کد خبر: ۸۹۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
برقراری امنیت در همه حوزه‌های قضایی

اولین آمار انتخابات مجلس و خبرگان

 رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون رأی در دقایق اولیه آغاز انتخابات گفت: براساس گزارش‌های دریافتی امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی سراسر استان تهران برقرار است.
اولین آمار انتخابات مجلس و خبرگان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر امروز جمعه و در ساعات اولیه آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رأی خود را به صندوق انداخت همچنین از مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و وضعیت برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی استان تهران را مورد رصد و پایش قرار داد.

وی در حاشیه این حضور و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور گسترده و فراگیر مردم در انتخابات اظهار داشت: امروز یکبار دیگر مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رأی اراده خود را ابراز کردند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت و حضور فعال داشتند.

القاصی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور حاکی از این است که آمادگی لازم در سراسر کشور از سوی مجریان و ناظران به‌منظور فراهم کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون رأی در دقایق اولیه آغاز انتخابات اظهار داشت: این موضوع حاکی از اهتمام مردم شریف ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات است.

ملت به تأسی از رهبر انقلاب پای صندوق‌های رأی حضور خواهند شد

وی با اشاره به ‌پیام حضور رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه آغاز انتخابات در پای صندوق رأی گفت: بدون شک ملت فهیم و شریف ایران اسلامی نیز به تاسی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌ نحو گسترده پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت و رأی خود را به صندوق خواهند انداخت.

القاصی مهر «شرکت در انتخابات» را پاسخی کوبنده به دشمنان ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم شریف ایران اسلامی نیز این بار هم مانند حماسه ۲۲ بهمن پوزه دشمن را به خاک خواهند مالید، توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهند کرد و بار دیگر به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ثابت خواهند کرد که ملت شریف ایران اسلامی به این آب و خاک، دین مبین اسلام و ولایت فقیه پایبند هستند و تحت هیچ شرایطی از اعتقادات و باورهای خود روی برنمی‌گردانند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال این بوده است که مردم را از نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت خود مایوس کند اما امروز ملت شریف ایران با بصیرت، آگاهی، شناخت از اوضاع و احوالی داخلی و خارجی، با روحیه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب بار دیگر فهم و شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند و حماسه سیاسی بزرگی را خلق کردند.

وی با اشاره به تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در استان تهران اظهار داشت: براساس گزارش‌های دریافتی امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی سراسر استان تهران برقرار است و اشراف کامل از سوی مسئولان و مقامات قضایی بر برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف در استان تهران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

مردم شریف ایران با حضور در حوزه های انتخابیه، مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی را به نمایش گذاشته و به دشمنان این سرزمین که از هر فرصتی برای ناامید کردن جوانان استفاده می کنند، نشان خواهند داد که ساخت ایران قوی تنها با دستان توانمند متخصصان، اندیشمندان و جوانان وطن دوست محقق می شود.

شور و هیجان قبل از برگزاری انتخابات و روزهایی که نامزدها از طریق رسانه ها و فضای مجازی به تشریح برنامه ها و اهداف خود برای ساخت ایرانی آباد و سرافراز می پرداختند، کاملا مشهود بود و اینک با گرم کردن تنور انتخابات و انتخاب آگاهانه، افراد اصلح را راهی خانه ملت و خبرگان رهبری می کنند و توطئه شوم معاندان نظام مبنی بر بزرگنمایی ضعف ها و کوچک شمردن اقدامات و نقاط قوت را نقش برآب خواهند کرد.

با دستور وزیر کشور؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

در نهایت و با رای مردم ۲۹۰ نماینده راهی خانه ملت می شوند و ۸۸ نماینده نیز به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین