کد خبر: ۸۹۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
یک پزشک:

۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند

یک پزشک عمومی گفت: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.
۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

سحر حقیقت‌خواه درباره علائم ابتلا به فشارخون و روش‌های درمان آن، اظهار کرد: بیماری فشارخون بیماری مزمنی است که به دلیل افزایش فشارخون در شریان‌ها اتفاق می‌افتد؛ فشارخون ۲ نوع اولیه و ثانویه دارد که در۹۰ درصد از افراد نوع اولیه اتفاق می‌افتد چراکه در بیمار عاملی برای ابتلای به فشارخون پیدا نمی‌شود، در نوع ثانویه نیز معمولاً اختلال در عروق، اختلالات کلیوی، اختلال در کارکرد قلب و بیماری‌هایی که مربوط به غدد درون ریز است باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.

این پزشک عمومی در خصوص عوارض بیماری فشارخون بیان کرد: بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، اختلالات شناختی، زوال قلب و بیماری‌های مزمن کلیوی از عوارض بیماری فشارخون هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف تنباکو، مواد مخدر، الکل، محدودیت در مصرف نمک، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، فعالیت فیزیکی منظم یا ورزش روزانه، محدود کردن مصرف شکلات، قهوه و چای از روش‌های پیشگیری در جهت عدم ابتلا به بیماری فشارخون است.

حقیقت‌خواه در پایان گفت: با اندازه‌گیری منظم فشارخون به صورت تصادفی می‌توانید این بیماری را تشخیص دهید و به موقع آن را درمان کنید تا از عوارضی که ممکن است قابل درمان نباشد نیز پیشگیری شود.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین