کد خبر: ۸۹۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
با جهش غیرمنتظره یکی از کاندیداها:

انتخابات دو مرحله‌ای نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جهش چشمگیر آرای میرحسین موسوی در یک هفته اخیر، احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات را کاهش داده است.

پس از پایان پخش سخنان کاندیداهای ریاست‌جمهوری، ارزیابی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و کارشناسان مستقل، از جهش چشمگیر آرای موسوی حکایت دارد و این جهش به حدی است که نظرسنجی دستگاه‌های دولتی نیز آن را تأیید می‌کند.

بنابر آخرین نظرسنجی صورت گرفته در ده شهر بزرگ، میرحسین موسوی 38 درصد آرا و محمود احمدی‌نژاد 34 درصد را به دست آورده است.

در نظرسنجی صداوسیما در هفته گذشته نیز در تهران میرحسین موسوی با 47 درصد و احمدی‌نژاد با 43 درصد رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند.

از سوی دیگر، پس از موج گسترده استقبال از موسوی در اصفهان که پس‌لرزه‌هایی را در شهرهای اطراف و حتی تهران به دنبال داشته، استقبال بی‌سابقه از میرحسین موسوی در تبریز که مجموع استقبال‌کنندگان از وی در فرودگاه، مسیر حرکت، گلزار شهدا و ورزشگاه را به حدود 100هزار نفر می‌رساند، حرکت انفجاری در مناطق ترک‌نشین ایران که حدود یک چهارم کشور را تشکیل می‌دهد، نشان می‌دهد.

گفته می‌شود پس از آغاز این جهش، ستاد تبلیغاتی دکتر احمدی‌نژاد که تا روز جمعه گذشته، استراتژی تهاجمی و افشارگری را برگزیده بود، تغییر راهبرد داده و بحث تغییر فیلم تبلیغاتی وی که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شد نیز در همین راستا بوده است.

لحن سخنان رئیس‌جمهور نیز که تغییر محسوسی با لحن دکتر احمدی‌نژاد در هفته گذشته پیدا کرده بود، به خوبی این چرخش راهبردی در تبلیغات را نشان می‌دهد.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان، با توجه به جهش صورت گرفته،‌ در صورتی که میرحسین موسوی موفق به کسب ده درصد دیگر از آرا طی دو هفته باقی‌مانده شود، انتخابات یک مرحله‌ای شده و وی در دور نخست، هفتمین رئیس‌جمهور ایران خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
امیدواریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
به امید پیروزی موسوی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین