کد خبر: ۸۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
در یک همایش کاملاً غیرانتخاباتی عنوان شد؛

احمدی‌نژاد: به بنده می‌گویند دیکتاتور!

برخی از دوستان به من می‌گویند به فکر آینده خودت باش
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دولت نهم با اشاره به این‌که "هر موقع غرور ملی و عزت ما رشد پیدا کرد این امر معجزه‌ها و شگفتی‌های زیادی را به همراه خود داشته است،" گفت: «‌باور ما این است که باید احساس عزت ملی، غرور ملی و خودباوری همواره در بالاترین سطح ممکن حفظ شود». 

محمود احمدی‌نژاد صبح روز جمعه در نشستی که دیدار با نخبگان علمی عنوان شده‌است، تاکید کرد: «بنده محمود احمدی‌نژاد نه یک معلم ساده دانشگاه بلکه شاگرد همیشگی نخبگان و اساتید دانشگاه هستم و آن‌چه می‌گویم احساس من است؛ من قطره‌ای از اقیانوس مواج ملت هستم».

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که "ملت ایران یک ملت شایسته و تمدن‌ساز است"‌ گفت: «امروز بشر هرچه از علم و فضیلت و ارزش‌های انسانی دارد بخش مهمی از آن بلکه اغلب آن مدیون تلاش‌های ملت ایران است. باور من این است که هر زمان هویت ایرانی و آرمان‌ها و فرهنگ ملت ایران در کنار علم و اندیشه و نگاه علمی بنشیند، همتی در این کشور می‌جوشد که تمام معادلات در عرصه‌ جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

این کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری با بیان این‌که " اشکالات و ضعف‌های فراوان وجود دارد و کسی ادعا نکرده که به نقطه‌ کمال رسیده‌ایم" در عین حال خاطرنشان کرد: «ما نباید کشورهایی که تازه خود در ابتدای راه هستند را سقف پرش کشورمان تعریف کنیم. ما باید با ایمان و خودباوری کشور را جلو ببریم و وقتی با نگاه عالمانه وارد عرصه شویم، نتایج چند برابر می‌شود».

وی یادآور شد: «تاکید ما این بوده که در سیاست خارجی با تکیه بر اقتدار ذاتی و ملی ایران حرکت کنیم. در قضیه‌ هسته‌یی آن‌ها به دنبال این بودند که در یک موضع سیاسی اراده خود را به ملت ایران تحمیل کنند و اگر ملتی "الف" تسلیم را بگوید باید تا "ی" آن را برود. آن‌ها هیچ ملت عزتمندی را نمی‌پذیرند. در آن‌جا بحث عزت و اقتدار ملت ایران بود که نباید مخدوش می‌شد».

وی با بیان این‌که "این عرصه یکی از پیچیده‌ترین عرصه‌های سیاسی تاریخ ملت ایران بود، برای این‌که " تمام قدرت‌های زورگو با تمام امکانات در برابر اداره ملت ایران بسیج شده بودند" گفت: «ما بعد از انقلاب این مساله را نداشتیم که یک معاهده بین‌المللی بدون تصویب مجلس امضاء شود. در قانون اساسی آمده است که معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد ولی در چند سال قبل در قضیه هسته‌یی دشمنان فشار آورند که پروتکل را ایران بپذیرد و این پروتکل بدون امضای مجلس و به صورت داوطلبانه امضاء شد؛ گرچه در سند آن آوردند که این الزام‌آور است. در ترتیبات اجرایی بین ایران و آژانس این تعهد داده شد، هر اندیشه که در ذهن اندیشمندان ما می‌آید قبل از این‌که روی کاغذ بیاید و بخواهد در آزمایشگاه‌ها روی آن کار شود، باید به آن‌ها اطلاع داده شود».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "آن‌ها در واقع با این فشارها می‌خواستند بگویند که اگر انقلاب عزتمندی در ایران درست شد، این انقلاب تسلیم نظام سلطه شد" تاکید کرد: «بنابراین ما باید برای عزت و استقلال خود بایستیم».

وی خاطرنشان کرد: «پیشرفت یک کشور جز در سایه‌ علم غیرممکن است. علم است که راه را باز می‌کند و باعث می‌شود که یک کشور به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کند. آن‌ها نمی‌خواستند ما به سمت علوم پیشرفته برویم؛ چراکه علوم پیشرفته از جمله علوم هسته‌یی، نانو، هوا و فضا و بیو، موتور حرکت کشور است. آن‌ها می‌خواستند راه را برای کسب این علوم در کشور ما ببندند تا ایران برای همیشه دسته دوم باقی بماند».

وی با تاکید بر این‌که "هیچ یک از آحاد ملت ایران به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان قبول نمی‌کنند که زیر بار تحمیل بروند و نخواهند رفت" گفت: «فشارهایی که در این چهار سال در این حوزه وارد شد ده‌ها برابر فشارها در نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و عرصه‌های دیگر بود».

رییس دولت نهم با تاکید بر این‌که "مساله هسته‌یی ایران حل و تمام شده است" گفت: «اعتقاد من این است که اگر کسی حق قانونی خود را از دشمن بخواهد، دچار ذلت می‌شود و به عزت نمی‌رسد».

وی هم‌چنین با بیان این‌که " ما اهل منطق هستیم" ادامه داد: «ما حاضر به گفت‌وگو هستیم، البته در یک شرایط برابر در ارتباط با مدیریت جهانی و رفع مشکلات و حاضریم در این عرصه‌ها کمک کنیم».

وی با اشاره به این‌که "برخی از دوستان به من می‌گویند به فکر آینده خودت باش، چرا در این عرصه کوتاه نمی‌آیید؟" در پاسخ به این افراد گفت: «من به این دوستان می‌گویم که ما محو در آیند‌ه درخشان ملت ایران هستیم و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنیم».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "سیاست خارجی ما را هم غربی‌ها و هم برخی از دوستان زیر سوال می‌برند و می‌گویند کارشناسی نیست" گفت: «یکی از مهمترین اصول دیپلماسی این است که وقتی در معرض هجوم دشمن هستیم، قوای خود را روی نقطه ضعف دشمن متمرکز کنیم».

وی با بیان این‌که "ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌رود" گفت: «در قضیه تهدید به هجوم نظامی و تحریم اقتصادی و سیاسی دشمنان به دنبال دو چیز بودند؛ یکی این‌که ملت ایران را مرعوب کنند و دوم این‌که بگویند ملت ایران در عرصه‌ جهانی منزوی است».

وی یادآور شد: «وقتی اولین قطعنامه را دادند، فکر کردند که در بین ملت ایران رعب ایجاد می‌شود، کسانی بودند که این را نیز در داخل کامل می‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند که ایران منزوی می‌شود. ما برنامه‌ریزی کردیم و وقتی آن‌ها اولین قطعنامه را دادند به آمریکای لاتین رفتیم و به چند کشور منطقه سفر کردیم. حتی ملاقات مردمی نیز گذاشتیم، در حالی که آمریکای لاتین سال‌های سال حیات خلوت آمریکا بود آیا این کار عالمانه نبود»؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به کسانی که می‌گویند سیاست خارجی دولت نهم ماجراجویانه است، گفت: «آیا این‌که ما اجازه می‌دادیم در آزمایشگاه را هم‌چنان پملپ نگه می‌داشتند و در برابر آن‌ها تسلیم می‌ماندیم، این‌ها عقلانیت است»؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که "ما با کشورهای مختلف روابط دوستانه داشته‌ایم و تاکنون در طول این چهار سال بیش از 60 سفر خارجی به کشورهای مختلف انجام داده‌ایم" گفت: «ما این سفرها را پشت سر هم انجام دادیم برای این‌که نشان دهیم در عرصه جهانی حضوری فعال داریم».

وی افزود: «ما بیش از 150 سال تحت تهدید و فشارهای سنگین اقتصادی، نظامی و سیاسی زندگی کردیم. بعد از انقلاب این فشارها ده‌ها برابر شد و شما می‌دانید که در شرایط تهدید نمی‌توان برنامه‌ریزی طولانی مدت داشت، ولی خوشبختانه با اتکا به اراده شما و ایستادگی شما اکنون سایه‌ تهدید از کشور ما برداشته شده است».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "خط قرمز ما در دیپلماسی باید منافع ملی باشد" گفت: «اکنون دنیا در شرایط بحران اقتصادی به سر می‌برد، ببینید بانک‌های چه کشورهایی دچار مشکل شده است، اقتصاد چه کشورهایی دچار مشکل شده است و بانک و اقتصاد ما در چه وضعی است. الان هیچ کشوری جرات ندارد ایران را تهدید کند، تهدید را باید از موضع اقتدار و شجاعت برطرف کرد».

وی گفت: «زمانی در این کشور یک روزنامه‌ منتشر می‌شد که هفته‌ای یک بار مقاله اقتصادی می‌نوشت، آن‌قدر فشار آوردند که این روزنامه را خفه کردند. یک روزنامه‌ انتقاد سیاسی می‌کرد به آن فشار آوردند. در یک دانشگاه استاد دانشگاه به سیاست‌ها اعتراض کرد و این‌که با این سیاست‌ها نمی‌شود به اهداف رسید، چندین نفر در دانشگاه راه افتادند و مرگ بر آن گفتند، اکنون چهار سال است که این 20 نشریه هرچه می‌خواهند می‌گویند، البته ما به آزادی اعتقاد داریم و می‌گوییم بگذارید طعم شیرین آزادی را بچشند و این‌که در یک فضای آزادی کار کنند. آن وقت به بنده که نوکر شما هستم دیکتاتور می‌گویند، اگر نوکری مردم و ایستادن و دفاع کردن از منافع مردم دیکتاتوری است من به آن افتخار می‌کنم اما اگر کوتاه آمدند در برابر دشمنان و کوتاه آمدن از منافع ملی عقلانیت و منطق است، بنده اهل این‌گونه عقلانیت نیستم و نخواهم بود».

وی ادامه داد: «می‌گویند این دولت این کشور را با واردات فراوان دنبال می‌کند؛ آقای میرکاظمی دقیق آمار واردات و صادرات این چند سال را دارند و اگر فرصتی می‌شد می‌آمدند این بالا و آمارها دقیق بیان می‌کردند».

رییس دولت نهم با بیان این‌که " نگاه باید به عرصه اقتصاد علمی باشد و ما نمی‌خواهیم کشور را با جنجال دنبال کنیم" گفت: «اولا در کجای دنیا واردات گناه است. اقتصاد در برگیرنده واردات و صادرات است و آیا معنا دارد که بگوییم فقط صادرات می‌کنیم و وارداتی نداریم. البته باید نسبت واردات و صادرات متناسب باشد و ان‌شاءالله روزی برسد که صادرات ما بسیار بسیار بیشتر از واردات‌مان باشد. تجارت در دنیا در برگیرنده صادرات و واردات است و من به شما می‌گویم که رشد واردات در این دولت کمترین رشد در طول این سی سال و رشد صادرات بیشترین رشد را در طول این سی سال داشته است».

وی با بیان این‌که "در قانون برنامه هیچ حکمی برای واردات وجود ندارد" گفت: «البته به جز کالاهایی که واردات آن ممنوع است و ما نمی‌توانیم واردات را ممنوع کنیم. تعرفه واردات قبل از این دولت 22 درصد بوده و در این دولت 33 درصد بوده است. عده‌ای می‌خواهند ما تعرفه را خیلی بالا ببریم که اجناس گران شود و بعد بگویند در کشور گرانی وجود دارد».

وی با اشاره به قضیه سیب و پرتقال که عده‌ای مطرح می‌کنند نیز گفت: «در این ارتباط به نظر من عالمانه‌ترین کار انجام شد. تولید مرکبات در کشور ما در پاییز است و سال‌های قبل این‌گونه بود که کشاورزان مازاد تولید خود را در انبارها و سردخانه‌ها نگه می‌داشتند و بعد آن را در موقع اسفند ماه به مردم ارائه می‌دادند و این نگهداری در انبارها وسردخانه‌ها باعث می‌شد که حداقل 30 درصد میوه پرت شود و هزینه انبارها نیز بود، این باعث می‌شد که میوه شب عید گران و با کیفیت پایین ارائه شود».

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: «ما تصمیم گرفتیم که مازاد مصرف در پاییز را به جای این‌که در انبارها قرار دهیم، صادر کنیم و در ماه اسفند و فروردین که مصرف زیادتر است میوه را وارد کنیم که مردم میوه مناسب بخرند و هم کشاورز درآمد مناسبی از طریق صادرات داشته باشد و هم تولید کشور خوب باشد و این یک مدیریت عالمانه اقتصادی بود و در طول دو سالی که این‌گونه مدیریت شد 550 هزار تن مرکبات وارد شد و یک میلیون و 171 هزار تن مرکبات صادر شد و این سیاست باعث شد که دلال‌بازی که در این ارتباط نیز حاکم بود رنگ ببازد».

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که "ما باید ایران را بسازیم و در این ارتباط مردم نقش بسیار مهمی دارند" گفت: «ما باید زنجیرها و موانع را که در این ارتباط در برابر پای مردم است، برداریم و اگر دولت به معنای عام آن مانع ملت نشود، این ملت به سرعت پرواز می‌کند و عرصه‌ها را فتح می‌کند. دولت باید از حریم عمومی دفاع کند».

وی با تاکید بر این‌که " ملت ایران ملتی توانمند است" ‌گفت: «امروز دشمنان می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند و می‌گویند چرا شما طرح‌هایی پیچیده‌ای که صورت گرفته بود را در دانشگاه کلمبیا و دوربان خنثی کردید؟ چرا از عزت ملت ایران دفاع کردید؟ آن‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که "نقاط ضعف و اشکال وجود دارد" گفت: «برخی افراد به نحوی صحبت می‌کنند که انگار دولت‌های قبلی اشکال نداشته‌اند، جوری صحبت می‌کنند که انگار یک گلستان شسته و رفته را به ما دادند و ما آن را تبدیل به بیابان کردیم واقعا در این کشور قبل از این مشکلی نبود»؟

وی همچنین به سفرهای استانی و نقش آن در قضیه‌ هسته‌یی اشاره کرد و گفت: «ما هر جای ایران که می‌رفتیم، می‌دیدیم که مردم شعار انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست را فریاد می‌زدند و در واقع آن‌ها خواسته‌ خود را بیان کردند، این امر در حرکت ما بسیار موثر بود».

وی با اشاره به انتقادها گفت: «من کسی نیستم که برخی این‌گونه هجوم می‌آورند و حمله می‌کنند. من یک دانشگاهی بودم که آمدم و در خدمت مردم قرار گرفتم و اگر جایی خیانت کردیم، بد عمل کردیم و کم گذاشتیم بفرمائید، بگویید کجا این اتفاق افتاده است»؟

احمدی‌نژاد گفت:‌ «در این ساختمان سفید چه چیزی هست؟ ما هرچه گشتیم چیزی در آن نبود، نمی‌دانم چرا افرادی برای رسیدن به آن تمام اخلاق را زیر پا می‌گذارند».

وی با بیان این‌که " رنگ ما رنگ پرچم ماست" گفت: «رنگ ما رنگ پرچم، رنگ مردم و ایران است».

در این مراسم تعدادی از وزراء از جمله میرکاظمی، لنکرانی، علی احمدی و زاهدی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
شما یگ قطره از ملت ایران هستی ولی جای 70 ملیون تصمیم میکری و به جای همه متخصص ها امار [...]می دهی مظلوم نمایی ودروغ برای قدرت یس است اگر ایران را دوست داشتی با افتخار کنار میکشیدی و میگفتی من این کاره نیستم و اسم خودت را جاودانه میکردی افسوس که مرد این کار نیستی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین