کد خبر: ۸۹۳۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

رسانه عبری: کار نتانیاهو بعد از جنگ تمام است

یک رسانه عبری به نقل از مقامات حزب «بنیامین نتانیاهو» گزارش داد با پایان جنگ غزه، او دیگر در قدرت نخواهد بود و چاره‌ای جز برگزاری انتخابات ندارد.
رسانه عبری: کار نتانیاهو بعد از جنگ تمام است
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری «وای‌نت» به نقل از منابع آگاه در حزب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد که پس از پایان جنگ غزه، او دیگر نمی‌تواند قدرت را در دست داشته باشد.

درحالی‌که بسیاری در رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، نتانیاهو شنبه مدعی شد که «اکنون وقت سیاست نیست» و انتخابات بعدی این رژیم چند سال دیگر برگزار خواهد شد.

چند نظرسنجی مختلف نشان داده‌اند که از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، میزان محبوبیت نتانیاهو و اعضای حزب «لیکود» در فلسطین اشغالی روند نزولی داشته است. یک مرکز تحقیقاتی در ماه دسامبر با استناد به نظرسنجی‌ها اعلام کرد بیش از دو سوم اسرائیلی‌ها خواستار آن هستند که به‌محض پایان جنگ غزه، انتخابات سراسری برگزار شود.

نظرسنجی تازه‌ای که در ماه میلادی جاری برگزاری شد، نشان داد اگر انتخابات همین حالا برگزار شود، احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ۷۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان این رژیم را تصاحب خواهند کرد. رسانه عبری وای‌نت به نقل از مقامات حزب لیکود که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد: «هر کس که در هفتم اکتبر نخست‌وزیر بود، با پایان جنگ قدرت را از دست خواهد داد.»

یکی از مقامات حزب نتانیاهو به وای‌نت گفت: «هرچقدر هم که نتانیاهو پایان (جنگ) را به تعویق انداخته و با آن (انتخابات) مخالف باشد، با پایان جنگ ما انتخابات خواهیم داشت.» این منبع اعلام کرد با پایان جنگ هم‌حزبی‌های نتانیاهو یا احزاب اپوزیسیون که در ائتلاف حاکم حضور دارند، او را وادار به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهند کرد و همه در این باره متفق‌القول هستند.

بااین‌حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه با درخواست‌های مطرح‌شده برای انتخابات زودهنگام مخالفت و اعلام کرد انتخابات طبق برنامه قبلی در اکتبر ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد. او با بیان اینکه بهتر است «در میان جنگ خود را درگیر این مسئله نکنیم»، گفت «آخرین چیزی که در حال حاضر به آن نیاز داریم انتخابات است.» او هشدار داد که اختلافات داخلی در حوزه سیاست به سود حماس خواهد بود.

حزب اپوزیسیون «یش عتید» با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات نتانیاهو، آن را «نمایشی دیگر از یک نخست‌وزیر فاقد صلاحیت» دانست که «مدت‌هاست از هر نظر اعتماد عمومی را از دست داده و از قبول مسئولیت بزرگ‌ترین شکست یهودیان از زمان هولوکاست» شانه خالی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین