کد خبر: ۸۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴
در دیدار با هیأت رئیسه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه؛

مرعشی: منتظر خیزش بزرگ آذربایجان در حمایت از موسوی هستیم

احمدی‌نژاد باید به خیلی از سوالات جواب بدهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسین مرعشی گفت: «الان همه شرایط برای خلق حماسه‌ای بزرگتر از دوم خرداد 76 آماده است».

سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی که در جمع اعضای هیأت رئیسه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه سخن می‌گفت، با بررسی سیر تاریخی 30 سال گذشته یادآور شد: «در شرایط جنگ امکانات کشور یا صرف تامین امکانات نظامی می‌شد و یا در راه تأمین مایحتاج ضروری مردم هزینه می‌شد».

وی افزود: «فراغت از جنگ، مبداء حرکت به سمت سازندگی و توسعه شد و علی‌رغم اینکه امکانات وسیعی در اختیار دولت نبود، گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شد. سپس این مسیر در دوره آقای خاتمی هم ادامه پیدا کرد به نحوی که در پایان دوره آقای خاتمی همه چیز در کشور آماده خیز بزرگ برای حرکت کشور به سمت صنعتی شدن بود».

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: «هماهنگی قوای سه‌گانه و صدا و سیما با دولت نهم، افزایش بی‌سابقه قیمت نفت، که حتی الان هم هنوز 10 دلار از بالاترین قیمت نفت دوره خاتمی بالاتر است و مهم‌تر از همه ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در این دوره، مهم‌ترین ابزارهایی بود که به کمک احمدی‌نژاد آمد تا او بتواند کشور را برای برداشتن آن گام بزرگ هدایت کند».

وی ادامه داد: «اما متأسفانه آقای احمدی‌نژاد با عدم توجه به کل تجربه و خرد کشور، کشور را دچار بحران ناکارآمدی کرد».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «ما از اول منتقد آقای احمدی‌نژاد بودیم. اما گمان نمی‌کردیم که دولت نهم با این حجم و با این گستردگی به مردم لطمه بزند. حق این مردم نبود که به این صورت لطمه بخورند. این مردم هم‌میهن و هم کشوری‌های آقای احمدی‌نژاد بوده و هستند (حتی اگر به لحاظ فکری هم‌مسلک آقای احمدی‌نژاد نباشند). بخشی از مردم به آقای احمدی‌نژاد امید بسته بودند و به شعارهای ایشان به عنوان شعارهایی متفاوت رای داده بودند. حق این مردم نبود که این قدر لطمه ببینند. به نظر من آقای احمدی‌نژاد خیلی به مردم ایران بد کرد. حق این مردم نبود که میلیاردها دلار از منابعشان برای ایجاد تورم هزینه شود. جایی نیست که از آسیب دولت در امان مانده باشد. همین کنکور امسال، تورم، بیکاری و ... نمونه‌هایی از این مسائل هستند».

وی افزود: «حقوق بازنشستگان، یک سال و نیم قبل با تصویب مجلس افزایش پیدا کرده ولی این افزایش حقوق بعد از 18 ماه و در آستانه انتخابات درحال اعمال شدن است. آیا مردم ایران باید مثل بردگان مورد سوء استفاده قرار بگیرند. آیا این حق مردم ایران است؟ شان مردم ایران این است»؟ 

مرعشی گفت: «به نظر من آقای احمدی‌نژاد در تاریخ بدنام خواهد ماند؛ هرچند ممکن است تا زمانی که حاکم هستند، کسی جرات نکند و به ایشان حرفی نزند».

وی ادامه داد: «دولت نهم در حالی نیروهایی را بدون دارا بودن حداقل صلاحیت‌ها به کار گرفت که با شعار مبارزه با فساد و شایسته‌سالاری انتخاب شده‌بود. در هیچ دولتی سابقه نداشته که کسی با مدرک جعلی بیاید و وارد عرصه‌ای بشود». 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به موضوع روابط ایران و آمریکا در دولت نهم گفت: «خیلی از ما معتقد بودیم که باید مسائل ایران و آمریکا عادی شود و الان هم اگر به قدرت بازگردیم از این موضوع دفاع می‌کنیم ولی آیا واقعا باید از لابی هوشنگ امیراحمدی و لابی اسرائیل برای حل مسائلمان با آمریکائیها استفاده کنیم؟ یعنی ایران تا این حد باید کوچک شود که به اسرائیلی‌ها چراغ سبز نشان بدهیم تا روابطمان را با آمریکا حل کنیم و آقای مشایی بیاید و آن حرف غلط را نه به خاطر دفاع از آن مردم که برای حل مسئله‌مان با آمریکا عنوان کند»؟

مرعشی با ابراز تأسف از افزایش بی‌عدالتی‌ها در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد افزود: «این همه شعار عدالت داده شود و این همه شکاف بین فقیر و غنی به وجود بیاوریم؟ یک شبه با تورم، ثروتمندان، دارایی‌هاشان چند برابر شود و آنهایی که اجاره نشین هستند قدرت پرداخت اجاره‌شان را هم نداشته باشند؟ یعنی تا این اندازه شکاف باید تشدید شود»؟

وی گفت: «آقای احمدی‌نژاد باید به خیلی از سوالات جواب بدهد و من خیلی خیلی متاسفم؛ آقای احمدی‌نژاد؛ تو رئیس‌جمهور ایرانی. تو رئیس‌ این ملتی. ملت به تو احترام می‌گذارند. این ملت به تو اعتماد کردند. آیا باید از اعتماد مردم این گونه علیه خودشان استفاده می‌شد؟ ممکن است گفته شود که دولت قصد نداشته که این طور بشود؛ ولی خوب فایده این حرف چیست؟ جنازه ملت روی زمین مانده است. مردم ایران امروز نیازمند دفاع علما، روحانیون، مراجع، سیاسیون و نمایندگان مجلس هستند».‌

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حال حاضر دو وظیفه اصلی بر عهده ما است، گفت: «وظیفه اول ما این است که برای مقابله با ناکارآمدی موجود، یک نه بزرگ به گروه فعلی بگوییم و وظیفه دوم ما هم این است که  مواظب باشیم سراغ ناکارآمدی جدید نرویم تا بتوانیم هرچند با 4 سال تأخیر، روند تکامل کشور را ادامه دهیم».

مرعشی، با بیان اینکه "فضل تقدم سازندگی در کشور با دولت آقای هاشمی رفسنجانی بوده و فضل تقدم اصلاحات و توسعه سیاسی نیز با دولت آقای خاتمی، و دولت نهم هم در حد شعار دم از عدالت می‌زده است"، خاطرنشان کرد: «رئیس جمهور آینده باید بتواند مجموعه این شعارها را با هم به پیش ببرد و موسوی قادر است برنامه سازندگی را کامل تر از هاشمی رفسنجانی، اصلاحات را موفق‌تر از خاتمی و عدالت گستری را به معنای واقعی کلمه انجام دهد».

این فعال سیاسی حامی مهندس میرحسین موسوی، در ادامه با یادآوری مجموعه اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته منجر به انتخاب میرحسین موسوی توسط بخش زیادی از گروه‌ها و جریان‌های منتقد دولت به عنوان نامزد اصلح شد، تأکید کرد: «ما تا کنون دو خیز مهم برای نیل به هدف برداشته‌ایم. اول اینکه از مرحله تردید عبور کردیم و به تصمیم رسیدیم. دوم اینکه موفق شدیم به خوبی آقای مهندس موسوی را به نسل جوان عرضه کنیم و حالا نوبت خیز سوم یعنی بسیج همه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی است».

وی با اشاره به این‌که برای خیز سوم 4 هفته بیشتر وقت نداریم، تصریح کرد: «رسانه‌ها باید این فرصت کم را مغتنم بشمارند و افکار، اندیشه‌ها و برنامه‌های آقای موسوی را به درستی به مردم عرضه کنند، چرا که الان همه شرایط برای خلق حماسه‌ای بزرگتر از دوم خرداد 76 آماده است».

مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که در حال حاضر همه اقشار مردم از مراجع عظام تقلید گرفته، تا تکنوکرات‌ها، بازاریان، روشنفکران، دانشجویان و کارگران، حمایت خود را از موسوی اعلام کرده‌اند گفت: «وضعیت فعلی در مقایسه با زمان مشابه در سال 1376 بسیار بهتر است، و می‌توان با اطمینان خاطر نسبی گفت که در صورت حضور همه‌جانبه مردم در پای صندوق‌های رأی، پیروزی از آن موسوی خواهد بود».

مرعشی در پایان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع مهندس میرحسین موسوی به آذربایجان گفت: «همه اصلاح‌طلبان و آزاداندیشان ایران امروز به دور فرزند آذربایجان حلقه زده‌اند و منتظر خیزش بزرگ غیورمردان و شیرزنان آذربایجان در حمایت از این فرزند خود هستند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
سلام بر آقاي مرعشي
آقاي مرعشي من از طرف تمام همدانيهاي طرفدار موسوي واقعا بابته كار بعضي از افراد تو دانشگاه آزاد همدان در قبال شما متاسفم و معذرت خواهي ميكنم.
اين افراد يكم كوته فكر هستن و با احساسات تصميم ميگيرن نه با عقل.
بازم معذرت خواهي ميكنم
موفق باشيد در انتخابات. به اميد پيروزي مير حسين موسوي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
از متن درج شده بسیار سپاسگزارم. این حرف دل هزاران ایرانی انقلابی است. ملت در حال حاضر فقط آرامش می خواهد. پیشرفت اقتصادی فقط در سایه آرامش به وجود می اید نه تهوین و ایجاد حالت ارعاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
ماهان - خانه فرمانیه - باغ شمال و .... در ذهن مردم است
گمانم بر این است که باید اینها را مردم بدانندو ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
آذر بایجانیهای عزیز فیلم جوک ساختن خاتمی و اطرافیانشان را در یک میهمانی درباره هموطنان ترک و رشتی و ... میتوانند در یوتیوب ببینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
سعی کنید آذربایجان را در مقابل زاگرس نشینان قرار ندهید چون در آن صورت اصلاح طلبان شکست می خورند.در حال حاضر به اندازه کافی بین طرفداران موسوی و کروبی شکاف ایجاد کرده اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
واقعا از نظرات خوب و سازنده آقاي مرعشي نهايت استفاده ذا نموذم.و به داشتن هموطناني همچون ايشان كه داراي ديدي باز و واقعبينانه و متعالي هستند افتخار مي كنم.اميدوارم همه ملت ايران خطر حضور خاتمي را در منصب رياست دولت احساس كنند و بدانند كه واقعا به قول آقاي رضايي با احمدي نژاد بسوي پرتگاه مي رويم.همه بياييد تا ايران را بار ديگر با انقلابي سبز بسوي آينده اي روشن هدايت كنيم.به اميد ايراني سبز و مردماني سبز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
مردم تورک آذربایجان واقعا" از آقای خاتمی متشکره که چشمای اونها رو باز کرد تادیگه به اصلاحگرانی مثل اونها دلخوش نکنند .
من متاسفم از رایی که در هر دو دوره به ایشون دادم . البته باز هم متشکرم از ایشون . چون نشون دادند اصلاحگر و اصول گرا و... دروغگویانی بیش نیستند و همه سعی دارند ما رو سیاهی لشگر نمایش کنند که بازیگران اصلیش خودشون هستند .
ضمنا" یک کمی به دو رو برشون نگاه کنند می فهمند.............خودشون هستند نه مردم تورک آذربایجان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین