کد خبر: ۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۱

سرمقاله جمهوری اسلامی؛ فرصتی برای تثبيت پيروزی‌های مقاومت

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی روز دوشنبه تاریخ 4/3/88 به شرح ذیل می‌باشد: 

بسم الله الرحمن الرحيم
سفر جوزف بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا به بيروت در آستانه انتخابات مجلس لبنان در كانون توجهات سياسی منطقه واقع شده است . بايدن در اين سفر و در جريان ديدارهای فشرده اش سعی دارد مانع سقوط كامل جناح وابسته « 14 مارس » شود . او اميدوار است بتواند به جناح 14 مارس روحيه بدهد و ثابت كند واشنگتن برای حفظ وابستگان خود در قدرت حاضر است دست به هر كاری بزند.
رسانه های مستقل بيروت از اين سفر جنجالی به عنوان نمادی از دخالت آشكار سياسی ـ تبليغاتی و حتی مالی آمريكا در امور داخلی لبنان ياد كرده اند و قويا از جناح 14 مارس خواسته اند در اين باره توضيح دهد و دلايل ارتباط پنهان و آشكار با واشنگتن را برای افكار عمومی روشن سازد. 

پيش از سفر « جوزف بايدن » هيلاری كلينتون وزير خارجه آمريكا سعی داشت با حضور در بيروت به جناح حاكم 14 مارس اطمينان دهد كه واشنگتن با حمايت همه جانبه از آنها مانع سقوط اين جناح بدنام خواهد شد ولی با توجه به اينكه جناح 14 مارس فاقد پايگاه مردمی است و بخاطر خيانتهايش به مردم لبنان در جريان جنگ 33 روزه در پيشگاه ملت لبنان بی اعتبار شده است.
 
از نكات قابل تامل دوره اوباما اينكه در مسائل كليدی و حساس دولت اوباما از عناصر مورد نظر جناح نومحاظه كاران بهره می برد و همچنان به راهكارهای اطرافيان سابق بوش متكی است . در اين زمينه هم جوزف بايدن از وجود « جفری فيلتمن » و برخی از ديپلماتهای كار كشته در دوران وزارت « كانداليزا رايس » استفاده كرده و در واقع جناح نومحافظه كاران زمام سياستهای خاورميانه ای واشنگتن بويژه در امور لبنان را در اختيار گرفته اند همان كسانی كه عوامل بحران ساز و جنجال آفرين در لبنان شناخته شده اند و بدنامی آنها در صفحات رسانه های لبنان و منطقه نيز منعكس گرديده است.
 
رسوائی و بی‌اعتباری جناح 14 مارس به حدی آشكار شده كه آمريكا مراتب حمايت خود را از اين گروه كتمان نمی كند و با ارائه كمكهای آشكار و نهان سعی دارد كفه سياسی ـ تبليغاتی را به نفع آنها تغيير دهد ولی همين حمايتهای واشنگتن مراتب سقوط سياسی جناح 14 مارس را تسريع كرده است.
 
كاخ سفيد رسما اعلام كرده است كه معاون رئيس جمهور آمريكا در ديدار با « الياس المر » وزير دفاع لبنان حواله كمكهای جديد واشنگتن را تحويل وی می دهد تا برای ارتش لبنان هزينه شود ولی تمامی كمكهای مشروط آمريكا عموما در جهت تقويت جناح 14 مارس و تجهيز آنها برای مقابله با جناح قدرتمند « 8 مارس » بكار گرفته می شود . با اينهمه جناح 14 مارس نتوانسته از اين كمكها برای تقويت مواضع خود بهره ای ببرد و جايگاهی نزد افكار عمومی لبنان كسب نمايد. 

در همين حال چندين گروه جاسوسی رژيم صهيونيستی توسط نيروهای مقاومت رديابی شناسائی و دستگير شده اند. اين دستگيری ها از يكطرف هشياری مقاومت و تسلط روزافزون اطلاعاتی آنرا نشان می دهد و از سوی ديگر دست سران رژيم صهيونيستی و ارتجاع عرب در ماجراهای پشت پرده را « رو » كرده است . صرفنظر از نقش و برنامه ای كه آمريكا و ارتجاع عرب برای مزدوران محلی خود تدارك ديده اند ورود آنها به صحنه در اين مقياس وسيع نشانگر وخامت اوضاع برای عوامل محلی آنها است و ابعاد نگرانی واشنگتن و دربارهای بی افتخار عرب را برملا می‌كند. 

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند بايدن حامل پيامی از جانب نتانياهو نخست وزير افراطی اسرائيل نيز هست كه بعنوان گامی در جهت تقويت جناح حاكم 14 مارس موضوع عقب نشينی صهيونيستها از برخی مناطق مرزی جنوب لبنان را مطرح ساخته است.
 
دولت « فواد سينيوره » و حاميانش اميدوارند از اين اهرم سياسی ـ تبليغاتی به نفع جناح 14 مارس بهره گيری كنند ولی همه می دانند كه حتی همين عقب نشينی صهيونيستها نيز از بركات مقاومت اسلامی و نشانه قدرت حزب الله است . چرا كه در غير اينصورت بسيار زودتر از اينها بايستی اين عقب‌نشينی‌ها صورت می گرفت و اساسا وقتی جناح خائن سينيوره در خلال جنگ 33 روزه برای پيروزی صهيونيستها در تلاش بودند و به دشمن « گرا » می دادند طبعا عقب نشينی رژيم صهيونيستی را نبايد به حساب آنها گذاشت.
 
تحركات انفعالی آمريكا و مزدوران محلی واشنگتن از طرف مقاومت اسلامی با هشياری و افشاگری همراه بوده و سيدحسن نصرالله دبيركل قدرتمند حزب الله لبنان طی سخنانی به مردم لبنان يادآور شده است كه با آگاهی خود به نبرد عليه فتنه انگيزی و طرحهای دشمن بروند و با توطئه ها مقابله كنند. 

رهبر حزب الله لبنان « آگاهی » را بنيان و شرط اصلی شكل گيری مقاومت خوانده و آنرا « رمز اصلی پيروزی » معرفی كرده است .
نصرالله در اين سخنرانی به تبيين مواضع مقاومت پرداخت و « حقانيت » صداقت و استقامت مثال زدنی عناصر مقاومت اسلامی در جنگ عليه اشغالگران و شناسائی مزدوران محلی آنها را بعنوان عوامل برتری جبهه حق ذكر نمود. شايد اين سئوال مطرح شود كه رهبران مقاومت با تبيين اين مسائل چه هدفی را دنبال می كنند پاسخ اين سئوال روشن است و رهبران مقاومت اسلامی با ارائه تحليل های خود افكار عمومی را برای مقابله با جنگ روانی دشمن آماده می كنند و با به تصوير كشيدن انفعال آنها نشان می دهند كه پيروزی در اين جبهه نيز « حق طبيعی مقاومت » است . تا برگزاری انتخابات مجلس لبنان فاصله زيادی باقی نمانده است ولی از هم اكنون انتظار می رود مردم لبنان در اين جهبه نيز دخالت های بيگانگان را خنثی و صحنه انتخابات را به فرصتی برای تثبيت پيروزيهای مقاومت در جنگ 33 روزه تبديل كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین