کد خبر: ۸۹۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

واکنش نتانیاهو به انتقاد‌های آمریکا: چه زود ۷ اکتبر را فراموش کردید؟!

نتانیاهو گفت که تسلیم فشار‌های آمریکا برای توقف جنگ در غزه نخواهد شد، چون در این شرایط توقف جنگ به معنای پیروزی حماس است.
واکنش نتانیاهو به انتقاد‌های آمریکا: چه زود ۷ اکتبر را فراموش کردید؟!
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای اسراییل، در اظهاراتی در واکنش به انتقاد‌های اخیر برخی مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رییس جمهوری و "چاک شومر" رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، خواستار هدایت فشار بین المللی به حماس و ایران شد.

نتانیاهو از اظهارات اخیر رهبران ایالات متحده از جمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا انتقاد کرد.

او روز یکشنبه (امروز) به فشار‌ها علیه گسترش عملیات نظامی اسراییل در رفح و درخواست آمریکا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اسراییل انتقاد کرد.

نخست وزیر اسراییل در افتتاحیه نشست هفتگی کابینه امنیت دولتی (SSC) گفت: "از آغاز جنگ، ما در دو جبهه می‌جنگیم - جبهه نظامی و جبهه سیاسی. "

او ادامه داد: در جبهه سیاسی تا کنون توانسته ایم به نیرو‌های خود اجازه دهیم تا ۵ ماه کامل به شکل بی سابقه‌ای بجنگند، اما بر کسی پوشیده نیست که فشار‌های بین المللی علیه ما در حال افزایش است. "

نتانیاهو با اشاره به اظهارات انتقادی اخیر بایدن و چاک شومر گفت:" در جامعه بین المللی کسانی هستند که در حال حاضر، قبل از دستیابی به همه اهداف، تلاش می‌کنند جنگ را متوقف کنند. "

نتانیاهو توضیح داد: "آن‌ها این کار را با تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام در بحبوحه جنگ انجام می‌دهند و این کار را انجام می‌دهند، زیرا می‌دانند که انتخابات اکنون جنگ را متوقف می‌کند و کشور را حداقل برای ۶ ماه فلج می‌کند. "

او افزود: پس بیایید واضح بگوییم: اگر ما اکنون جنگ را متوقف کنیم، قبل از رسیدن به همه اهداف، به این معنی است که اسراییل در جنگ شکست خورده است و ما این اجازه را نمی‌دهیم. به همین دلیل است که نباید تسلیم این فشار‌ها شویم. ما تسلیم آن‌ها نخواهیم شد. "

وی افزود:" برعکس، این حقیقت ساده تنها عزم ما را برای ادامه مبارزه با فشار‌ها و ادامه جنگ تا پیروزی مطلق، تقویت می‌کند. ادامه جنگ مادامی که همه گروگان‌های ما آزاد شوند و اطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی علیه اسراییل نخواهد بود. "

نتانیاهو افزود: "برای انجام این کار، ما در رفح نیز عملیات خواهیم کرد. این تنها راه برای از بین بردن بقیه گردان‌های حماس است و این تنها راه اعمال فشار نظامی لازم برای آزادی همه گروگان هایمان است. "

نخست وزیر اسراییل گفت: "به همین منظور، ما برنامه‌های عملیاتی برای اقدام در رفح از جمله ارتقای مراحل تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی را تصویب کردیم. این یک گام ضروری به سمت اقدام نظامی است. دوباره - ما با احتیاط عمل خواهیم کرد. چند هفته طول می‌کشد و این اتفاق خواهد افتاد. "

او افزود:" و به دوستان ما در جامعه بین‌المللی می‌گویم: آیا حافظه شما اینقدر کوتاه است؟ به این سرعت ۷ اکتبر را فراموش کردید، وحشتناک‌ترین قتل عام علیه یهودیان از زمان هولوکاست؟ به این سرعت آماده هستید که اسراییل را از حق دفاع از خود محروم کنید. علیه هیولا‌های حماس؟ آیا به این سرعت وجدان اخلاقی خود را از دست دادید؟ "

وی ادر ادامه مدعی شد:" به جای فشار بر اسراییل که در حال جنگ عادلانه است، فشار خود را علیه حماس و حامی آن - ایران هدایت کنید. آن‌ها هستند که برای منطقه و کل جهان خطر ایجاد می‌کنند.

نتانیاهو در پایان گفت: ما در هر صورت با همه فشار‌ها روبرو خواهیم بود و به یاری خداوند تا پیروزی کامل به مبارزه ادامه خواهیم داد. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین