این ترفند خیلی زود عملیاتی شد بهطوریکه طی ساعات گذشته، مخاطبان شبکههای مجازی از لایو زنده ساسی با عموپورنگ، بهشدت متعجب شدند.
علت تعجب مخاطبان از این بابت بود که این دو طی هفتههای اخیر حسابی از خجالت هم درآمده بودند، ولی حالا در این لایو، این دو چهره درنهایت صمیمیت با یکدیگر حرف میزنند و حتی برای همدیگر نیز قطعهای میخوانند. این لایو که بهشدت در شبکههای مجازی سروصدا کرد، چند ساعت بعد توسط عموپورنگ تکذیب شد تا خیلی زود، پرده از نقشه جدید ساسی مانکن برداشته شود.
حدود سه ماه پیش بود که ساسی مانکن از پوستری رونمایی کرد که در آن او با ترانه علیدوستی در یک قاب دیده میشد. انتشار این پوستر، گمانههایی را مطرح کرد که این دو چهره احتمالا در فیلمی سینمایی که خارج از کشور فیلمبرداری شده، همبازی بودهاند. چند ساعت پس از انتشار این پوستر بود که وکیل علیدوستی، هرگونه همکاری با این خواننده را تکذیب کرد و چند روز بعد که آهنگ برادران لیلا منتشر شد، مخاطبان متوجه این حرکت ساسی شدند.
حالا هم پروژه، همان است. ساسی قصد دارد طی چند روز آینده، آهنگ و موزیکویدئوی «تکاردک» را منتشر کند و به همین دلیل با یک ویدئوی دستکاری شده، لایوی از حضور خود و عموپورنگ منتشر کرده تا به نوعی بمب تبلیغاتی آهنگ جدیدش باشد. در واقع ساسی همان کاری که چند روز پیش از انتشار برادران لیلا با ترانه علیدوستی انجام داد، حالا پیش از انتشار تکاردک، با عموپورنگ انجام داده است. اتفاقی که با همراهی رادیو جوان نیز همراه بود و این لایو زنده همزمان با صفحه ساسی، از صفحه رادیو جوان نیز پخش شد.
البته ساسی عادت دارد برای رونق کنسرتهای نوروزی خود، تکآهنگش را در اسفندماه منتشر کند. مثلا «جنتلمن» را ۱۵ اسفند ۹۷ منتشر کرد، «دکتر» را ۱۳ اسفند ۹۸ و «تهران، توکیو» را در ۱۳ اسفند ۹۹ به بازار فرستاد. وی در سال ۱۴۰۰، قطعه «مامان منو ببخش» را در ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ به بازار عرضه کرد. در اسفند سال گذشته هم بهدلیل ناآرامیهای داخل کشور و همسویی این خواننده با اعتراضها، ترانهای منتشر نشد که احتمالا آن قطعه، در اواخر آبان امسال با عنوان «برادران لیلا» بیرون آمد. برادران لیلا که برای آن هزینه زیادی صرف شده بود، خیلی زود از یادها رفت و هیچ پژواکی در جامعه نداشت.
این رویکرد برای خوانندهای، چون ساسی مانکن که در شرایط عرضه آهنگ پرمخاطب نیز باز سالنهای کنسرتش پر نمیشد، زنگ خطری جدی بهحساب میآمد. علیالخصوص آنکه کنسرت مشترک این خواننده با خوانندهای دیگر که یکماه پیش در دبی برگزار شد نیز با استقبال چندانی مواجه نشد؛ بنابراین بیم بسیاری برای رادیو جوان وجود داشت که کنسرتهای نوروزی این خواننده نیز با شکست مواجه شده و به همین دلیل خیلی زود زمینه تولید آهنگ جدید برای این خوانده فراهم شد.
ساسی طی سالیان اخیر همواره تاکید داشته که آهنگ و موزیکویدئوهای جدیدش حاصل یکسال فعالیت او و تیم پشتیبانیاش است که همین حرف او، همان زمانها هم چندان جدی گرفته نمیشد. همچنانکه اگر او برای آهنگ «تکاردک» بخواهد چنین ادعایی داشته باشد باید او را به مناقشه آذرماهش با داریوش فرضیایی ارجاع داد که سوژه تولید این آهنگ را پدید آورده است، بنابراین در بهترین حالت بین دو تا سه ماه صرف آهنگ و موزیکویدئوی این کار شده است. اوضاع برای ساسی طی یکسال اخیر چندان خوب پیش نرفت.
همان یکسال پیش بود که او از یکسو با ناآرامیهای پاییز همراهی کرد، ولی همزمان در تور کنسرتهایش شرکت کرد و از سوی طرفدارانش هو شده و مجبور به ترک سالن شد. این اتفاق درسی شد تا آهنگی را برای پایان سال گذشته منتشر نکند. برای امسال هم ساسی چند کنسرت محدود و مشترک با دیگر خوانندگان برگزار کرد که اجراهایی عادی نبود و در بهترین حالت حدود یکسوم سالن خالی بود.
ساسی پس از دو سال درصدد انتشار یک آهنگ در زمان غیرنرمال خود برآمد که این کار او، اتفاقهای خوبی برایش به همراه نداشت و تنها دو روز پس از انتشار، با سونامی صادق بوقی مواجه و به کلی فراموش شد. حالا، اما برای جبرانمافات باید منتظر تکاردک بود تا باز هم حواشی به سراغ او آمده و نامش برای کنسرتهای نوروزی برجسته شود. البته که این نگاه، تنها شامل فعالیت موسیقایی او میشود.
اکنون یک سالی میشود که ساسی، فعالیت خود روی سایتهای قمار و شرطبندی را بیشتر کرده است. گروه اکسبند که تحت مدیریت ساسی بود، به طرز چشمگیری افت تولید داشته و پس از عدماستقبالی که از کنسرتهای این گروه به عمل آمده، فعالیتهای موسیقایی آنها نیز با کاهش بسیاری مواجه شده است. به همین دلیل ساسی در تلاش است تا عدمموفقیتهای حرفه خود را در سایتهای قمار و شرطبندی جبران کند.
البته طی یک سال اخیر، زمینه برای فعالیتهای قمار ساسی هم بهتر و هم بدتر شده است. بهتر از این نظر که رقیبان مهم او بهدلایلی ازجمله قتل، دستگیری، بیماری و... از گردونه خارج شدهاند و زمینه برای فعالیت هلدینگ شرطبندی ساسی که زیرمجموعه رادیو جوان است، بهخوبی فراهم شده و بد از این نظر که فعالان این حوزه ترجیح میدهند سرمایه خود را وارد بازارهای کمخطرتر کنند.
همچنین آنها ترجیح میدهند در قمار افراد گمنامی که حاشیه کمتری دارند فعالیت کنند. البته که تمام این ماجراها را هم که کنار بگذاریم، به ناامن شدن فضای فعالیت قماربازی میرسیم که مدتهاست روشنگریهایی توسط رسانهها صورت گرفته و همه پی به نیت و انگیزه ساسی و تیم رادیو جوان بردهاند و دیگر بهمانند سابق وارد این سایتهای پرخطر که امکان رهگیری دارد، نمیشوند.
همچنین اوضاعی، چون اوضاع وخیم اقتصادی، ناامن شدن شرایط زندگی برای کسانی که غیرقانونی از کشور خارج شدند و سرمایه بادآورده هستند و... عواملیاند که کسبوکار ساسی در حوزه قمار را ملتهب کردهاند تا دیگر آن روزهای خوش گذشته در سودآوری برای این خواننده مهیا نباشد.
اینکه ساسی در شرایط کنونی ترجیح داده خوانندگی خود را محکم بچسبد، تا حدود زیادی ناشی از چنین رویکردی در بازار سرمایه قمار است. خوانندهای که حواشی کارهایش، بسیار فراتر از خود آهنگ بوده و این رویکرد، زمینه حیات خوانندهای پرحاشیهای، چون ساسی را تضمین میکند. ساسی در تمام این سالها همان رویکردی را در پیش گرفته که بلاگرها طی سالیان اخیر انجام دادهاند.
او نهایت تلاش خود را به عمل آورده تا از هر مسیر جهت دیده شدن استفاده کند تا از این مسیر، هم هلدینگهای خود را پروار کرده و هم سالنهای اجرای موسیقیاش را پرمخاطب کند، اما اکنون که بیش از ۲۰ سال از فعالیت حرفهای این خواننده میگذرد، او با وجود تمام آزادیعملهایی که داشته، در نقطهای امن و مطمئن نایستاده و بسیاری از هواداران خود را نیز از دست داده است. شخصیت و هنر ساسی، سالهاست که تحتالشعاع فعالیتهای فرامتن او برای مردم مشخص شده است.
نشان به آن نشان که مردم، تنها آهنگهای هایپر او را برای مواقع شادی خود بهصورت رایگان میخواهند وگرنه این استقبالی که از کنسرتهای چندسال اخیر او شد، خود گویای میزان محبوبیت اندک او در میان جوانان و خانوادههاست. در زمینه فعالیتهای اقتصادی او هم تا اندازهای اطلاعات به بیرون درز کرده است که دیگر کمترکسی او را هنرمندی خوشقلب و مصلح لحاظ میکند. عموما او را فردی سودجو و منفعتطلب میدانند که حتی به زن و بچه قانونی خود در انگلستان نیز رحم نکرد، حال چه کسی میتواند به مردمدوستی او ایمان داشته باشد؟