کد خبر: ۸۹۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴

تکرار انتقادات احمدی‌نژاد به سیاست‌های هسته‌ای سابق

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس دولت نهم با تاكید بر اینكه ملت ایران هیچگاه طعم ذلت را نخواهند چشید، گفت: «ظرفیت‌های ملت ایران بی‌پایان است و علاوه بر اداره كشور باید در عرصه‌های جهانی نیز با قوت وارد شود».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد بیش از ظهر امروز در جریان ادامه برنامه سفرهای استانی تهران در دیدار علما و روحانیون استان تهران با بیان اینكه انقلاب اسلامی ادامه حركت پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین است، اظهاركرد: «انقلاب اسلامی را با حركتهای سیاسی تاریخ متفاوت می‌دانیم، این انقلاب گامی در استمرار حركت نورانی پیامبر اسلام (ص) برای رسیدن به مقصد نهایی است».

وی تصریح كرد: «همه ارزشهای انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه پیوستگی با امام عصر (عج) است».

رییس دولت نهم خاطرنشان كرد: «انقلاب اسلامی ظرفیت فراوانی دارد و نباید در جغرافیای محدودی محصور شود؛ چرا كه ذات انقلاب ما جهانی است».

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به فشارهایی كه علیه دولت در موضع سیاست خارجی و به ویژه هسته‌ای وارد می‌كنند، تصریح كرد: «در موضوع هسته‌ای دولت را تحت سنگین‌ترین بمباران تهمت و دروغ قرار دادند».

وی خاطرنشان كرد: «قدرتهای غربی در اتهام و هجمه به دولت دو هدف اصلی را دنبال می‌كنند؛ اولین هدف مخدوش كردن عزت و كرامت ملت ایران است تا این كه بگویند ملتی كه 27 سال در برابر هیمنه قدرتها قیام كرده بود بالاخره مجبور به تسلیم شد. آنها دنبال این بودند كه سند ذلت ملت ایران را امضا كنند و حتی پس از امضای دو پیمان هسته‌ای در دوره قبل عملا جشن پایان انقلاب اسلامی را برپا كردند».
رییس دولت نهم گفت: «قدرتهای زورگو پس از آن همه سازش و همكاری در موضوعات داخلی و منطقه‌ای، ایران را در محور شرارت قرار دادند ولی اشتباه از جایی شروع شد كه شورای امنیت را خط قرمز خود قرار دادند».

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینكه هر كشوری به علم و فناوری پیشرفته دسترسی داشته باشد در جرگه كشورهای پیشرفته قرار می‌گیرد، گفت: «چند كشور در دنیا وجود دارند كه نمی‌خواهند كشور جدیدی به جمع آنها اضافه شود؛ علوم هسته‌ای، هوافضا، نانوتكنولوژی و سلول‌های بنیادین از علوم پیشتاز در دنیا به شمار می‌روند و آنها نمی‌خواستند اجازه دهند ملت ایران در این مرز از دانش قرار گیرد».

وی با تاكید بر اینكه پس از روی كار آمدن دولت نهم خط قرمز كشورمان را عزت و منافع ملی ایران قرار دادیم، تصریح كرد : «آنها ابتدا خیال می‌كردند اگر فشار بیاورند و قطعنامه صادر كنند مانند سابق دوباره عقب‌نشینی خواهیم كرد ؛ اما پس از هر قطعنامه یك گام به پیش برداشتیم و امروز به جایی رسیده‌ایم كه با كمترین هزینه هم هسته‌ای شده‌ایم و هم در علوم فضایی پیشرفت كرده‌ایم».

رییس دولت نهم اضافه كرد: «امروز جایگاه ملت ایران به جایی رسیده است كه كشورمان را محور شرارت نامیده بودند، به دنبال رابطه و مذاكره با ایران هستند».

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این كه اگر مقابل متكبران تواضع شود اتفاقا آنها بیش از پیش به هجوم و یورش ترغیب خواهند شد، تصریح كرد: «همگان دیدند كه وقتی برای اعتمادسازی حاضر شدند همه تاسیسات هسته‌ای كشورمان را پلمپ كنند و مدام مقابل زیاده‌خواهی قدرتهای زورگو تواضع و كرنش كردند، آنها چگونه ایران را جزو محور شرارت قرار دادند و برای حمله به كشورمان آرایش نظامی گرفتند».

وی افزود: «اگر ملت ایران می‌خواست از معادلات و ساز و كارهای ظالمانه جهانی تبعیت كند قطعا انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید». 

نامزد ریاست جمهوری دهم با اشاره به اتهامات و دروغ‌پراكنی‌ها علیه عملكرد دولت تصریح كرد: «امروز یك جنگ روانی با حجم سنگین تهمت و دروغ در جریان است تا حافظه تاریخی مردم را به حاشیه ببرند كه این حجم سنگین از تهمت و هتاكی در تاریخ كشورمان بی‌سابقه است و از سوی دیگر نیز دشمنان به خاطر اینكه در موضوع هسته‌ای و دیگر عرصه‌های بین‌المللی از ملت ایران سیلی خورده‌اند به دنبال انتقام‌گیری هستند».

احمدی‌نژاد درباره عملكرد دولت نهم تصریح كرد: «در مقایسه با عملكرد دولتها در هر بخشی كه مقایسه شود، دولت نهم حداقل 5 / 1 برابر آنها فعالیت و دستاورد داشته است». 

 گفتنی است محمود احمدی‌نژاد تاکنون هیچگونه واکنشی به فراخوان دکتر حسن روحانی درخصوص شرکت در مناظره‌ای برای بررسی مواضع هسته‌ای دولت نهم پاسهخ از خود نشان نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین