کد خبر: ۸۹۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۹
استاندار خوزستان خبر داد:

کشف سرنخ‌هایی از بمب‌گذاری در پرواز کیش ایر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار خوزستان از یافتن سرنخ‌هایی در خصوص حادثه بمبگذاری در هواپیمای شرکت مسافری کیش ایر در فوردگاه اهواز خبر داد. 

سید محمد جعفر حجازی شب گذشته درجمع خبرنگاران اظهار داشت: «سرنخ‌هایی در خصوص این حادثه به دست آمده اما به دلایل امنیتی فعلا قادر به بازگو کردن جزئیات این حادثه نیستم».

وی اضافه کرد: «پس از حادثه بمبگذاری در شهرستان زاهدان، وزارت کشور به تمام استانها اعلام کرده بود که تدابیر امنیتی در استانها را به صورت جدی‌تری پیگیری کنند و ما در خصوص این حادثه از آمادگی بالایی برخوردار بودیم و این آمادگی همچنان ادامه دارد».

حجازی در خصوص هدف عاملان این حادثه نافرجام عنوان کرد: «هدف این بمبگذاری، نا امن کردن فضای کشور و برانگیختن احساسات قومی و مذهبی در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری است».

وی در خصوص ارتباط این حادثه با سفر سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان که همان شب اهواز را از طریق فرودگاه این شهر به مقصد تهران ترک کرد، اظهار داشت: «این توطئه ارتباطی با سفر خاتمی نداشته و وی در این پرواز حضور نداشته است».

ماموران امنیت پرواز شنبه شب ساعت 22 و 30 دقیقه هنگام برخاستن یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر از فرودگاه اهواز متوجه جاسازی شی مشکوکی در درون هواپیما شدند و به سرعت هواپیما را به فرودگاه اهواز بازگرداندند.

پس از فرود هواپیما، گارد حفاظت این شی را که یک بمب دست ساز کوچک بود، شناسایی کردند و به سرعت آن را خنثی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین