کد خبر: ۸۹۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵

واکنش آمریکا به پرتاب موشک سجیل 2

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایالات متحده‌ آمریکا، روز چهارشنبه تایید کرد ایران یک موشک میان برد را با موفقیت آزمایش کرده است. آمریکا همچنین بار دیگر نگرانی خود را نسبت به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران اعلام داشت.

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سجیل 2 [+ویدئو] [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا اعلام داشت گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که پرتاب این موشک توسط ایران، موفقیت آمیز بوده است. «گیتس» همچنین گفت این موشک، بردی بین 2000 تا 2500 کیلومتر داشته و به دلیل مشکلاتی که در رابطه با موتور آن وجود دارد، برد 2000 کیلومتر محتمل‌تر است.

«گیتس» در پاسخ به سوالی در مورد پرتاب این موشک ابراز داشت: «اطلاعاتی که خوانده‌ام نشان می‌دهد که این پرتاب، پرتابی موفقیت‌آمیز بوده است».

وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفت این که موشک به هدف اصلی خود برخورد کرده است یا خیر، مشخص نیست.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه در جمع مردم شهر سمنان، اعلام کرد که «مصطفی محمد نجار»، وزیر دفاع، به وی اطلاع داده است که موشک «سجیل 2» که فناوری پیشرفته‌ای دارد، از سمنان پرتاب شده و دقیقا در محل مورد نظر فرود آمده است.

«رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید نیز پس از پرتاب موشکی ایران اعلام داشت «باراک اوباما»، همچنان نسبت به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران نگران است.

وی گفت اوباما بر این عقیده است که: «دنبال کردن چنین برنامه‌هایی توسط ایران، امنیت تهران را تقویت نمی‌کند، بلکه در عوض، امنیت ایرانیان را کاهش می‌دهد».

یکی از مقامات دفاعی آمریکا در همین رابطه اظهار داشت: «هنوز برای تعیین این که این موشک، قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند یا خیر، زود است».

این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو»، پیشتر اعلام داشته بود تکنولوژی موشکی ایران و برنامه هسته‌ای این کشور، بزرگترین تهدید علیه اسرائیل، از زمان پیدایش این رژیم در سال 1948 به شمار می‌رود.

علی‌رغم این ادعاها، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی‌رود و فقط به منظور تولید برق و فعالیت‌‌های صلح‌آمیز است. 

این در حالی است که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن صدها کلاهک هسته‌ای بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات خاورمیانه است و شروع دو جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه خود شاهدی بر این مدعا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
5
درود بر ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین