کد خبر: ۸۹۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده

ترامپ از سیاست‌های بایدن در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد و او را متهم به سرنگونی نتانیاهو کرد.
ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری این کشور از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر سیاست‌های «اسرائیلی»‌اش و در مورد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

ترامپ در جریان یک مصاحبه در برنامه‌ای از فاکس نیوز با اشاره به بایدن عنوان کرد: او ناگهان اسرائیل را رها کرد و این کاری است که اکنون هم آن را انجام می‌دهد.

ترامپ در انتقاد از سیاست‌های بایدن در مورد نتانیاهو اینطور گفت: او در اساس گفت که نتانیاهو باید برود و کنار بکشد.

بایدن که به تازگی با فشار‌های زیادی از جانب برخی از هم‌حزبی‌های خود برای حمایت از آتش‌بس دائمی در جنگ غزه مواجه شده است، ادعا کرده که از رژیم صهیونیستی خواسته است تا اجازه دهد که کمک‌های بشردوستانه بیشتری به منطقه نوار غزه وارد شود و کنترل و محدودیت‌های مرزی خود را برای تحقق این اقدام کمتر کند.

وی اخیرا نیز در اظهاراتی عنوان کرد که سیاست‌های نتانیاهو در جنگ غزه بیشتر به «اسرائیل» آسیب زده است تا اینکه به آن کمک کند و خواستار این شده بود که رژیم صهیونیستی توجه بیشتری به غیرنظامیان فلسطینی داشته باشد.

درخواست بایدن پس از آن مطرح شد که تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.

ترامپ در مصاحبه‌ای که انجام داد حتی به اظهارات اخیر چاک شومر، رهبر اکثریت سنا که خواستار برگزاری انتخابات مجدد در رژیم صهیونیستی شده بود و اذعان کرده بود این رژیم راهش را گم کرده است، واکنش منفی نشان داد و عنوان کرد: دموکرات‌ها برای اسرائیل بسیار بد هستند.

با این حال، به اعتقاد شومر، اقدامات نتانیاهو با نیاز‌های این رژیم پس از عملیات ۷ اکتبر هیچ مطابقتی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین