کد خبر: ۸۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷

احتمال کناره‌گیری لاریجانی از ریاست فراکسیون اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ یک عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس از تداوم فشارهای برخی اعضای این فراكسیون برای صدور بیانیه‌‌ای در حمایت از نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آتی خبر داد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سید جلال یحیی‌زاده افزود: «این فشارها می‌تواند تاثیر نهایی خود را در تغییر رئیس فراكسیون اصولگرایان داشته باشد». 

وی در پاسخ به اینكه این تغییر در انتخابات آتی هیات رئیسه فراكسیون ایجاد خواهد شد یا نه؟، افزود: «این فشارها ممكن است به گونه‌ای ادامه یابد كه لاریجانی‏، شخصا دیگر تمایلی برای تداوم ریاستش بر این فراكسیون نداشته باشد. به این ترتیب ممكن است تا قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه فراكسیون اصولگرایان، ایشان از ریاست انصراف دهند تا زمینه برای انتخاب فرد دیگری ایجاد شود». 

نماینده تفت و میبد با بیان اینكه اطلاع دقیقی از آیین نامه جدید فراكسیون اصولگرایان ندارد كه بر اساس آن مشخصا اعلام كند كه انتخابات هیات رئیسه فراكسیون اصولگرایان‏، امسال باید برگزار شود یا سال آینده و پس از یك دوره دوساله؟، ادامه داد: «فشارها در فراكسیون اصولگرایان آنگونه است كه این افراد منتظر انتخاباتی در دو سال آینده نخواهند شد». 

یحیی‌زاده در پاسخ به اینكه چه كسی ممكن است جایگزین لاریجانی در ریاست فراكسیون اصولگرایان شود؟، اظهار داشت: «مطمئن هستم كه با كناره‌گیری آقای لاریجانی، اختلاف در مورد تعیین رئیس فراكسیون ادامه خواهد یافت. ممكن است افرادی خواستار حضور باهنر در این جایگاه باشند و افراد دیگری هم زارعی یا حسینیان را پیشنهاد دهند. اما هیچ یک از این افراد نمی‌توانند رای اجماعی اعضای فراكسیون را جلب كنند. به این ترتیب هركسی كه بخواهد جایگزین لاریجانی شود با رای ضعیفی از سوی اعضا به ریاست فراكسیون اصولگرایان خواهد رسید». 

این عضو فراكسیون اصولگرایان با اشاره به جلسه مجمع عمومی این فراكسیون كه فردا عصر برگزار خواهد شد، گفت: «نمی‌توان از هم اكنون پیش بینی كرد كه در نتیجه این جلسه بالاخره بیانیه‌ای در حمایت از نامزدی احمدی‌نژاد صادر خواهد شد یا نه». 

وی با بیان اینكه لاریجانی به عنوان رئیس فراكسیون اصولگرایان و رئیس مجلس شخصا مخالف صدور چنین بیانیه‌ای است، ادامه داد: «اما بدنه فراكسیون و برخی از حامیان دولت در فراكسیون اصولگریان اصرار دارند كه این بیانیه صادر شود. اما با وجود اختلاف دیدگاه‌های متفاوت در فراكسیون، ممكن است كه نهایت چنین بیانیه‌ای صادر نشود». 

به گفته وی در این صورت، به سمتی پیش می‌رویم كه نمایندگان حامی دولت در سه جلسه علنی باقی‌مانده تا پیش از انتخابات، از تریبون مجلس برای حمایت از كاندیدایشان استفاده كنند. هرچند كه احتمال ثمر بخشی فشارهای آنها برای صدور بیانیه‌ای در اعلام حمایت از نامزدی احمدی‌نژاد منتفی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین