کد خبر: ۸۹۵۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

انتخابات کهگیلویه و بویراحمد / مشارکت ۶۴.۲۷ درصدی مردم + اسامی منتخابان

ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اسامی نامزد‌های منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را اعلام کرد.
انتخابات کهگیلویه و بویراحمد / مشارکت  ۶۴.۲۷ درصدی مردم + اسامی منتخابان
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۵۸۳ هزار ۹۸۴ واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۷۸ هزار نفر در این حضور حماسی شرکت کردند.

سید جواد هاشمی‌مهر، اظهار کرد: ۵۸۳ هزار ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵ هزار ۴۷۷ نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند، معادل ۶۴.۲۷ درصد بوده است.

وی افزود: ۱۸۳ هزار و ۷۳ نفر از مجموع شرکت کنندگان را آقایان و ۱۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مجموع در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون محمد بهرامی‌سیف‌آباد، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون و در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد حائز اکثریت آراء و به‌عنوان منتخبین سه حوزه انتخابیه این استان انتخاب شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در بین سایر استان‌های کشور با بالاترین مشارکت رتبه اول را به‌دست آورد.

هاشمی ادامه داد: مجموع آراء تکراری در انتخابات مجلس دوازدهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳۶ رأی بوده است که نشان دهنده سلامت این انتخابات است. همچنین ۹۸.۶ درصد استعلامات انجام شده درست بوده و مطابق با تعرفه‌های مصرف شده بود. بیشترین افراد واجدشرایط شرکت کننده در انتخابات ۱۱ اسفندماه با ۹۹ هزار و ۱۳ نفر ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد ۱۸ تا ۲۵ سال با ۴۶ هزار و ۹۴ نفر در این انتخابات شرکت کردند. کمترین شرکت کنندگان مربوط به افراد بالای ۹۵ سال با جمعیت ۱۹۴ نفر بوده است.

هاشمی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون از مجموع ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر واجد شرایط رأی ۱۹۰ هزار و ۵۶۹ نفر معادل ۷۲ درصد در این انتخابات شرکت کردند. در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از مجموع ۱۹۶ هزار و ۳۰۷ واجد شرایط رأی ۱۱۸ هزار و ۲۰۶ نفر معادل ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کردند. همچنین از مجموع ۱۲۵ هزار و ۳۹۱ نفر واجد شرایط رأی دادن ۶۶ هزار و ۶۰۹ نفر معادل ۵۳ درصد در این این انتخابات شرکت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین