کد خبر: ۸۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۲
جلسات مشترک دولت و شهرداری ادامه می‌یابد

بار دیگر احمدی‌نژاد و قالیباف مقابل هم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: کسی چه می‌داند شهردار تهران روز 23 خرداد چه حالی داشته است. اما شاید بتوان حدس زد؛ احتمالاً چند دقیقه‌ای در دفتر بزرگ و زیبای خود در خیابان بهشت قدم زده است و از پنجره مشرف به تهران نگاهی به این شهر بزرگ و پردردسر انداخته و به این فکر کرده است که چهار سال آینده باید چگونه آن را مدیریت کند.

سایه سنگین اختلاف محمدباقر قالیباف و محمود احمدی‌نژاد در تمام چهار سال گذشته همواره بر سر تهران افتاده بود. اصرار دولت به اجرای طرح‌های ترافیکی مختص به خود، پیشبرد طرح‌های شهرداری تهران را که به بودجه دولتی وابسته‌اند با سختی مواجه کرد و در ادامه این اختلافات دامنگیر مدیریت کلان پایتخت شد. 

منوریل به ظاهر موضوعی بود که آتش این اختلاف را شعله ور کرد اما آنها که فضای سیاسی ایران را رصد می‌کنند، این اختلاف را ناشی از تفاوت نظرگاه‌های سیاسی این دو می‌دانند که به هیچ وجه با یکدیگر قابل جمع نیست.

با ادامه یافتن مدیریت احمدی‌نژاد بر دولت آیا باید تهرانی‌ها این وضعیت را چهار سال دیگر تحمل کنند؟ شاید امیدواری‌هایی برای رفع این اختلافات وجود داشته باشد اما پیشینه گفت‌وگوهای این دو خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. 

شهردار تهران و رئیس دولت در چهار سال گذشته جلسات بسیاری را برای حل این اختلاف تشکیل دادند که هیچ کدام از آنها به نتیجه مشخصی منتهی نشد. آخرین نشست‌ها پیش از آغاز سال جاری تشکیل شد که به درگیری لفظی رئیس دولت و شهردار تهران انجامید و حتی شنیده شد قالیباف این جلسات را با ناراحتی ترک کرده است و حتی سخنگوی شهرداری تهران نتیجه این جلسات را این گونه تشریح کرد که «تاکنون خروجی موثری در ترافیک تهران نداشته است».

با همه این احوال روز گذشته خبرگزاری کار ایران از قول محمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران از ادامه یافتن این جلسات خبر داد و گفت: «مقرر شده جلسه مشترک دیگری میان شهردار تهران و احمدی‌نژاد به همراه هیات وزیران تشکیل شود و در این جلسه به طور خاص پیرامون بخشی از مشکلات شهر تهران مذاکره شود».
 
ایازی با اشاره به پیگیری هیات دولت جهت حل مشکلات شهر تهران تاکید کرد: «آقای احمدی‌نژاد همواره نسبت به اهمیت پایتخت جمهوری اسلامی سخن گفته، به همین دلیل دولت باید توجه ویژه‌ای نسبت به شهر تهران داشته باشد». 

وی افزود: «جلسه مشترک آینده شهرداری با دولت به طور خاص به مشکلات شهر تهران اختصاص دارد اما جلسه‌های گذشته تنها پیرامون حل معضل ترافیک تهران مذاکره شد». 

سخنگوی شهرداری تهران از حضور هیات وزیران در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: «امیدواریم بخشی از مشکلات شهر تهران که در حوزه دولت بوده طی برگزاری این جلسات حل و فصل شود». 

ایازی درباره زمان برگزاری این جلسات صحبتی نکرد اما نتیجه این جلسات شاید بسیار مهم‌تر از زمان برگزاری آن باشد چراکه تا امروز هیچ نتیجه‌ای از جلسات مشترک حاصل نشده است و بعد از این جلسات همواره بر دامنه اختلافات اضافه شده است. چنانچه در همان حال که آخرین جلسات مشترک دولت و شهرداری انجام می‌شد، شورای‌عالی ترافیک کشور بدون اطلاع مدیریت شهری تهران منوریل را در طرح جامع ترافیک تهران گنجاند.

ادامه این وضعیت در چهار سال آینده دور از ذهن نیست. شهردار تهران به عنوان یکی از کسانی که از رقیب احمدی‌نژاد در انتخابات پشتیبانی می‌کرد احتمالاً با فشار مضاعفی روبه رو خواهد شد و حامیان دولت در شورای شهر روزهای سخت‌تری برای قالیباف رقم خواهند زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Argentina
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۰
0
0
سلام، آقا يه فكري واسه اين سايتتون بكنيد، من قبلا اخبارم رو همش از اين سايت ميگرفتم، ولي الان فيلتره، كار كردن با فيلتر شكن هم كه مشكله، نمي تونيد سايت رو رفع فيلتر كنيد؟
-----------------------------------------------------------
ضمن تشکر از شما بیننده گرامی؛ تلاشها برای رفع فیلتر از آفتاب ادامه دارد. به صورت موقت می‌توانید از نشانی
aftabiran.com استفاده کنید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین