کد خبر: ۸۹۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۳۰

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله حسن‌زاده آملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پایان اجلاس یازدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم از مقام علمی استاد پیشکسوت حوزه آیت الله حسن‌زاده آملی به صورت ویژه تجلیل شد.

آیت‌الله سبحانی روز پنجشنبه در یازدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفا گفت: «جهان با فرهنگ شیعه آشنا شده است و هجوم دشمنان بر این مکتب تاکنون بی تأثیر بوده است».

آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: «غوغاگری علیه شیعه توسط معاندان نه تنها مانع پیشرفت این مکتب نشده بلکه موجب شده است بسیاری از روشن ضمیران جهان به شناخت و بررسی این مکتب الهی بپردازند».

وی با تشریح مصداق‌هایی از دروغ های نسبت داده شده به شیعه به‌ویژه در آثار مکتوب و سایت‌ها و پایگاههای مختلف علمی تصریح کرد: «شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه باید با استفاده از توان علمی اساتید و فضلا، پاسخگوی هجمه‌های دشمنان باشد».

آیت‌الله سبحانی ضمن تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت الله بهجت و تسلیت ارتحال ایشان ، آینده نگری را لازمه کار اساتید حوزه دانست و افزود: «روش استنباط باید روش پایدار حوزه باشد و حوزه‌ها با حفظ این روش سنتی به دنبال یافته‌های جدید برای پاسخگویی به نیازهای آینده جامعه در عرصه مسائل عقیدتی و شرعی باشند».

دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه قم هم در این اجلاس افزایش توان پاسخ دادن به مسائل روز را از مهمترین رویکردهای حوزه‌های علمیه دانست و خاطر نشان کرد: «علوم طبیعی با روند رو به رشد خود مسئولیت حوزه‌ها را سنگین‌تر کرده است و مسائل جدید در عرصه‌های مختلف مانند پزشکی و تجارت نباید از نگاه شرعی اساتید و فضلای حوزه دور بماند».

آیت‌الله یزدی تشییع باشکوه پیکر مرجع فقید آیت‌الله بهجت را تقدیر کم نظیر مردم از علم مرجعیت و حوزه ها توصیف کرد و گفت: «اساتید حوزه با ایجاد جاذبه‌های علمی در حوزه زمینه‌های پرورش عالمان وارسته و راستین را فراهم کنند».

مدیر حوزه علمیه قم هم در این اجلاس از دایر شدن دبیرخانه دائمی اجلاسیه اساتید حوزه خبر داد و گفت: «سرعت بخشی به پیشرفت‌های علمی حوزه تأمین زمینه‌های تحول حوزه‌ها و ساماندهی آموزش حوزه‌های علمیه از اهداف فعالیت این دبیرخانه است».

آیت الله مقتدایی پرداحتن اساتید حوزه به مسائل اخلاقی و تهذیب نفس طلاب را خواستار شد و افزود : «همانند علمای گذشته این روش که اساتید به مباحث علم اخلاق اهتمام بورزند به یک سنت تبدیل شود».

همچنین در این اجلاس از اساتید برتر حوزه و استادان ایثارگر قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین