه هر سه سال یک بار تعیین می‌کنند. انشاءا... پنجشنبه همین هفته با برگزاری نهمین مجمع عمومی قرار می‌گیرد. حزب اعضای شورای مرکزی جدید انتخاب و نیز خط‌مشی سه سال آینده حزب مورد تبادل‌نظر و تصویب قرار می‌گیرد».

وی با اشاره به اهمیت مجمع عمومی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: «عزت ما در گرو پیمودن راه امام(ره) و رهبری، پاسداری از ارزشها و اعتناء به دستاوردهای انقلاب است. ما کارآمدی نظام را در سایه خدمت صادقانه به مردم می‌بینیم. مجمع عمومی فرصتی نیز برای هم‌اندیشی و تعمیق همگرایی در انتخابات آینده است».

حبیبی ادامه داد: «نهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی با حضور جمعی از مسئولان نظام، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی برگزار می‌شود. ما امیدواریم با برگزاری این مجمع گامی نو در مشارکت سیاسی احزاب در مدیریت سیاسی کشور برداریم».

وی در مورد نحوه تعامل سیاسی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و رضایت نامزدها تصریح کرد: «انتخابات فرصتی برای بازخوانی کارنامه خدمت چهارساله دولت و بازبینی برنامه سایر نامزدها است. این فرصت باید باعث تقویت اتحاد، همبستگی و اقتدار ملی شود».

وی افزود: «اگر تحقیر، تهمت و تحریف واقعیت‌ها نسبت به نامزدها که از رجال سیاسی و مذهبی کشور هستند جایی را در تبلیغات انتخاباتی باز کند این فرصت تبدیل به تهدید می‌شود».

حبیبی ادامه داد: «نامزدها و هوادارانشان باید از سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی برخی مشکلات پرهیز کنند، نقد منصفانه، واقع‌نمایی و اثبات خود را در دستور کار خودشان قرار دهند. آنها می‌خواهند از همین مردم رای بگیرند لذا نباید به شعور و عقلانیت ملی اهانت کنند. باید جایی برای داوری مردم هم در نظر بگیرند».

وی اضافه کرد: «برخی نامزدها می‌گویند مملکت در لبه پرتگاه است، برخی می‌گویند کشاورزان به خاک سیاه نشسته‌اند و اقتصاد کشور ویران شده است. برخی نیز اتهاماتی را به رئیس دولت فعلی وارد می‌کنند، بدون آنکه آمار، سند و دلیلی برای حرف خود بیاورند. این خروج از جاده انصاف و عدالت است».

حبیبی گفت: «مقام معظم رهبری در جمع نخبگان استان کردستان و در جمع دانشجویان رویکردهای غیراخلاقی را در انتخابات نهی کردند و فرمودند؛ نامزدهای محترم توجه داشته باشند اذهان عمومی را تخریب نکنند».

وی تصریح کرد: «ما معتقدیم دود موضع‌گیریهای افراطی به چشم طراحان چنین رویکردی هم می‌رود، دلسوزانه نصیحت می‌کنیم به این بی‌مهری‌ها پایان دهند تا مردم بتوانند در یک فضای سالم و آزاد داوری خود را در مورد کارنامه چهارساله دولت نهم و ارائه برنامه نامزدها برای اداره دولت با رای آگاهانه بیان کنند».

وی گفت: «ایران ما در دنیای بحران‌زده کنونی یک موقعیت استثنایی دارد، در حالی که در منطقه برخی از همسایگان ما به دلیل مداخلات آمریکا و قدرتهای بزرگ در ناامنی بسر می‌برند ما در امنیت کامل هستیم. ایران هیچ‌وقت در تاریخ حیات خود اینقدر قدرتمند نبوده است. لذا برخی از تبلیغات نامزدها در مورد وضعیت کشور مصداق خارجی ندارد و مردم خوب این موضوع را درک می‌کنند».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص رحلت آیت‌ا... العظمی بهجت گفت: «رحلت جانگداز مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت‌ا... العظمی بهجت قلب مسلمانان جهان را به درد آورد. آیت‌ا... العظمی بهجت نمونه یک انسان بزرگ بود که در مکتب حیات بخش اسلام تربیت یافته بود. وی معلم بزرگ فقه، عرفان و اخلاق بود و طی 60 سال تدریس در حوزه‌های علمیه چون خورشیدی گرمابخش در جنبش بیداری مسلمانان درخشید. او همواره در کنار امام(ره) و رهبری پشتیبانی محکم برای نهضت اسلامی ایران بود. شاگردان آن بزرگ‌مرد چون ستارگان درخشان در آسمان فقاهت و عرفان حوزه‌های علمیه می‌درخشند» .

حزب موتلفه اسلامی با عرض تسلیت به پیشگاه امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و مردم داغدار ایران علو درجات آن عزیز را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین