کد خبر: ۸۹۳۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

تعطیلی مدارس در برخی شهرها

بارش برف و باران دوباره آغاز شده است. با ورود سامانه جدید بارشی به کشور بسیاری از استان‌ها دوباره سفیدپوش شدند و سیل نیز در بسیاری از استان‌ها جاری شد و جاده و راه‌ها را مسدود کرد.
تعطیلی مدارس در برخی شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

هواشناسی برای بسیاری از استان و شهر‌ها از جمله لرستان و مازنداران هشدار قرمز صادر کرده است.

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران، وزش باد و کاهش دما در کشور تا سه‌شنبه آینده خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

فردا بارش‌ها در غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از استان یزد ادامه دارد.

یکشنبه آینده در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، نوار شرقی، دوشنبه و سه‌شنبه در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده ادامه دارد.

شنبه و یکشنبه آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی، جنوب و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است که روز شنبه نیمه غربی و یکشنبه در نیمه شرقی به‌ویژه شمال شرق کاهش محسوس دما روی می‌دهد. امروز خلیج‌فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

مدارس همدان به علت سرما و یخبندان فردا شنبه غیرحضوری شدند

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش همدان با صدور اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن مدارس این استان در همه مقاطع تحصیلی در روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه بدلیل برودت هوا خبر داد.

در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان آمده است: باتوجه به برف و بوران، برودت هوا، یخبندان و سرمای شدید، تمام مقاطع تحصیلی در سراسر استان، فردا شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

این اطلاعیه افزوده است مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ تعطیل است.

حدود ۳۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی همدان به تحصیل مشغول هستند.

مدارس نوبت صبح شهرستان تفرش تعطیل شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس نوبت صبح شهر و روستای تفرش روز شنبه ۲۸ بهمن به علت بارش برف و لغزندگی سطح معابر، در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل شدند.

«علی عقیلی» شامگاه جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: تعطیلی یا تاخیر در فعالیت مدارس در سایر شهر‌های استان مرکزی، صبح فردا اعلام می‌شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

مدارس برخی شهر‌های اردبیل غیرحضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدارس برخی شهر‌های این استان به دلیل سردی هوا فردا غیرحضوری خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه فعالیت‌های آموزشی مدارس نوبت صبح مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و تمام مدارس استثنایی در روز شنبه (۲۸ بهمن) به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نمین، سرعین و هیر غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم عصر جمعه با اعلام هشدار نارنجی و زرد، از احتمال کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری در مدت فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

این اداره کل در اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان از عصر جمعه تا ظهر روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: در مدت فعالیت این سامانه ساکنان شهر‌های نیر، سرعین، کوثر و خلخال شاهد بارش برف، کولاک و مه‌گرفتگی خواهند بود.

بر این اساس آسمان استان نیمه ابری تا ابری، مه‌آلود، توام با وزش باد شرقی، کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف همراه با کولاک برف (در نوار شمالی استان بارش خفیف باران) پیش‌بینی می‌شود. اوج فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه (۲۸ بهمن) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

در این اطلاعیه رخداد‌هایی همچون اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، یخ‌زدگی و لغرندگی مسیر‌های مواصلاتی شهری و برون شهری، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان و بسته شدن راه‌های روستایی و جاده‌های فرعی پیش‌بینی شده است.

مدارس کردستان فردا تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از غیرحضوری شدن فعالیت برخی مدارس سطح استان خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال در گفتگو با تسنیم با اشاره به بارش‌های اخیر، از تعطیلی مدارس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل برودت هوا و تداوم بارش برف و باران، فعالیت کلیه مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی بخش سرشیو و کوماسی مریوان در نوبت صبح و بعدازظهرِ فردا شنبه ۲۸ بهمن‌ماه جاری به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شبکه شاد انجام خواهد شد. همچنین فعالیت مدارس سطح شهر مریوان و بخش‌های مرکزی و خاوومیرآباد در تمامی دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح با تأخیر و از ساعت ۹ شروع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: همچنین فعالیت تمام مدارس شهر و روستای شهرستان مریوان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: هر گونه تعطیلی مدارس از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین