کد خبر: ۸۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴

خودداری دانشگاه علم و صنعت از صدور مجوز برنامه حامیان موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسؤولان دانشگاه علم و صنعت از صدور مجوز برای سخنرانی حامیان مهندس میرحسین موسوی در این دانشگاه خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، در حالی‌که مسؤولان دولت نهم و از جمله محمدرضا زاهدی، وزیر علوم، مدعی هستند که شرایط برابری را برای تمام نامزدها برای بیان افکار و دیدگاه‌های خود در محیط‌های دانشگاهی فرهم کرده‌اند، نوع برخورد مسؤولان دانشگاه علم و صنعت با درخواست مجوز برای برگزاری مراسم سخنرانی حامیان مهندس میرحسین موسوی در این دانشگاه گویای واقعیت دیگری است.

دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاه محل تحصیل و تدریس احمدی‌نژاد، که علاوه بر این، بسیاری از وزرا و مسؤولان دولت نهم نیز ارتباط‌هایی با آن دارند، به عنوان یکی از مراکز مهم نفوذ دولت نهم و به گونه‌ای حیاط‌خلوت آن محسوب می‌شود.

مسؤولان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به تقاضاهای مکرر دانشجویان این دانشگاه برای صدور مجوز سخنرانی حامیان موسوی، عنوان می‌کنند که این درخواست باید به صورت رسمی و از سوی یکی از تشکل‌های فعال در این دانشگاه ارائه تا با آن موافقت شود.

این ادعا در حالی از سوی مسؤولان این دانشگاه مطرح می‌شود که پس از روی کار آمدن دولت نهم، عملاً با غیرقانونی شدن انجمن اسلامی این دانشگاه، تشکل رسمی دانشجویی منتقدی در این دانشگاه فعال نیست.

با این حال و برای جلوگیری از چنین بهانه‌ای، درخواست رسمی جهت ارائه مجوز سخنرانی در دانشگاه علم و صنعت، در تاریخ 12 اردیبهشت از سوی دکتر بهشتی، رئیس اتحادیه اسلامی اساتید دانشگاه علم وصنعت به این دانشگاه ارائه شده که آن هم تا امروز بی‌جواب مانده است.

از سوی دیگر، کمیته جوانان و دانشجویان ستاد مهندس میرحسین موسوی نیز، در روزهای گذشته با ارسال نامه‌ای به مسؤولان دانشگاه علم و صنعت، ضمن درخواست مجدد برای صدور مجوز برنامه سخنرانی در این دانشگاه، تأکید کرده است که در صورتی که تا روز 11 خردادماه این مجوز صادر نشود، ناگزیر از تدوین برنامه و راهکار دیگری برای حل این موضوع خواهد شد.

سعید الله بداشتی، مسؤول ستاد هاتف (حامیان جوان میرحسین موسوی)، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با تأیید این موضوع گفت: «امیدواریم با صدور مجوز برای این برنامه حداقل در این بخش شاهد عدالت مسؤولان دولت نهم باشیم».

وی با بیان این‌که تریبون‌های دانشگاه علم و صنعت از آغاز رقابت‌های انتخاباتی و پیش از آن، انحصاراً در اختیار حامیان دولت نهم قرار داده شده است، تأکید کرد: «درصورتی که مجوز لازم برای سخنرانی حامیان مهندس موسوی در این دانشگاه تا پایان وقت ادرای روز دوشنبه، صادر نشود، ما مجبور خواهیم شد که افکار عمومی را از این نوع بی‌عدالتی‌ها که نمونه‌های فراوانی از آن در این مدت دیده شده است، آگاه سازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین