کد خبر: ۸۹۵۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

تخلف انتخاباتی / ۱۰۰ نفر در کرمانشاه دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری ۱۰۰ نفر در استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: بیشتر این افراد به دلیل درگیری در اطراف شعبات و خرید و فروش رای دستگیر شده‌اند.
تخلف انتخاباتی / ۱۰۰ نفر در کرمانشاه دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

«حمیدرضا کرمی» عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: در مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها به ویژه اسلام آباد غرب درگیری‌هایی بین طرفداران کاندیدا‌ها صورت گرفته که تاکنون چندین نفر بازداشت شده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش رای در استان نیز داشتیم که متاسفانه با وجود کار‌های پیشگیرانه و تذکراتی که دادیم تعدادی در این زمینه مرتکب جرایم انتخاباتی شدند و افرادی در این زمینه بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده و به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به جرایم این افراد رسیدگی می‌شود و مجازات قانونی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی دستگیری‌ها بیشتر در محل اخذ رای بوده که توسط ضابطین قضایی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه گفت: هماهنگی لازم را انجام داده ایم و موارد را رصد می‌کنیم تا از بروز چنین مسائلی جلوگیری شود.

کرمی افزود: برخورد ما با این موارد بدون تعارف است و تا آخرین ساعات رای گیری نظارت و پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین از مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات قدردانی کرد.

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه از ساعت هشت صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هشت نماینده خانه ملت و ۲ نماینده خبرگان رهبری آغاز شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

درب یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان کرمانشاه از ساعت هشت صبح بر روی رای دهندگان گشوده شده و مردم می‌توانند آرای خود را به صندوق بیاندازند.

در استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال شامل ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر زن حق رای دارند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۷۴ نفر از آن‌ها رای اولی هستند.

۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای سراسر استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین