کد خبر: ۸۹۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

پوتین: روسیه برای جنگ اتمی آماده است

«ولادیمیر پوتین« رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه تاکنون نیازی به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین وجود نداشته، افزود: اگر آمریکا آغازگر چنین نبردی باشد، ما آماده‌ایم.
پوتین: روسیه برای جنگ اتمی آماده است
آفتاب‌‌نیوز :

پوتین در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی این کشور گفت که تاکنون هنوز هیچ نیازی به استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: چرا باید از سلاح های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا هرگز ایده استفاده از این تسلیحات به ذهنش خطور کرده است، یا نه؟ تشریح کرد: «خیر، اما روسیه آماده استفاده از تسلیحات اتمی در صورت وجود هرگونه تهدید برای موجودیت کشور است».

پوتین همچنین اضافه کرد: «سه گانه هسته ای روسیه (یک ساختار قدرت نظامی شامل موشک‌های بالستیک قاره پیمای زمینی، موشک های بالستیک زیردریایی و بمب افکن های استراتژیک است) از هر کشور دیگری پیشرفته تر است.

رهبر کرملین در ادامه خاطرنشان کرد: البته که ما از نظر نظامی و فنی آماده هستیم.

پوتین یادآور شد که جو بایدن همتای آمریکایی وی، بخشی از یک مکتب سنتی سیاسی است و آمریکا هم متخصصان بسیاری در رابطه دو کشور و بازدارندگی استراتژیک دارد. به همین دلیل فکر نمی‌کنم شتابی برای ورود به این حوزه وجود داشته باشد، اما ما برای جنگ هسته ای آماده هستیم.

وی گفت: آمریکا در حال توسعه قدرت هسته ای خود است، اما این بدان معنا نیست که آنها آماده اند تا همین فردا یک جنگ اتمی راه بیندازند. آنها در حال توسعه همه اجزای خود هستند. ما نیز همینطور. اما این به این معنی نیست که آنها آماده هستند. اما اگر جنگ اتمی بنا به خواسته آنها فردا آغاز شود، ما آماده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین