کد خبر: ۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۱

موسی قربانی از راهیابی به هیأت رئیسه مجلس بازماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسی قربانی، نماینده طیف حامی دولت مجلس شورای اسلامی، که در سال‌های گذشته در هیأت رئیسه مجلس عضویت داشت، در انتخابات امروز تعیین هیأت رئیسه مجلس در سال 88، نتوانست آرای لازم را برای راهیابی دوباره به هیأت رئیسه کسب کند.

به گزارش خبرنگار پرلمانی آفتاب، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی با 216 رأی مثبت از مجموع 241 رأی گرفته شده نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به مدت یک سال دیگر در ریاست مجلس ابقا شد.

لاریجانی تنها نامزد ریاست مجلس در سال دوم بود که پس از انتخاب مجدد خود گفت: «از حسن اعتماد دوستان عزیز تشکر می کنم و باید یک سال دیگر بنده را تحمل کنید».

در این انتخاب همچنین 25 رأی سفید یا باطله اعلام شد.

همچنین انتخابات نواب رئیس از میان سه داوطلب یعنی آقایان ابوترابی فرد، باهنر و پزشکیان انجام شد که آقای ابوترابی فرد با 184 رأی به عنوان نایب رئیس اول و محمدرضا باهنر با 151 رأی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز با 79 رأی نتوانست به هیئت رئیسه راه یابد. تعداد کل نمایندگانی که در انتخاب نواب رئیس شرکت کرده بودند 243 نفر بود.

در ادامه انتخاب هیئت رئیسه در سال دوم مجلس هشتم سه ناظر هیئت رئیسه هم انتخاب شدند .

در این انتخابات محسن عاشوری، محسن کوهکن و احمد ناطق نوری از مجموع 239 رای مأخوذه به ترتیب با 209، 166 رای و 158 رای به هیئت رئیسه راه یافتند.

علی اکبر اولیا نیز کاندیدای حضور در هیئت رئیسه بود که با 56 رای نتوانست به هیئت رئیسه راه یابد. شش دبیر هیئت رئیسه مجلس هشتم هم در سال دوم انتخاب شدند.

بر اساس اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس، از مجموع 250 رأی أخذ شده، جاسم ساعدی با 171 رأی،‌ حاجی بابایی با 151 رأی، میرتاج الدینی و محبی‌نیا هر کدام با 138 رأی، محمد دهقانی (نماینده چناران) با 137 رأی و حسن غفوری فرد با 135 رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

در این رأی گیری دستغیب، قربانی، نصیرپور و نکونام نیز ثبت نام کرده بودند که نتوانستند به هیئت رئیسه راه یابند.

لاریجانی از زحمات موسی قربانی نماینده قائنات که در سال اول مجلس هشتم جزو دبیران هیئت رئیسه بود و امروز نتوانست رأی لازم را کسب کند تشکر کرد و گفت: «آقای قربانی واقعاً نظرهای کارشناسانه خوبی داشت و البته حتماً در جای دیگری فعال خواهد بود».

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز نامزد دبیری هیئت رئیسه بود که در میانه رأی گیری انصراف داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین