کد خبر: ۸۹۹۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

بهار رویایی پرسپولیس با یحیی/ پرسپولیس به دنبال تکرار سه‌گانه با مرد برزیلی

شروع سال ۱۴۰۲ برای پرسپولیس واقعاً رویایی بود و البته آن‌ها به سال آینده نیز امیدوارند.
بهار رویایی پرسپولیس با یحیی/ پرسپولیس به دنبال تکرار سه‌گانه با مرد برزیلی
آفتاب‌‌نیوز :

شاید اگر در اول فروردین سال ۱۴۰۲ از هواداران پرسپولیس سوال می‌کردند، فقط تعداد کمی از آن‌ها به کسب سه گانه در همان فصل بهار اعتماد داشتند، ولی چنین اتفاق بزرگی برای قرمز پوشان پایتخت به وقوع پیوست.

فتح دربی و لیگ برتر

پرسپولیس سال ۱۴۰۲ را در حالی آغاز کرد که با صدر جدول فاصله گرفته بود، اما پیروزی‌های متوالی و ارزشمندی که یحیی گل محمدی و شاگردانش کسب کردند، زمینه برای قهرمانی آن‌ها در لیگ بیست و دوم را فراهم کرد. بدون شک برتری پرسپولیس مقابل استقلال در اردیبهشت ۱۴۰۲ نقش فوق العاده مهمی در این قهرمانی داشت.

جام حذفی و سه گانه رویایی

خرداد ۱۴۰۲ یک ماه فراموش نشدنی برای هواداران پرسپولیس قلمداد می‌شود، چون در یک مسابقه موفق به فتح دو جام شدند. پرسپولیس به فینال جام حذفی رسید و توانست طی کمتر از ۸۰ روز برای دومین مرتبه استقلال را شکست بدهد و به واسطه همین پیروزی نه تنها کاپ حذفی را نیز به خانه برد بلکه، چون در یک فصل به صورت متوالی فاتح لیگ برتر و جام حذفی شده بود، عملاً سوپرجام هم به سرخ پوشان رسید.

حفظ بیرانوند

اگرچه یحیی گل محمدی پس از فینال جام حذفی حرف از جدایی احتمالی زد، ولی معلوم بود که می‌ماند و همین اتفاق نیز رخ داد، اما یکی از مهره‌های سرشناس پرسپولیس در تابستان امسال تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت. علیرضا بیرانوند که از شرایط مالی خودش ناراضی بود، با صراحت اعلام کرد قراردادش را فسخ کرده و بلافاصله پس از آن مذاکراتش با استقلال جدی شد. او در آستانه پیوستن به اردوگاه رقیب قرار داشت، اما مدیران باشگاه پرسپولیس هر طور که بود رضایتش را جلب کردند تا در جمع پرسپولیسی‌ها باقی بماند. البته این جلب رضایت بعداً پیرامون بحث سقف بودجه حرف و حدیث‌های بسیار زیادی را بر سر زبان‌ها انداخت!

ناکامی در لیگ قهرمانان

قطعاً مهم‌ترین نکته منفی پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا بود. اگرچه سرخپوشان با النصر عربستان و کریستیانو رونالدو همگروه شده بودند، ولی کسی انتظار نداشت این تیم در همان مرحله گروهی مسابقات از گردونه پیکار‌ها حذف شود و وقتی چنین اتفاقی رخ داد، کادر فنی و بازیکنان مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند.

دعوا و جدایی یحیی

از همان هفته‌های آغازین لیگ بیست و سوم مشخص بود میان یحیی گل محمدی و گروهی از مدیران باشگاه پرسپولیس تفاهم کاری وجود ندارد و سرانجام این مربی پس از پایان نیم فصل اول از سمت خود کناره‌گیری کرد. اتفاقی که هنوز هم در مورد دلایلش میان هواداران و پیشکسوتان بحث وجود دارد.

یحیی گل‌محمدی

از برانکو تا مرد برزیلی

پس از جدا شدن یحیی گل محمدی، کادر مدیریتی باشگاه استقلال به صرافت بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ افتاد و حتی با او در امارات و قطر هم به صورت حضوری مذاکره انجام شد. پرسپولیسی‌ها برای کشاندن برانکو به ایران با پرداخت مالیات او نیز موافقت کردند، اما پروفسور در آخرین لحظه اعلام کرد ترجیح می‌دهد به پرسپولیس نیاید و چند روز پس از آن هدایت تیم ملی چین را بر عهده گرفت. در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس اوسمار ویرا دستیار برزیلی یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. انتخابی که به شدت باعث تعجب هواداران شد.

امید به تکرار بهار رویایی

پرسپولیس با سرمربی جدید خودش نتایج خوبی گرفت و روند شکست نخوردن خودش در سالجاری مقابل استقلال را هم تداوم بخشید. حالا اگرچه قرمز پوشان ۳ امتیاز با استقلال فاصله دارند، اما همچنان به قهرمانی و سبقت گرفتن از استقلال امیدوار هستند. تفاوت بزرگ پرسپولیس و استقلال در فصل بهار، شکل نبرد آن‌ها در جبهه‌های مختلف است. استقلال از جام حذفی کنار رفته و فقط برای لیگ برتر می‌جنگد، اما پرسپولیس در هر دو جبهه حضور دارد و بدون شک هواداران این تیم و البته اوسمار ویرا خیلی دوست دارند بهار رویایی فصل قبل دوباره تکرار شده و آن‌ها که در سال ۱۴۰۲ همراه با یحیی گل محمدی فاتح سه گانه شده بودند، در بهار آتی این موفقیت را با سرمربی برزیلی جشن بگیرند. کاری که البته باید قبول کنیم انجام آن غیر ممکن نیست، اما واقعاً دشوار است. به ویژه در عرصه لیگ برتر که سبقت گرفتن از استقلال اصلاً حرکت آسانی به حساب نمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین