کد خبر: ۸۹۱۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳

رئیسی: وارد شدن به عرصه تجارت جهانی، اقتصاد قوی می‌خواهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول قوه قضائیه گفت: «برای وارد شدن به عرصه رقابت و تجارت جهانی، نیازمند اقتصادی قوی و توانمند هستیم».

حجت‌السلام سید ابراهیم رئیسی در همایش سراسری «اصل 44؛ عملکرد گذشته، چشم انداز‌اینده» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: «فعال کردن شوراها و بخش‌هایی که در قانون برای اصل 44 پیش بینی شده است در اجرایی کردن ‌این اصل می‌تواند بسیار مؤثر باشد».

وی گفت: «قوه قضائیه پس از ابلاغ سیاست‌های اصل 44، اقدام به‌ایجاد سازمان حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع و دادگاه‌های تخصصی کرد».

رئیسی افزود: «تاکنون بالاترین رقم شکایت‌های صورت گرفته درباره اصل 44 در حوزه صنعت بوده است».

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد تلویحی از وجود خودروهای مدل بالا در کشور گفت: «اگر خواستار تعامل با تجارت جهانی و رقابت در‌این عرصه هستیم، باید اقتصاد توانمند داشته باشیم و گر نه کشور ما تبدیل به بازار مصرف برای دیگر کشورها خواهد شد».

رئیسی با اشاره به نام گذاری امسال به نام اصلاح الگوی مصرف، افزود: «در‌این راستا باید نیروی انسانی، منابع و امکانات و آنچه را که در گذشته انجام داده‌ایم بازنگری و برای آینده برنامه ریزی دقیق کنیم».
وی گفت: «با عزمی ‌ملی و آهنگ واحد ملی می‌توان برای افزایش تولید، بهره‌وری و کاهش مصرف و در نهایت به سمت دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله حرکت کرد».

رئیسی نیروی جوان کارآمد و متعهد را از مهمترین ذخایر کشور بیان کرد و گفت: «اتکا به خدا و اعتماد به نفس، دو عامل اصلی تحول است که متخصصان کشور می‌توانند با داشتن ‌این دو عامل به کارهای بزرگی دست زنند».

معاون اول قوه قضائیه در ادامه گفت: «صرف دادن گزارش، همه دستگاه‌ها باید بعد از شش ماه، عملکرد خود را در خصوص اجرای اصل 44 بازنگری کنند و ببینند‌ آیا آنچه مقام معظم رهبری و مردم می‌خواهند، تحقق یافته است یا خیر». 

رئیسی همچنین در خصوص دادگاه‌های تخصصی رسیدگی به شکایات سرمایه گذاران در حوزه اصل 44 گفت: «ما سعی کردیم در‌این دادگاه‌ها از قضاتی استفاده کنیم که در حوزه‌های اقتصادی با تجربه تر هستند و همچنین مشاوران اقتصادی نیز در کنار‌این قضات در نظر گرفته‌ایم».

وی ابراز امیدواری کرد؛ همه بخش‌ها برای اجرای سیاست‌های اصل 44، دست به دست هم دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین