کد خبر: ۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹

برای سخنرانی کروبی؛ دانشجویان درهای دانشگاه امیرکبیر را شکستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که مسؤولان دانشگاه امیرکبیر، روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای بر عدم ارائه مجوز برای سخنرانی مهدی کروبی در دانشگاه امیرکبیر تأکید کرده بودند، اما در نهایت سخنرانی کروبی در دانشگاه امیر کبیر انجام شد.

تصمیم جنجالی کروبی برای سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر
[+]

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، مهدی کروبی، که حدود ساعت 11 صبح امروز، تصمیم داشت به همراه عیسی سحرخیز، الیاس حضرتی و تنی چند از دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت، برای ایراد سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر، از در خیابان حافظ، وارد این دانشگاه شود، با در بسته و البته تجمع حدود 1000 تن از دانشجویان در پشت این در روبه‌رو شد.

با این‌حال، پس از ورود کروبی به جمع دانشجویان و تقاضای مجدد آن‌ها از مسؤولان دانشگاه امیرکبیر برای باز کردن درهای دانشگاه و خودداری مسؤولان از پذیرش این موضوع؛ کروبی، تلاش کرد که با توسل به زور در را باز کند، که در این هنگام دانشجویان هم به کمک او آمدند و با وارد کردن فشار، در را شکستند و وارد محیط دانشگاه شدند. فشار جمعیت به حدی بود که کروبی زیر دست و پای دانشجویان قرار گرفت و بیم آن می‌رفت که در این بین دچار آسیب جسمی شود.

این در حالی بود که شمار دیگری از دانشجویان هم با شکستن در خیابان رشت دانشگاه امیرکبیر وارد دانشگاه شده بودند.

دانشجویان معترض، در حالی که شعارهایی در حمایت از کروبی و علیه احمدی‌نژاد و دولت نهم سر می‌دادند، در محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند و پس از آن‌که مسؤولان دانشگاه امیرکبیر از سخنرانی کروبی در یکی از دانشکده‌های دانشگاه ممانعت به عمل آوردند، در معیت کروبی وارد مسجد دانشگاه امیرکبیر شدند.

کروبی، پس از این شروع به سخنرانی در جمع دانشجویان کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت که هم‌اکنون یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که فرزند شهید است در زندان به‌سر می‌برد که این برای ما ننگ است.

اخبار تکمیلی متعاقباً‌ ارسال می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین