کد خبر: ۸۹۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

مهدی قایدی در مسیر اکرم عفیف؟

پس از پایان هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا و دفاع قطر از قهرمانی خود، سایت AFC یازده نفر منتخب تورنمنت را انتخاب و مشخص کرد.
مهدی قایدی در مسیر اکرم عفیف؟
آفتاب‌‌نیوز :

حضور سه بازیکن از تیم قهرمان، در این ترکیب طبیعی است و حسن الهیدوس، اکرم عفیف و مشعل برشام، سهم بسزایی در تکرار قهرمانی عنابی‌ها داشتند. در این حین، انتخاب مهدی قایدی از ایران به عنوان وینگر چپ در سیستم ۳-۴-۳ بسیار جالب توجه است. چنین قضیه‌ای به خوبی نشان می‌دهد که حضور قایدی در ترکیب تیم ملی چقدر مثمرثمر واقع شده است. او در چهار دیدار اول بسیار خوب و مفید ظاهر شد و توانست دو گل هم وارد دروازه رقبا کند. شاید اگر خلاقیت او در بازی با هنگ کنگ به کمک ایران ایران نمی‌آمد، معلوم نبود که چه اتفاقاتی عجیب و غریبی انتظار تیم ملی را در طول جام می‌کشید.

تصمیمات امیر قلعه نویی مبنی بر اینکه او در دیدار مقابل ژاپن و قطر بر روی نیمکت بنشیند قابل فهم و درک نیست؛ هرچند که باید به سلیقه او در چینش دلخواه خود، احترام گذاشت، اما شاید اگر ژنرال تعویض‌های بهتری در بازی با قطر انجام می‌داد می‌توانست تا حدودی، بازی را بر روی زمین برای قطر سخت و مشکل ساز کند. اتفاقا یکی از همان برگ برنده‌ها در لحظات دشوار تورنمنت، دلگرمی به حضور مهدی قایدی برای باز کردن گره‌های کور بازی بود. مهدی که فصل فوق العاده‌ای را در اتحاد کلبا گذرانده بود آماده‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسید و جزو معدود لژیونر‌هایی به حساب می‌آمد که عملکرد درخشانی در ثبت آمار گل و پاس گل داشت و قلعه‌نویی می‌توانست بهره وری مناسب تری از او داشته باشد.

این موارد به وضوح آینده را ترسیم می‌کند که مهدی قائدی برای تیم ملی فوتبال ایران در سال‌های آتی یک الماس گران بها خواهد بود و اگر به او میدان و فرصت بیشتری داده شود، می‌تواند پای در مسیر اکرم عفیف بگذارد و به فوق ستاره بی بدیلی در آسیا تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین