کد خبر: ۸۹۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

مادر ناوالنی: جسد پسرم را دیدم؛ می‌خواهند مخفیانه او را دفن کنند

مادر ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین که هفته گذشته در زندانی در شمال روسیه درگذشت، می‌گوید جسد را به او نشان داده‌اند، اما همزمان مقام‌ها به او فشار می‌آورند که اجازه دهد خاکسپاری پسرش «مخفیانه» انجام شود.
مادر ناوالنی: جسد پسرم را دیدم؛ می‌خواهند مخفیانه او را دفن کنند
آفتاب‌‌نیوز :

مادر آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین که هفته گذشته در زندانی در شمال روسیه درگذشت، می‌گوید جسد را به او نشان داده‌اند، اما همزمان مقام‌ها به او فشار می‌آورند که اجازه دهد خاکسپاری پسرش «مخفیانه» انجام شود.

بی‌بی‌سی گزارش داد، لیومیدلا ناوالنیا، در ویدیویی که از او در کانال یوتیوب آلکسی ناوالنی منتشر شده می‌گوید او را به غسالخانه برده‌اند و آنجا پس از مشاهده جسد او گواهی مرگ پسرش آلکسی ناوالنی را امضا کرده است.

کرا یامیش، مدیرمطبوعاتی آلکسی ناوالنی گفته در گواهی فوت علت «مرگ به دلایل طبیعی» ذکر شده است.

این در حالی است که همسر آلکسی ناوالنی می‌گوید شوهرش را ماموران دولت روسیه کشته‌اند.

لیومیدلا ناوالنیا در ویدیو منتشر شده می‌گوید بنابر قوانین روسیه باید جسد پسرش را به او تحویل دهند، اما مقام‌ها با «باج‌خواهی» از او خواسته‌اند که در برابر تحویل جسد به آن‌ها اجازه دهد درباره مکان، زمان و چگونگی خاکسپاری آلکسی ناوالنی تصمیم‌گیری کنند - خواسته‌ای خانم ناوالنیا می‌گوید با آن مخالفت کرده است.

او می‌گوید: «آن‌ها می‌خواهند من را به گورستانی در حاشیه شهر ببرند و یک قبر تازه نشانم دهند و بگویند پسر تو اینجا دفن شده».

خانم ناوالنیا که پس از انتشار خبر مرگ پسرش به شهر سالخارد در شمال روسیه و نزدیکی زندان محل نگه‌داری آلکسی ناوالنی، سفر کرده همچنین می‌گوید از سوی مقام‌های دولت روسیه تهدید شده است.

او در ویدیو می‌گوید: «تو چشم‌های من نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر با خاکسپاری محرمانه و در خفا موافقت نکنی ممکن است سر جسد پسرم بلایی بیاورند».

بازرس وروپایف علنا به من گفت: «زمان به نفع تو نمی‌گذرد، جسد در حال متلاشی‌شدن است».

ویدیو گفته‌های لیودمیلا ناوالنیا روی کانال یوتیوب پسرش - آلکسی ناوالنی - منتشر شده و آن در پایان ویدیو به عنوان یک مادر خواهش می‌کند که جسد پسرش را به او تحویل دهند.

مقام‌های دولت روسیه و کرملین هنوز واکنشی به این ویدیو و اظهارات مادر آلکسی ناوالنی نشان نداده‌اند.

آلکسی ناوالنی، سرشناس‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، روز ۱۶ فوریه در زندانی مخوف و تقریبا غیرقابل دسترس در نزدیکی شهر سالخارد در شمال روسیه و نزدیک مناطق قطبی این کشور درگذشت.

مقام‌های زندان می‌گویند او پس از «یک پیاده‌روی مریض احوال شد» و کمی بعد درگذشت.

اما یولیا ناوالنیا، همسر این منتقد و رهبر سابق مخالفان دولت روسیه، می‌گوید آلکسی ناوالنی با دستور ولادیمیر پوتین به قتل رسیده است. خانم ناوالنیا سوگند خورده که به راه همسرش ادامه دهد.

کرملین ادعا‌ها درباره نحوه مرگ آقای ناوالنی را رد کرده و آن‌ها را واکنش «هیستریک» غرب به خبر مرگ جدی‌ترین منتقد آقای پوتین، ارزیابی کرده است.

آمریکا و دیگر رهبران کشور‌های غربی کرملین و شخص ولادیمیر پوتین را مسئول مرگ آلکسی ناوالنی خوانده‌اند.

سازمان ملل متحد هم خواستار تحقیق و تفحص مستقل و شفاف درباره چگونگی مرگ آقای ناوالنی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین