کد خبر: ۸۹۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار که اقدام به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت در محدوده شهرزیبا کرده بود، خبر داد.
بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات داخل خودرویشان در محدوده شهرزیبا، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات انجام شده متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک نفر انجام شده است.  

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم نسبت به شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است اقدام کرده و در فرصتی مناسب قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و ضبط و لاستیک زاپاس و ... را به سرقت برده است.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه گشت‌زنی ماموران در مناطق مستعد حضور متهم افزایش پیدا کرد، گفـت: سرانجام مأموران پلیس در جریان گشت‌زنی‌های خود، متهم را در حین سرقت مشاهده کرده و دستور ایست را صادر کردند، اما متهم بلافاصله سوار بر خودرو پراید شده و به سرعت از محل فرار کرد که در همین راستا عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

قاسم پور با بیان اینکه تعقیب و گریز میان پلیس و متهم دقایقی به طول انجامید، گفت: طرح مهار به اجرا درآمد و سرانجام تیم عملیاتی پلیس در یک عملیات تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای موفق به متوقف کردن خودرو متهم و دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم که جزو سارقان سابقه‌دار بود، پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو  اعتراف کرد. در ادامه نیز برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده و شناسایی مالباختگان نیز در دستورکار ماموران کلانتری شهرزیبا قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین