کد خبر: ۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱

سخنرانی کاندیداهای انتخابات در حرم امام(ره)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبير ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمينی (ره) در نشست خبری با خبرنگاران اعلام كرد كه چهار كانديدای انتخابات رياست جمهوری دهم امسال در چهار فرصت رسمی در مراسم بزرگدشت حضرت امام(ره) در حرم مطهر بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران سخنرانی خواهند كرد.

محمدعلی انصاری در اين‌باره اظهار كرد: «به جز 14 خردادماه كه ما همه ساله از سخنان رهبر معظم انقلاب بهره‌مند می‌شويم امسال در چهار فرصت رسمی در حرم از چهار كانديدای تائيد شده از سوی شورای نگهبان استفاده می‌كنيم تا مراسم ارتحال امام صحنه‌ای برای ارائه نظرات كانديداهايی باشد كه برای رقابت در عرصه حاضر هستند».

وی افزود: «البته رقابت‌های رسما از جمعه‌شب آغاز شده و ما برای اين‌كه سهمی در بسترسازی حضور مردم داشته باشيم، بنا داريم كانديداها دراين مراسم سخنرانی كنند. در شب 14 خرداد به سنت سنوات گذشته رييس‌جمهور كه كانديدای انتخابات هم هستند، سخنرانی می‌كند و سخنرانی‌های كانديداهای ديگر در روزهای پس از آن امروز نهايی می‌شود».

وی خاطرنشان كرد: «اين سخنرانی‌ها ميدانی است كه هم طرفداران چهره‌های تائيد شده و هم مردم از نظرات آن‌ها در راستای تبيين ديدگاه‌ها و تعهد و پيمان‌شان با امام(ره) بهره‌مند شوند. اميدواريم بتوانيم در اين فرصت كمكی به بسترسازی برای مردم حضور يكپارچه مردم در انتخابات داشته باشيم».

دبير ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمينی (ره) تاكيد كرد: «البته ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام بدون جهت‌گيری خاص و بدون حمايت از كانديدايی تلاش می‌كند تا مردم با حضور يكپارچه پای صندوق‌های رای بيايند تا بتوانيم رسالت تاريخی خود را انجام دهيم و خوشحال باشيم كه روح امام خمينی از اين فعاليت خرسند خواهند بود».

وی درباره روز سخنرانی كانديداها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: «غير از مراسم شب 14 خرداد كه طبق سنوات گذشته رييس‌جمهور ـ كه از كانديداهای رياست جمهوری هم هستند سخنرانی می‌كنند ـ آقای كروبی در شب 15 خرداد آقای موسوی شب 16 خرداد و آقای محسن رضايی روز 15 خرداد در حرم مطهر امام خمينی سخنرانی خواهند كرد».

وی اظهار كرد: «ستاد مركزی بزرگداشت امام خمينی (ره) در ابلاغيه‌ای رسمی در روزهای آينده اين برنامه‌ها را از جهت زمان دقيق آن اعلام خواهد كرد».

انصاری افزود: «نفس حضور كانديداها در اين مراسم و حضور آن‌ها در مراسمی ملی همانند اقداماتی است كه صداوسيما انجام می‌دهد و ما تنها پيشنهاد دهنده نبوديم بلكه خود كانديداها نيز گذشته از زمان سخنرانی، نفس حضور در اين مراسم را با اهميت می‌دانند و ما سعی كرده‌ايم در دو سه روز مراسم رسمی با توجه به نظرخود كانديداها و ستادهای آن‌ها در مورد سخرانی آن‌ها برنامه‌ريزی داشته باشيم تا علاوه بر حضور و شركت مردم ستادهای انتخاباتی و هواداران كانديداها از اين فرصت استفاده كنند».

وی تاكيد كرد: «البته در مورد انعكاس رسمی مراسم هنوز تصميمی نگرفته‌ايم و بايد اين مساله با صداوسيما، رسانه‌ها و كانديداها هماهنگ شود كه آيا سياست پخش مستقيم را خواهيم داشت يا ضبط برنامه و پخش آن در فرصتی ديگر و يا سياست ديگر. اين مساله در روزهای آينده اعلام خواهد شد كه پخش برنامه‌ها برچه اصولی استوار است، اما ستاد مركزی منعی در اين راستا ندارد و اميدواريم به اندازه‌ توان و وسع خود انتظار كانديداها و مردم را برآورده كنيم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین