کد خبر: ۸۹۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
در جمع مردم ساوجبلاغ عنوان شد؛

احمدی‌نژاد: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نام مفسدان اقتصادی را می‌گویم

برخی وام می‌گیرند و اقساط آن را نمی‌پردازند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دولت نهم گفت: «در یکی از گفت‌وگوهای تلویزیونی که مصلحت ببینم اسامی برخی مفسدان اقتصادی را اعلام خواهم کرد و ملت ایران را در جریان پرونده‌های آنها قرار خواهم داد».

احمدی‌نژاد صبح یکشنبه در جمع مردم ساوجبلاغ از شهرستان‌های تهران و در ادامه دور دوم سفر استانی به استان تهران هم‌چنین گفت: «ساوجبلاغ قطعه‌ای درخشان و ارزشمند از فرهنگ پرافتخار ملت ایران است».

وی هم‌چنین با بیان این که این شهرستان علمای زیادی را به ملت ایران هدیه کرده است، گفت: «یکی از این علمای بزرگوار و عالی‌قدر آیت‌الله طالقانی بود».

وی هم‌چنین با اشاره به سفر قبلی خود به این شهرستان اظهار کرد: «در سفر قبلی که در ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفت اعلام کردم که اجرای عدالت مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت دولت اسلامی است و البته جزو سخت‌ترین ماموریت‌ها نیز هست».

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به این که عدالت یعنی این که همه مردم از امکانات عمومی کشور برخوردار شوند و بتوانند از آن استفاده کنند، اظهار کرد: «متاسفانه یکی از مسائلی که در دو سه دهه در کشور ما وجود و جریان داشت استفاده برخی از امتیازات ویژه بود. برخی با رابطه‌بازی و پارتی‌بازی می‌توانستند از یک امتیاز ویژه مثلا یک امتیاز صادرات، واردات یا امتیاز بانکی و اقتصادی استفاده کنند و این امر موجب می‌شد آنها میلیاردر ‌شوند و در کنارشان دهها هزار نفر در فقر و مشکلات دست و پا بزنند. عده‌ای با انحصارطلبی و سوءاستفاده از ارتباطات، منابع ، پول و امتیازات را در اختیار می‌گرفتند و در کنار این که آنها میلیاردر و فوق میلیاردر می‌شدند، دره‌های فقر ایجاد می‌شد و دهها هزار نفر فقیر و فقیرتر می‌شدند».

احمدی نژاد ادامه داد: «خرابی روستاها و عقب‌ماندگی آنها همه به خاطر تبعیض‌ها و بهره‌برداری ناعادلانه برخی امکانات و امتیازات بود و این که عده‌ای منابع عظیم بانکی را در اختیار و انحصار خود قرار داده بودند».

رییس دولت نهم گفت: «سه سال قبل ما آمار گرفتیم و متوجه شدیم بیش از 90 درصد وام‌های بانکی کشور در اختیار کمتر از ده درصد، یعنی حدود سه هزار نفر است و بیش از 90 درصد افراد جامعه ما از حدود 10 درصد وام‌های بانکی برخوردارند، بیشتر این 10 درصد هم وام‌های خود را برنگردانده‌اند؛ در واقع پرداخت وام‌های آنها به عقب افتاده است و با قلدری آن وام‌ها را نمی‌دادند، در حالی که آن 90 درصد که کمتر از 10 درصد وام‌ها را در اختیار داشتند مثلا در حدود 5 میلیون، 3 میلیون یا 4 میلیون وام گرفته بودند، به موقع وام‌ها را پس می‌دادند و خوش‌حساب بودند».

وی در ادامه گفت: «همانطور که گفتم برخی از کسانی که جزو این 10 درصد بودند وام‌های بسیار کلان گرفته بودند ولی این وام‌ها را پس نمی‌دادند و وقتی رییس بانک و کارمند شریف بانک به آنها نامه می‌نوشت و می‌خواست قسط خود را بپردازند طرف با قلدری می‌گفت من این وام را برنمی‌گردانم و وقتی بانک به دستگاه قضایی متوسل می‌شد و این موضوع را پیگیری می کرد، 50 تلفن از آدم‌های گردن کلفت و صاحب نفوذ فعال می‌شد و می‌گفتند که به این افراد کاری نداشته باشید، شما با این کارها و پیگیری‌هایتان به اقتصاد کشور لطمه می‌زنید و سیاست اقتصادی شما غلط است، اجازه دهید این پولها دست آنها باشد و هر کاری که می‌خواهند بکنند».

رییس دولت نهم ادامه داد: «موارد متعددی داریم که وقتی سراغ افرادی می‌رفتیم که وام‌های کلان داشتند و اقساط خود را نمی پرداختند، آدم‌هایی که قبل از انقلاب و در ابتدای انقلاب دست خالی بودند، ولی بعد از 20 سال مسوولیت امروز خودشان میلیاردر و فوق میلیاردر هستند و نفوذ دارند و از این افراد که اقساط را نمی‌پرداختند دفاع می‌کردند و فشار می‌آوردند به مدیر بانک و می‌گفتند با این افراد چه کار دارید، بگذارید پول در دست آنها باشد».

احمدی‌نژاد اظهارکرد: «من به فضل الهی در یکی از گفت‌وگوهای تلویزیونی که به مصلحت ببینم اسامی برخی از این افراد را نام می‌برم {و می‌گویم} که آنها در طول این سال‌ها چه کرده‌اند»؟

وی گفت: «کسانی که این وام‌های کلان را گرفته و اقساط خود را نمی‌پردازند به مدیر بانک و کارمند بانک، فشار می‌آورند، آنها را تهدید می‌کنند، ولی من به همکاران خود گفته‌ام باید بایستند، مقاومت کنند و تا یک قران آخر را از حلقوم آنها بیرون بکشند».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «در سال 84 وقتی دولت را تحویل گرفتیم 3 میلیون بیکار در کشور وجود داشت و ما برای حل این مشکل شروع به مطالعه و بررسی کردیم، نظرات کارشناسان را جویا شدیم؛ یعنی در واقع کاری کنیم که به سرعت ایجاد اشتغال شود».

وی گفت: «به اتفاق پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم تنها راهی که می‌توانیم به سرعت برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم این است که وامهای بانکی برای ایجاد بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در اختیار جوانان، زنان و مردان کشورمان قرار دهیم تا آنها مثلا کارگاه بزنند و برای خود اشتغال ایجاد کنند. ما در این زمینه کار علمی و مطالعه شده انجام داده بودیم».

احمدی نژاد در ادامه اظهار کرد: «از کل وام‌های بانکی فقط 7 درصد آن را به بنگاه‌های کوچک زودبازده اختصاص دادیم و این باعث ایجاد شوری در جوانان شد و کارگاههایی برای اشتغال جوانان ایجاد شد».

وی گفت: «پس از مدتی یکباره دیدیم موج سنگینی ایجاد شد که این سیاست غلط است، این سیاست پدر اقتصاد را درمی‌آورد و باعث تورم است. ما سوال کردیم این که 93 درصد وامهای بانکی به جیب برخی افراد می‌رود و اقساط آن را نیز تازه نمی‌پردازند و می‌گویند می‌خواهیم کارخانه درست کنیم و به اسم ساخت کارخانه وام‌های کلان می‌گیرند، ولی در بازار مسکن تهران این پول را وارد می‌کنند و باعث ایجاد مشکل و افزایش قیمت مسکن می‌شوند، آیا آنها برای اقتصاد مشکل ایجاد نمی‌کنند؟ ولی این که ما 7 درصد از وام‌ها را به جوانان می‌دهیم برای اقتصاد مشکل ایجاد می‌کند؟ این 93 درصد درآمدهای بانکی که به جیب برخی افراد می‌رود تورم‌زا نیست ؟ فقط این 7 درصدی که به بنگاههای زودبازده اختصاص داده می‌شود تورم‌زاست»؟

رییس دولت نهم اظهار کرد: «معلوم شد کسانی که وام‌ها را برده‌اند و نمی‌خواهند اقساط آن را بدهند آدرس اشتباه می‌دهند تا ذهن مسوولان از نقطه واقعی مشکل منحرف شود، البته در قضیه بنگاههای زودبازده ممکن است چند نفری وام گرفته باشند ولی به جای این که ایجاد اشتغال کنند در مصارف دیگری خرج کرده باشند، ولی آیا این ضررش بیشتر است یا این که کسی آمده وام کلان برای ساخت کارخانه گرفته ولی پول گرفته شده را در بازار مسکن تهران و مازندران خرج کرده و باعث افزایش قیمت مسکن شده است».

وی گفت: «دولت تصمیم گرفته با همت و پشتوانه شما در برابر این افراد بایستد و با کمک مدیران و کارکنان بانکی این منابع را از دست این عده قلیل خارج کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد».

رییس دولت نهم اظهار کرد: «در دوران جنگ عده‌ای به خاطر رابطه‌هایی که داشتند از دلار هفت تومانی استفاده و برج برپا کردند در حالی که در همان زمان در بازار آزاد قیمت دلار 150 تا 200 تومان بود».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «دولت تصمیم گرفت کارخانه‌های دولتی را واگذار کند و 40 درصد از این واگذاری‌ها را به سهام عدالت تبدیل کند و در اختیار مردم قرار بگیرد».

وی گفت: «وقتی دولت توزیع سهام عدالت را آغاز کرد حنجره‌ها به صدا درآمد و هر روز فریاد می‌زدند این کار غلط است، این کار به ضرر اقتصاد کشور است؛ چرا سهام را در اختیار طبقه متوسط جامعه قرار می‌دهیم ما عنوان کردیم مگر اشکال این کار چیست؟ آنها می‌گویند این کار به ضرر اقتصاد کشور است؛ چرا که آنها نمی‌توانند کارخانه‌ها را اداره کنند، ما پرسیدیم چه کار باید بکنیم، آنها گفتند مثل گذشته این کارخانه‌ها را به افرادی بدهید که ما معرفی می‌کنیم. کارخانه‌ها را با قیمت پایین و به صورت قسطی به افرادی بدهید که ما می‌گوییم». 

رییس دولت نهم هم‌چنین گفت: «چندی پیش یکی از این آقایان که دائم مصاحبه می‌کند و می‌گوید سیاست اقتصادی دولت غلط است آمد و گفت برای این که از تو حمایت کنیم یک راه حل ارائه می‌دهیم. راه حل‌مان این است که از این شرکتهای نفتی که می‌خواهید واگذار کنید، دو شرکتی را که دارای وضع مالی خوب است به دو گروه عمده سیاسی که اکنون در کشور فعالیت می‌کنند بدهید تا آنها از نظر مالی نیز تامین شوند تا با عشق برای کشور کار کنند».

وی افزود: «در واقع او می‌گفت ما بیت‌المال را بدون گرفتن وجه یا با اقساط مثلا 50 ساله به آنها بدهیم تا آنها بیایند برای انقلاب کار کنند. من به وی گفتم انقلاب را توده‌های مردم انجام داده‌اند و تا آخر نیز توده‌های مردم به پیش خواهند برد و در راه آرمان ها فداکاری می‌کنند، ما چطور بپذیریم بیت‌المال را به شما بدهیم».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «من قبل از انتخابات سال 84 گفتم معلمان، بازنشستگان و فرهنگیان جزو سرمایه‌های کشور هستند و باید قدر آنها را بدانیم و نباید این گونه باشد که مثلا فردی که 30 سال کار کرده اکنون شرمنده زن و فرزند خود باشد».

وی گفت: «در این ارتباط با کمک دولت قانونی تصویب شد که حقوق بازنشستگان و کارمندان افزایش پیدا کند و مشکلات این قشر کمتر شود».

رییس دولت نهم اظهار کرد: «بعد از این کار آمدند و گفتند این سیاست اقتصادی دولت غلط است و شما دارید پول را بین مردم پخش می‌کنید؟ از آنها سوال کردم آیا افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان سیاست غلط اقتصادی است و نباید پول را به آنها بدهیم، باید پول را به کسانی که شکمشان سیر است و از سرشان بالا زده است داد؟ آیا نباید پول را به این افراد که زحمت می کشند و صاحبان اصلی انقلابند داد؟ دولت باید پول را به چه کسی بدهد»؟

احمدی‌نژاد گفت: «ما حساب و اندازه‌گیری کردیم و دیدیم که 70 درصد مردم در نوسانات اقتصادی در کشور ما آسیب می‌بینند و دولت باید حواسش به این جمع باشد؛ از جمله کارمندان، کشاورزان و بازنشستگان و کسانی که در این نوسانات دچار آسیب می‌شوند».

وی ادامه داد: «دولت نمی‌تواند به این اقشار بی‌توجه باشد، ما باید در مسیر اجرای عدالت حرکت کنیم؛ البته می‌بینیم که مقاومت ها چقدر زیاد است و اگر می‌خواهیم در این مسیر حرکت کنیم باید زخم زبان‌ها، توهین‌ها، مسخره کردن‌ها و هیاهوها را نیز پذیرفت و تحمل کرد».

رییس دولت نهم گفت: «من امروز از یکی از این آقایان سوال کردم چه خبر است که اینقدر به این دولت حمله می‌کنید؟ 24 سال کشور در دست شما بود، شما به ما چه چیزی تحویل دادید؟ آیا شما به ما یک گلستان تحویل دادید و اکنون تمام مشکلاتی که در کشور است در این دولت به وجود آمده است».

وی اظهار کرد: «این دولت تلاش کرده بخش مهمی از مشکلات را برطرف و بخش مهمی از این مشکلات را که به ارث رسیده درمان کند».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «من با وی شوخی کردم و گفتم خوب شد احمدی‌نژاد کاندیدا شد، اگر من کاندیدا نشده بودم به چه کسی می‌خواستید این حرف‌ها و فحش‌ها را بدهید. یک بند دارید احمدی‌نژاد را می‌کوبید».

وی افزود: «حرف ما روشن است. اگر در کشور سختی است همه باید تحمل و تلاش کنند آن مشکل رفع شود و اگر ثروتی است همه باید بهره ببرند. نه این که وقتی سختی است طبقات محروم این سختی‌ها را تحمل و فداکاری کنند و وقتی که زمان توزیع امکانات و یارانه‌ها می‌شود کسانی که کوچکترین سختی در برابر دشمنان و دفاع از استقلال کشور تحمل نکرده‌اند از این یارانه‌ها و ثروت استفاده کنند؛ این بی‌عدالتی است».

رییس دولت نهم گفت: «خدا شاهد است این توهین‌هایی که این 20 ، 30 روزنامه می‌کنند و توهین‌هایی که این بلندگوها می‌کنند چیزی نیست و اگر صد برابر شود و شدت آن نیز صد برابر شود، محال است بنده تا روزی که در خدمت ملت ایران هستم حتی پای یک نامه که ریالی علیه ملت ایران باشد، امضا کنم».

وی گفت: «ان‌شاءالله برخی مواردی را که اشاره کردم اگر مصلحت باشد در گفت‌وگوهای تلویزیونی با شما در میان می‌گذارم. البته نه برای دفاع از خودم چرا که من آنها را بخشیدم بلکه برای دفاع از حقوق ملت ایران».

رییس دولت نهم ادامه داد: «خدا شاهد است من 4 سال در برابر این‌ها سکوت مطلق کردم تا کشور به جلو برود و اکنون می‌بینم که اگر برخی موارد را نگوییم ممکن است آنها وضعیت را معکوس جلوه دهند. من پرونده برخی از آنها را باز می‌کنم و ملت را در جریان این کارها قرار می‌دهم».

وی با بیان این که در قضیه هسته‌یی نیز ناگفته‌های زیادی هست افزود: «به ما می‌گویند شما در سیاست خارجی سیاست ماجراجویی را دنبال کردید و باعث شده‌اید دشمن برانگیخته شود».

رییس دولت نهم گفت: «ماجرای هسته‌ای دارای دو بعد بود، یکی از ابعاد آن تجاوز زورگویان به استقلال و حقوق این ملت بود. آنها در واقع نگران بمب نبودند، آنها می‌خواستند استقلال و عزت ما را مخدوش کنند و اگر ملتی اجازه دهد مستکبران در راستای تحمیل قدم اول را بردارند، این قدم اول مساوی است با قدم آخر».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «اگر دفاع از عزت کشور و استقلال آن ماجراجویی است ملت ایران این مساله را به صدها ابتکار عقلانی سازشکار شما ترجیح می‌دهد».

وی با بیان این که عده‌ای می‌خواهند از ملت ایران به خاطر ایستادگی‌اش انتقام بگیرند گفت: «آنها در واقع می‌خواهند انتقام پیشرفت ملت ایران و شکوفایی آن در عرصه جهانی را بگیرند. فریاد ملت ایران در دانشگاه کلمبیا و دوربان آبروی مستکبران را برد. آنها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند. ما به آنها می‌گوییم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و ملت ایران با جوسازی شما صحنه را به نفع مستکبران ترک نمی‌کند».

وی گفت: «ملت ایران وسط صحنه ایستاده و قدرت‌های زورگو را سر جای خود خواهد نشاند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۰
0
0
احمدی نژاد بایست و ما هم پشت سر تو ایستاده ایم تا آخر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
احمدی نژاد بشین و ما هم پشت سر تو نشسته ایم تا آخر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین