کد خبر: ۸۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کندی عبور و مرور و لغزندگی معابر

رشت پس از بارش سنگین برف + تصاویر

بارش برف زمستانی در شهر رشت که از شب گذشته آغاز شده بود، سبب کندی عبور و مرور و لغزندگی معابر و خیابان‌ها در ساعات اولیه صبح امروز شد.
رشت پس از بارش سنگین برف + تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

بارش برف زمستانی که از روز گذشته در مناطق مختلف گیلان و شهر رشت آغاز شده بود علارغم ایجاد جلوه‌های زیبا و سفید پوش کردن شهر، اما از ساعات اولیه صبح امروز سبب کندی عبور و مرور و لغزندگی معابر و خیابان‌ها در شهر رشت شد.

تعدادی از کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی از صبح امروز بعد از طی مسافت‌های طولانی با پای پیاده خود را به بیمارستان‌ها رساندند تا نقصانی در روند خدمات‌رسانی در حوزه درمان استان گیلان حس نشود؛ و هیچ خودرویی برای انتقال این سپیدپوشان در زمان‌های بحرانی در نظر گرفته نشده است و لذا خطر سُرخوردگی و آسیب دیدن آن‌ها بسیار زیاد است.

در مسیر‌های مختلف مردم به‌سختی خیابان‌ها را طی کرده و تردد از مسیر‌های اصلی شهر به کندی صورت می‌گرفت.

یکی از ساکنان شهر رشت با اشاره به وضعیت راه‌ها و خیابان‌های اصلی عنوان کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح مدیران و عدم پاسخگویی آنان نسبت به عملکرد خود سبب مشکلاتی می‌شود که مردم باید تاوان آن را بپردازند.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه تجهیزات کافی برای استان گیلان تهیه نمی‌شود و این امر نتیجه عدم برنامه‌ریزی مدون در حوزه بحران است، خواستار اصلاح عملکرد مسئولان مربوطه و پاسخگویی آنان شد.

بارش‌ها به هر شکلی از نعمات الهی است، و لذا ما از برف و یخبندان به‌عنوان یک پدیده اقلیمی یاد می‌کنیم تا بلای طبیعی؛ اما در استان گیلان این پدیده در روند زندگی روزمره اجتماعی مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند و خسارات مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی زیادی را به بار می‌آورد.

غلامعلی نیک‌فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان، اظهار داشت: در‌حال حاضر شاهد بارش برف شدید تا خفیف در ۱۳ محور مواصلاتی استان هستیم که در ۱۱ محور بارش‌ها شدید و همچنین بارش برف در سه محور مواصلاتی گیلان متوقف شده است.

وی با اشاره به ارتفاع برف در محور‌های مواصلاتی گیلان، افزود: در محور مواصلاتی توتکابن حشمت‌آباد بیش از ۱۲۰ سانتیمتر برف باریده و در محور‌هایی نظیر بلوردکان خصیب‌دشت، زیاز اشکورات و سیاهکل دیلمان ارتفاع برف به یکصد سانتیمتر رسیده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، در محور‌های مواصلاتی شهرستان رشت نیز بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برف باریده و عملیات برف‌روبی در محور‌های رشت به خروجی و بالعکس در حال انجام است.

نیک‌فهم با بیان اینکه در سایر محور‌های شریانی استان حداکثر ارتفاع برف پنج سانتی‌متر است، افزود: در محور‌های مواصلاتی شمال غربی استان از پونل تا آستارا بارش برف بسیار خفیف است.

وی با اشاره به وضعیت محور‌ها در مرز استان‌های همجوار با گیلان گفت: گردنه الماس در محور اسالم-خلخال، زندانه در محور پونل-خلخال، گردنه حیران در محور آستارا ـ اردبیل و گردنه کوهین در محور رشت ـ قزوین بارش برف متوقف شده و یا بسیار خفیف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین