کد خبر: ۸۹۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۹

تشبیه رقبای احمدی‌نژاد به یزید، عمر سعد و ابن زیاد از سوی شریعتمداری

شریعتمداری: مردم طعم شیرین خدمت اصولگرایان را چشیده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین شریعتمداری با استفاده نابه‌جا از این فرمایش رهبر انقلاب که "اگر عاشورایی دیگر مانند عاشورای سال 61 هجری در پیش باشد، امام حسین(ع) و یارانش شهید نخواهند شد، بلکه این دفعه نوبت یزید و ابن زیاد و عمر سعد است که به هلاکت برسند. این مردم اجازه نمی‌دهند که بار دیگر مالک از چند قدمی خیمه قدرت‌های استکباری بازگردد"، در نقطه اوج سخنرانی‌اش علیه حامیان مهندس موسوی، عملاً آنها را به یزد، عمرسعد و ابن زیاد تشبیه کرد»!

مدیرمسئول روزنامه کیهان که چهارشنبه شب در مسجد سید اصفهان شرکت کرده بود در سخنرانی سراسر تهاجمی‌اش نسبت به رقبای احمدی‌نژاد، گفت: «مگرچه اتفاقی افتاده که آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا، برخی کشورهای وابسته عربی و گروههای مدعی اصلاحات همه دست در دست هم داده و برای حذف احمدی‌نژاد با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند؟ کدام نفع مشترک آنها را به هم نزدیک کرده است»؟! 

وی  گفت: «صحنه انتخابات ریاست جمهوری دهم شباهت فراوانی با جنگ صفین دارد. کسانی که در جنگ بدر مقابل پیامبر خدا(ص) صف کشیده و با قرآن جنگیده بودند در جنگ صفین برای فریب مردم قرآن‌ها را بر نیزه کردند»! 

مدیر مسئول کیهان افزود: «در آن ماجرا اگر خوب دقت می‌کردی نیزه دارانی که قرآن را بر نیزه کرده بودند می‌شناختی. آن یکی در جنگ بدر به سوی پیامبر خدا(ص) تیرانداخته بود، آن دیگری با شمشیر آخته به سپاه اسلام تاخته بود. این یکی برای مقابله با پیامبر اکرم(ص) با یهود بنی قریظه ساخته بود و عجیب بود که همان دشمنان قسم خورده اسلام و اشراف مفت خوری که حاکمیت اشرافی خود را از دست داده بودند اکنون در جنگ صفین قرآن‌ها را بر نیزه کرده بودند». 

شریعتمداری ادامه داد: «وقتی در آن هنگام قرآن‌ها را هم برای فریب بر نیزه می‌کردند نباید تعجب کرد که امروز کسانی باز هم برای فریب مردم شال سبز را بر نیزه کنند؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نیست. بازی همان بازی است فقط بازیگران عوض شده‌اند». 

مدیر مسئول کیهان گفت: «حالا به سردمداران جبهه‌ای که شال سبز بر دست گرفته و نوار سبز به مچ بسته‌اند نگاه کنید. حتماً آنها را می‌شناسید. بله، خودشان هستند. همان‌ها که اسلام را متعلق به 1400 سال قبل و غیر قابل پیاده شدن می‌دانستند. همان‌ها که فرهنگ شهادت را خشونت آفرین معرفی می‌کردند، همان‌ها که می‌گفتند دوران امام تمام شده و بینش امام(ره) باید به موزه تاریخ سپرده شود و...». 
 
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: «این واقعیات تلخ و دیدگاههای انحرافی تماماً در نشریات زنجیره‌ای و ارگان‌های مطبوعاتی و حزبی جبهه مورد نظر ثبت و ضبط است و قابل انکار نیست بنابراین چگونه انتظار دارند که مردم بار دیگر فریب آنها را بخورند»؟! 

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود از انتخابات به عنوان میدان آزمایش الهی یاد کرد و گفت: «کسانی که به اسلام و انقلاب اعتقاد دارند کسانی که اقتدار علمی و تکنولوژیک کشورشان را می‌خواهند و کسانی که از حاکمیت کلان سرمایه داران و میدان داری مفسدان اقتصادی بیزارند باید هوشیار باشند و رأی خود را که امانت الهی و تعیین کننده سرنوشت ملی است به نااهلان ندهند». 

وی در ادامه گفت: «مگر نه اینکه قرار است کشور بر پایه اسلام اداره شود بنابراین چگونه می‌توان به کسانی که اسلام را برای اداره حکومت ناکارآمد معرفی می‌کردند اعتماد کرد؟ مگر نه اینکه خواهان سلامت جامعه هستیم پس چگونه می‌توان به کسانی رأی داد که با صراحت می‌گفتند؛ حجاب و حیای زنان نشانه عقب ماندگی است! و مگر نه این که خواستار رسیدگی به محرومان و توزیع عادلانه ثروت هستیم. بنابراین مگر می‌شود به آنهایی که مردم محروم را «لشگر قابلمه به دست‌ها» معرفی می‌کردند و در مقابل درخواست رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور با صراحت می‌گفتند؛ ما برای بهبود وضع معیشتی مردم نیامده‌ایم! اطمینان داشت»؟ 

مدیر مسئول کیهان به مبارزه دولت نهم با مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: «در این زمینه همین بس که اولاً؛ پاکدستی دولت نهم زبانزد خاص و عام است و ثانیاً؛ بسیاری از مفسدان اقتصادی در جبهه مخالفان احمدی‌نژاد حضور دارند». 

وی در ادامه گفت: «یکی از مؤثرترین اقدامات احمدی‌نژاد در مبارزه با مفاسد اقتصادی این که دست بسیاری از رانت خواران و غارتگران را از بیت المال قطع کرده است». 

شریعتمداری گفت: «اگر دولت نهم به منطقه ممنوعه برخی از اشراف وارد نشده بود و نفت خواران و زمین خواران و رانت خواران را به حال خود گذاشته بود امروزه تمامی آنها در مقابل او صف نمی‌کشیدند». 

مدیر مسئول کیهان افزود: «چه کسانی از شرکت استات اویل میلیون‌ها دلار رشوه گرفتند؟ چه کسانی با انعقاد قرارداد کرسنت، گاز یعنی ثروت مردم محروم را ده‌ها برابر زیر قیمت به حلقوم بیگانگان ریختند و پورسانت‌های کلان به جیب زدند؟ شرکت نفتی پتروپارس، شرکت ایران مارین سرویس، و ده‌ها شرکت نفتی و غیر نفتی دیگر را چه کسانی اداره می‌کردند و اموال ملت را به غارت می‌بردند؟ این عده امروزه در کدام جبهه و برای کدام کاندیدا یقه چاک می‌کنند»؟! 

وی در ادامه گفت: «نگذارید بگویم چه کسانی وام‌های چند صد میلیارد تومانی از بانک‌ها یعنی از اموال همین مردم دریافت کرده و با حمایت چه کسانی از بازپرداخت آن طفره می‌روند و در همان حال پرداخت سهام عدالت به محرومان را زیر سؤال می‌برند». 

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «مردم طعم شیرین خدمت اصولگرایان را چشیده‌اند، تواضع رئیس جمهور در مواجهه با مردم و شجاعت او در مقابل بیگانگان را به وضوح درک کرده‌اند و از آن دست نخواهند کشید». 

مدیر مسئول کیهان با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) که مردم امروز ایران را از مردم حجاز در زمان رسول خدا(ص) و مردم کوفه در دوران حضرت امیر علیه السلام بهتر دانسته بودند، گفت: «اگر به قول رهبر معظم انقلاب، عاشورایی در پیش باشد دیگر مانند عاشورای سال 61 هجری، امام حسین(ع) و یارانش شهید نخواهند شد، بلکه این دفعه نوبت یزید و ابن زیاد و عمر سعد است که به هلاکت برسند. این مردم اجازه نمی‌دهند که بار دیگر مالک از چند قدمی خیمه قدرت‌های استکباری بازگردد». 

شریعتمداری درباره انتقاد مخالفان دولت نهم از سیاست خارجی احمدی‌نژاد گفت: «آقایان می‌گویند سیاست ما تنش زدایی بود و توضیح نمی‌دهند که اگر در مقابل باج خواهی دشمن ساکت باشی، دشمن هم به پیشروی خودش ادامه می‌دهد و نیازی به سر و صدا ندارد، آیا عزت و اقتدار امروز ایران با وادادگی بعضی‌ها در دولت‌های قبلی قابل قیاس است؟ داد بوش و اوباما از حضور ایران در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا بوده است به آسمان بلند است و فلان نامزد مدعی اصلاحات نیز همصدا با آنها به حضور ایران در آمریکای لاتین انتقاد می‌کند! اسرائیل به خاطر الگو گرفتن حزب الله و حماس از ایران جیغ بنفش می‌کشد و فلان کاندیدای اصلاح طلب هم به گونه‌ای دیگر همان فریاد را تکرار می‌کند. بوش و اوباما ضرورت تغییر در سیاست ایران اسلامی را آرزو می‌کنند و فلان نامزد مدعی اصلاحات شعار تغییر می‌دهد و اصرار هم دارد که این کلمه به انگلیسی CHANGE در پوسترهای تبلیغاتی‌اش نوشته شود»! 

مدیر مسئول کیهان افزود: «رئیس جمهور مکتبی و مردم دوست را مظلوم یافته و از هر سو به او حمله کرده و دشنام می‌دهند و دروغ‌های بزرگ می‌بافند، یکی می‌گوید 300 میلیارد دلار درآمد نفتی چه شده است؟ و نمی‌گوید شتر که بالای مناره گم نمی‌شود، می‌گوید کارگران بیکار شده‌اند و نمی‌گوید دوستان هم حزبی ایشان کارخانه‌ها را با رانت خواری و ده‌ها برابر زیر قیمت خریده و کارگران را اخراج کرده اند. آن دیگری سیب زمینی توزیع شده در میان محرومان را بهانه می‌کند و نمی‌گوید مگر اینجا آمریکاست که کالای مازاد را به دریا بریزند البته همین اندازه که آقایان سیب زمینی بی رگ را سیاسی کرده‌اند نشان دهنده موفقیت آنها در پروژه توسعه سیاسی است! و هم نشان می‌دهد که توسعه سیاسی مورد نظر آنها از چه نوعی است»! 

شریعتمداری در ادامه سخنان خود گفت: «امروزه جبهه‌ای با حضور تمامی دشمنان تابلودار بیرونی و با مشارکت برخی از گروه‌های بد سابقه داخلی و جمعی از افراد غفلت زده در مقابل اصولگرایان گشوده شده است. هدف مشترک همه آنها حذف رئیس جمهور اصولگرا است و انگیزه مشترک آنان احیای زندگی اشرافی برای خواص آلوده و رها کردن گریبان آمریکا و اسرائیل از پنجه قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است». 

وی افزود: «باید هوشیار بود و دیگران را نیز هوشیار کرد. غفلت از حضور حداکثری و کم توجهی نسبت به انتخاب اصلح، از یکسو گناهی نابخشودنی و خیانت به خون شهداست و از سوی دیگر، اشراف و ثروتمندان و جماعتی از وابستگان به دشمنان بیرونی را برگرده مردم محروم سوار می‌کند. هر چند که برخی نامزدها فقط واسطه باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین