کد خبر: ۸۹۹۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

بورل: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود

مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال دامن زدن به قطحی در غزه است و از آن به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.
بورل: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود
آفتاب‌‌نیوز :

بورل امروز دوشنبه گفت: اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح از طریق جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه استفاده می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شروع یک کنفرانس در مورد کمک بشردوستانه به غزه در بروکسل بیان کرد: در غزه ما دیگر در آستانه قحطی نیستیم، ما در وضعیت قحطی قرار داریم که بر روی هزاران نفر تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: این غیرقابل قبول است. از گرسنگی به عنوان یک سلاح استفاده می‌شود. اسرائیل در حال دامن زدن به قحطی است.

بورل همچنین در جریان این نشست با حضور وزیران اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود. امروز این باریکه بزرگترین گورستان رو باز جهان است.

وی اضافه کرد: آنجا یک گورستان برای ده‌ها هزار نفر و همچنین یک گورستان برای تعداد زیادی از مهمترین اصول قوانین بشردوستانه است.

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بورل از وی خواست تا به زعم خود «حمله به اسرائیل را متوقف کرده» و حق آنها را برای دفاع از خود در مقابل حماس به رسمیت بشناسد. 

از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در تاریخ 7 اکتبر (15 مهر) نزدیک به 32 هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و تل آویو از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه جلوگیری می‌کند.

وزیران اتحادیه اروپا قرار است در مورد پیشنهاد ایرلند و اسپانیا به منظور تعلیق یک توافقنامه همکاری با رژیم صهیونیستی گفتگو کنند.

همچنین انتظار می‌رود این نهاد در مورد تحریم‌ها علیه حماس و علیه خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری به علت حمله به فلسطینی‌ها توافق کنند.

تا کنون آمریکا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه برخی از شهرک نشین‌های صهیونیست اعمال کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین