کد خبر: ۸۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
در جمع نخبگان آذربایجان شرقی عنوان شد؛

انتقاد موسوی از ادعای تولید انرژی هسته‌ای توسط دختر جوان در زیرزمین

چرا باید وام سنگین به سریلانکا بدهیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی، امنیت را دغدغه اصلی همه نخبگان کشور دانست و تاکید کرد که اجماعی برای تغییر در میان نخبگان و همه جامعه مشاهده می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دیدار با جمعی کثیر از استادان دانشگاه و نخبگان آذربایجان شرقی، بازنشستگی استادان و اظهارات غیرعلمی را از جمله مصادیق به مخاطره انداختن امنیت نخبگان کشور برشمرد و بیان کرد: «وقتی اظهاراتی نظیر اینکه دختر جوانی در زیرزمین خانه خود به انرژی هسته‌یی دست پیدا کرده است، می‌شنویم همه می‌دانیم که این مساله چه تاثیر نامناسبی در قلب و روح یک دانشمند اتمی یا فیزیکدان می‌گذارد».

وی با تاکید بر اینکه دولت باید یک فهم درونی نسبت به اندیشمندان داشته باشد و بتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: «علت اینکه در دولت فعلی هیچ طرح مهم استراتژیک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نمی‌یابیم که عمر آن فراتر از دولت فعلی باشد، به دلیل وجود همین نبود ارتباط است».

وی با بیان اینکه امروز اجماعی برای تغییر در میان نخبگان و همه جامعه می‌بینیم، ادامه داد: «این مساله به معنای یکی بودن افکار همه افراد نیست و ما به دنبال یکسان سازی افکار اقشار مختلف نیستیم چرا که همین تکثر و تفاوت آرا بسیار زیباست».

موسوی گفت: «اگر وضع عوض نشود، نیروی انسانی ما تهدید خواهد شد و شاهد این مساله وجود پدیده فرار مغزها از کشور است. جوانان ما کشور را دوست دارند و اگر احساس کنند در این کشور آینده‌ای وجود دارد صددرصد مطمئنم که حاضر هستند با حقوق و مزایای کمتر در کشور بمانند و کار کنند». 

موسوی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسایل گم شده کشور ما در چند سال اخیر زیر سوال رفتن کرامت انسانی است، ‌اظهار کرد: «یکی از تجلی‌گاه‌های کرامت انسانی، حفظ امنیت برای شهروندان یک کشور است؛ امنیت مردم از امنیت دولت‌ها مهم‌تر است و دولت‌ها امنیت را کسب می‌کنند برای اینکه امنیت مردم را تامین کنند».

موسوی در ادامه گفت: «دولت‌ها بیش از همه نیازمند این هستند که منظرهای وسیع در مقابل چشم خود داشته باشند و حضرت امام این نگاه را داشت. افرادی در نظام ما هستند که چنین نگاه و منظری داشته باشند ولی یکی از مشکلات دولت فعلی نداشتن چنین منظر وسیع و نگاه راهبردی است. در بخش‌های فرهنگ، کشاورزی، صنعت و سیاست خارجی نیز این مشکل را شاهدیم و نقش نخبگان به درستی درک نشده است».

وی درباره مشکلات موجود در بخش فرهنگ به نمونه‌ای اشاره کرد و گفت: «برای چاپ یک کتاب در فرهنگستان هنر با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و با حذف بخش‌ها یا عکس‌ها یا تصویرهایی از کتاب مواجه می‌گردیم. دولت باید متوجه باشد که وقتی یک کتاب در دوران خاتمی یا هر دولت دیگری مجوز می‌گیرد، تمدید آن مجوز در دولت بعدی موجب استحکام نظام می‌شود».

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه سیاست خارجی کشور گفت: «در سیاست خارجی شاهدیم که متاسفانه همان طوری که افراد در محاوره‌های خود درباره کشورها صحبت می‌کنند، تصمیمات نیز به همین شکل گرفته می‌شود. وقتی که علم و دانایی است نباید این طور رفتار شود. در چنین شرایطی است که معلوم نیست چرا باید وام سنگین به سریلانکا بدهیم. این چه نفعی برای کشور ما دارد؟ آیا با منافع ریشه‌ای کشور ما سازگار است»؟

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه از وجود قانون‌گریزی در کشور انتقاد کرد و گفت: «اگر به سمتی برویم که در روشن‌ترین و آشکارترین قوانین را کنار بگذاریم، سیاست‌های ما تابع محفل‌های سه، چهار نفره می‌شود. زمانی هفت میلیارد دلار درآمد در کشور داشتیم و الان 300 میلیارد دلار درآمد داریم و به همین نسبت میزان کارشناسان کشور در رشته‌های مختلف افزایش پیدا کرده است اما می‌بینیم که نه تنها از این مساله استفاده نمی‌شود بلکه وقتی جمعی از این کارشناسان از سر دلسوزی تذکراتی می‌دهند، آن‌ها را متهم به جوسازی سیاسی می‌کنند و نتیجه آن همین وضعیت امروز اقتصادی کشور است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
اقای موسوی اگر نمی توانی باور کنی مشکل خودته . می تونی بری کوچه اقای احمدی نژاد جنب میوه فروشی نرسیده به پمپ بنزین
هم گوجه فرنگی بخری هم بنزین بزنی هم اون دختره رو ببینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
1
جانا سخن از دل ما می گویی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
آقاي موسوي سلام
شما مثل اينكه اصلا خبر ها را يا نخوانده ايد يا اينكه توجهي نداشته و يا اينكه خودتان را به بي اطلاعي زده ايد، بودجه كارهاي تحقيقاتي كشور در حال حاضر چندبرابر نسبت به دوران هاي قبلي شده است تحقيقات گوناگون و نتابج علمي درخشان صرفا در اين دولت شروع و به نتيجه رسيده است شما كمي منصف باش اگر خداوند شما را لايق بر خدمت به خلق بداند رئيس جمهور مي شويد چشمتان را بروي حقايق نبنديد . در زمان آقاي خاتمي بسياري از كتابهاي كه با مباني نظام داراي تضاد بود به چاپ رسيد دليل ندارد كه همان اشتباههايي را كه در زمان آقاي خاتمي صورت گرفته است اين دولت نيز تكرار كند ، نكند شما طبق اين گفته خود را مكلف به انجام تمام كارهاي دولت مي دانيد چون نظام را تثبيت كنيد اين ايرادي بسيار ضعيف بود كه در اين كليات بسيار جزئي و نابخردانه بود شمانيز مي توانيد در صورتي كه كاري را اشتباه مي دانيد از انجام دوباره آن جلوگيري به عمل آوريد . كمي تفكر كنيد !
در خصوص قانون گريزي شما در مصاحبه اي اعلام كرديد كه من تعامل خوبي با رهبري خواهم داشت البته در آن خبر برايتا نوشتم اما چاپ نشد تعامل در خصوص دو نهاد هم درجه و دو فرد هم درجه بكار مي رود در صورتي كه بر اساس اصول قانون اساسي شما موظف به انجام فرامين رهبري هستيد ،نه داشتن تعامل ، شما قبل از اينكه بر سر كار بيائيد داريد از اصوليترين مباني نظام فرار مي كنيد و اين خود بزرگترين قانون گريزي است لطفا يا از اين حربه تبليغاتي استفاده نكيند و يا اينكه در مصاحبه هاي خودتان دقت كنيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
1
0
موافقم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین