کد خبر: ۸۹۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۲

روایت ابطحی از پشت پرده فیلم جوک خاتمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی ابطحی در وب نوشته‌های خود نوشته است:

روز دوم خرداد مهمان مردم خوب تبریز بودم. مراسم از سوی ستاد آقای کروبی برگزار شده بود. هر وقت به هر نقطه ترک‌نشین می‌روم، خیلی افسوس می‌خورم چرا زبان ترکی را بلد نیستم. جمعیت خوبی آمده بودند.

در مورد دوم خرداد و نیز فاجعه‌ای که در این ۴ ساله به سر مردم ایران آمده است توضیحات مفصلی دادم. در قسمت پرسش و پاسخ اولین سوال در مورد فیلمی بود که در آن ادعا شده که آقای خاتمی به مردم بزرگ ترک اهانت کرده است. ترک‌ها دارای همبستگی فراوانی هستند. انصافاً هم در طول سالهای متمادی حقوق آنان مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

خیلی جاها انتظار تغییر قانون اساسی در زبانها متداول است ولی جالب بود که خواست بزرگ مردم ترک اجرای اصل ۱۵ همین قانون اساسی است که تابه‌حال انجام نشده است. در مورد فیلم توضیح دادم که حدود ۳ ماه پیش یکی از ائمه جمعه جزوه و CD را به من داد که حرفهای ادعا شده در آن فیلم را پیاده کرده بودند و از مراجع تقلید به عنوان اهانت به ائمه فتوا گرفته بود.

بی آنکه اسم خاتمی را بیاورند و بعد آن را علیه خاتمی همراه با CD مربوط به تعداد فراوان چاپ و توزیع کرده بودند. آتش تهیه‌ای بود برای آقای خاتمی که قرار بود کاندیدا شود. فیلم ادعائی توسط یک دستگاه دوربین مخفی از جلسه‌ای که اگر راست باشد، خصوصی بوده برداشته شده است. در جلسه توضیح دادم که تجربه من نشان داده که این شنودها که هر چند یکبار توسط مراکز مربوطه و در آستانه‌ انتخابات به خاطر تخریب رقیب به کار می‌رود، اعتباری ندارد و کمتر موردی بوده که مخدوش نباشد. از آن تاریخ که این فیلم منتشر شد بیش از ۴ ماه می‌گذرد، حالا که آقای خاتمی کاندیدا نیست. دوباره این فیلم ساخته شده مخدوش را علیه کل جریان اصلاحات که آقای خاتمی همیشه رهبر آن بوده است منتشر کرده‌اند تا بین مردم ترک و اصلاحات فاصله بیندازند.

خود مردم بزرگ آذربایجان می‌دانند که خاتمی چقدر به پیشگاه آنان احترام قائل است. فضائل و عظمت مردم ترک بخش اصلی عظمت مردم ایران است. من همچنان بر این باورم که این کار هم مثل سایر توطئه‌ها، نمی‌تواند در آستانه انتخابات رای احمدی‌نژاد را اضافه کند. ترک‌ها آن‌قدر قدرشناس هستند که بدانند با حالت مردم‌محور آقای خاتمی اهانت به ترک‌ها سازگار نیست. صادقانه می‌گویم در جلساتی که حتی در آن هیچ ترکی نبوده است، وقتی آقای خاتمی از مردم بزرگ ترک یاد می‌کرده همیشه از آنان و تاریخ و فرهنگ و هوش و شخصیت‌شان با عظمت یاد می‌کرده است. من به احساسات همه کسانی که در این ماجرای دیگرساخته ناراحت شدند، احترام می‌گذارم چون به خاطر هویت ترکی چنین کرده‌اند ولی این توضیحات گمان می‌کنم که مشخص می‌کند مصداق اهانت‌کننده به مردم ترک، خاتمی نیست.

آنهایی هستند که در آستانه انتخابات می‌خواهند به هر وسیله‌ای رابطه صمیمی مردم ترک را با اصلاحات قطع کنند. همان‌ها که همه اقلیت‌ها را و به‌خصوص ترک‌ها را در این چهار سال تهدید می‌دانستند و این همه سختی و رنج و زندان و بی‌احترامی به آنان روا داشتند. آنها می‌فهمند که اصلاحات، اقوام را یک فرصت خوب شناخت و بر این باور بود که ایران بدون ادای حقوق اقوام، ایران سربلند نمی‌شود. تنها چند ساعت در تبریز بودم. از جلسه گرم با ستاد دانشجوئی آقای کروبی در تبریز خیلی لذت بردم. فقط یادگرفتم که در پایان به دوستان بگویم یاشاسین آذربایجان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
3
ظاهراً کامنت دفعه پیش از دید دوستان خوشایند نبود .
باید خدمت دوست عزیزم آقای ابطحی عرض کنم که دوست من بهتر است به جای به سخره گرفتن شعور و درک مردم و اهانت به سطح درک ایشان از ایشان عذر خواهی نمایید . هرچند که در سبقه فعالیتهای شما و دوستانتان از این دست اهانتها بسیار است . گدا خواندن مردم ، بیان اینکه اگر مرگ موش هم بدهند مردم صف می ایستند و غیره و ... مگر از الفاظ کریمانه شما نسبت به مردم نبود .
نکته مهمتر اینکه دکتر عزیز ای کاش مغز شما هم به اندازه شکمتان پر بود چرا که با مشاهده جزئی فیلم مشهود است که زوایای آن تغییر می کند و طبیعتاً نمایانگر این است که دوربین مستقر و کار گذاشته شده در دیوار نیست بلکه شخصی در حال فیلمبرداری است و باز هم اگر شک داشتید می توانید با رجوع به فیلم ضبط شده توسط گوشی موبایل نوجوان مقابل تصویر به هویت فیلمبردار پی ببرید .
آیا ابطحی شما که خود ید طولایی در فیلمبرداریهای عجیب دارید نباید مرتکب چنین اشتباهاتی شوید و آنچه در شان خودتان است به دیگران نسبت دهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
3
2
آقاي ابطحي
اول- چون تركي نمي داني نصف عمرت بر فنا!
دوم- از تو بعيد بود فرزند محبوب آذربايجان را تنها بگذاري وبراي آقاي كروبي كه همه مطمئن هستند رايي ندارد ، تلاش مي كني . هر چند شخصا" به آقاي كروبي نيز علاقه وارادت دارم وزحمات زيادي براي كشور واصلاحات كشيده است.
سوم- بسياري از طنز هاي با مزه كه براي همشهريان عزيزم ساخته مي شود توليدي خودشان است . تنوع لهجه ها ، گويش ها وزبان ها همواره يك فرصت بوده است.بنابر اين نگران برخورد مردم دوست داشتني آذربايجان نباشيد. به ويژه آن كه از سوي محبوبي مانند آقاي خاتمي بيان شده باشد
چهارم - بايد بين شوخي وتوهين تمايز قائل شد. شوخي هاي فرهنگي نمك وچاشني ارتباطات دوستانه است ولي هيچ قوميتي توهين را تحمل نخواهد كرد. همه تو دهني مردم تبريز را در جريان توهين روزنامه رسمي دولت فعلي به آذري زبان ها ديدند.
بدترين نوع توهين را كساني به ملت مي كنند كه شعور آنان را دست كم مي گيرند. انشاا... مردم در 22 خرداد درس خوبي به آن ها خواهند داد. ياشاسين ايران ياشاسين آذربايجان
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
3
0
یاساشین آقای خاتمی و طرفداران او .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
حاج آقا از شما که ادعای آپ دیت دارین این جور حرف ها بعیده !!!


اخه مرد وبلاک نویس جک خاتمی چه ربطی به عدم رای امثال من بدبخت به احمدی نژاد داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
1
0
یاشاسین آذربایجان اوقلو
طرفداران آقای 007 که خودتون میدونین منظورم کیا هستین.بدونین نمی تونین با این کارا نظر مردم آذربایجانو برگردونین.
از اقدامات اخیر دولت اضافه کردن 2 واحد درسی گویش های محلی بود که بخوره تو سرش که حالا تصویبش کرد.هنگامی که آقای موسوی اینو شعار خودش کرده بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین