کد خبر: ۸۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
دبیرکل جنبش انتفاضه شعبانیه عراق آشکار کرد:

اطلاعات جدید درباره نقش منافقین در سرکوب مردم عراق در زمان صدام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جنبش انتفاضه شعبانیه 1991 عراق گفت: «برای مبارزه با منافقین باید از چارچوب ارائه اطلاعات و اسناد و اقامه دادخواست قضایی در دادگاه جنایات بین‌المللی و نیز دادگاه کشورهایی که این گروهک تروریستی در آن قرار دارند، آن‌ها را به پای میز محاکمه کشاند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، طالب عبدالوهاب ساعدی (دبیرکل جنبش انتفاضه شعبانیه 1991 عراق) در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده‌ شهدای ترور) ضمن تاکید بر اخراج منافقین از اعراق بیان کرد: «نیازمندیم تا به لحاظ رسانه‌یی و تبلیغاتی، ‌تصویر سیاه این گروهک تروریستی را بیش از پیش برای همگان آشکار کنیم».

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی این گروهک و تلاش آن‌ها برای انحراف افکار عمومی جهان ابراز کرد: «بدون شک فعالیت‌های فردی در این چارچوب مثمرثمر نخواهد بود اما همکاری سازمان‌ها و گروه‌هایی که آن‌ها نیز لطمات زیادی از این گروهک دیده‌اند می‌تواند نتایج پرباری در طی کردن پروسه محاکمه و محکومیت این فقه تروریستی ایفا کند».

او با بیان این که خاطره تلخ جنایات منافقین هیچ‌گاه از ذهن مردم عراق پاک نخواهد شد، افزود: «این سازمان که در بین مردم عراق به منافقین شهرت دارد با کمک رژیم پیشین عراق به یک نیروی نظامی و اطلاعاتی قابل توجه تبدیل شد که در خدمت، منافع رژیم عراق فعالیت می‌کرد».

ساعدی در این ‌باره ادامه داد: «منافقین در طی انتفاضه مقدس شعبانیه مردم عراق در سال 1991 بر ضد رژیم صدام، در قتل و کشتار هزاران تن از مردم شهرها و مناطق طوز خرماتو، کرکوک، دیالی، واسط و حتی شهرهای مقدس کربلا و نجف و شهرک صدر بغداد نقش اساسی داشتند».

دبیرکل جنبش انتفاضه شعبانیه 1991 عراق با بیان این که منافقین بعد از سقوط و اعدام صدام نیز اقدامات تروریستی زیادی در عراق انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: «این سازمان تروریستی بعد از سقوط صدام تلاش خود را برای نابودی وحدت ملت عراق از طریق پشتیبانی و حمایت مالی از بقایای حزب بعث و القاعده و ایجاد ارتباط با برخی مجموعه‌های غیرملی و پارلمانی در عراق همانند جبهه گفت‌وگوی ملی صالح المطلک ادامه داده است».

این فعال سیاسی ضمن اشاره به قتل 16 هزار شهروند ایرانی توسط منافقین تصریح کرد: «اطلاعات موثقی داریم که منافقین انواع خودروهای بمب‌گذاری شده و نیز زنان و مردان و کودکان انتحاری را در بازارها و خیابان‌ها و حتی مساجد ایران رها می‌کردند و هزاران قربانی بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشیدند».

ساعدی در پاسخ به این سوال که تروریست‌های موجود در عراق را به چند نوع می‌توان تقسیم‌بندی کرد بیان کرد: «تروریسم در عراق آمیخته‌ای از مجموعه‌های تروریستی متعدد است که هر یک دارای عوامل وابسته به خود هستند که بخشی از آن‌ها از بقایای رژیم پیشین هستند که نمی‌خواهند بپذیرند دوران صدام برای همیشه به پایان رسیده است».

وی افزود: «برخی از گروه‌های تروریستی همانند القاعده و حامیانش نیز اهداف طائفه‌یی و مذهبی دارند و مخالف شدید به قدرت رسیدن اکثریت شیعی جامعه عراق هستند و گروهی مانند منافقین خلق نیز جز مزدوری و خون‌ریزی ثمره‌ای برای مردم عراق نداشته‌اند».

دبیرکل جنبش شعبانیه 1991 عراق محرک‌های تروریسم را عوامل گسترده‌ایی خواند و بیان کرد: «نیروهای اشغالگر از جمله تامین‌کنندگان مالی و لجستکی پشت پرده تروریست‌ها هستند و با شعار «تفرقه‌بینداز و حکومت کن» تلاش می‌کنند تا میان مردم و گروه‌های عراقی تفرق ایجاد کنند».

وی برخی کشورهای منطقه را ادامه دهنده این راه دانست و گفت: «بذر آشوب مذهبی و قومی از طریق حمایت برخی از کشورهای عربی منطقه گسترش داده می‌شود که با فرستادن تروریست‌های جنایتکار القاعده و وهابیون و نیز کمک مالی به آن‌ها ، نقش برجسته‌ای در تولید ناامنی در عراق ایفا می‌کنند».

ساعد در پایان و درباره هدف نهایی تروریست‌ها گفت: «هدف نهایی آن‌ها تخریب، بازگرداندن نظام فاشیستی، سرقت منابع و نابودی ثروت‌های انسانی و طبیعی مردم عراق است».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین