کد خبر: ۹۰۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۴
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی پخش خبر و تصاویری در بخش اخبار 20:30 یکشنبه شب مورخ یازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مهندس میرحسین موسوی و مراجع تقلید پخش شد، این بخش خبری امشب در لابلای اخبار گوناگون خود در توضیحی بسیار کوتاه از مراجع تقلید و بینندگان عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رنامه 20:30 یکشنبه‌شب بعد از آن که اخبار متعدد و گوناگونی پخش کرد، سرانجام طی چند ثانیه کوتاه از زبان مجری برنامه این‌گونه مطرح کرد: «در پی پخش خبری در روز گذشته درباره یکی از کاندیداها، برخی از مسئولان دفاتر مراجع تقلید به صورت مکتوب یا شفاهی خبر ما را ناقص خواندند که در این زمینه معذرت‌خواهی می‌کنیم».

این خبر چند ثانیه‌ای آن قدر سانسور شده و مبهم بود که هیچ مخاطبی متوجه نمی‌شد هدف از این خبر و عذرخواهی صداوسیما، متن خواسته مراجع محترم تقلید، دلیل این تکذیبیه و اصلا هویت کاندیدای مورد نظر یا آن فیلم چه بوده است؟!

چرا که اصلا مجری این خبر نه اسمی از موسوی و فیلمش آورد و نه نامه هیچ کدام از مراجع را خواند.

این درحالی است که واحد مرکزی خبر با انتشار خبر دیگری، توضیحاتی اندکی کامل‌تر در این زمینه ارائه کرد.

متن توضیحات واحد مرکزی خبر، که برای رسانه‌های دیگر نیز ارسال شده، به شرح زیر است:

«خبر عدم حمایت مراجع بزرگوار تقلید از کاندیدای خاص، به منزله مخالفت آنان به پخش تصاویر ملاقات‌های صورت گرفته با نامزد‌ها نمی‌باشد.

3 تن از مسوولان محترم دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی در ارتباط کتبی و شفاهی با رسانه ملی خواستار رفع این شبهه شدند.

20:30 از ارتباط ناخواسته ایجاد شده قبلی و صحیح مراجع بزرگوار تقلید با فیلم مستند پخش شده یکی از نامزدهای محترم، از ایشان و بینندگان خود عذرخواهی کرد».

گفتنی است این اقدام صدا وسیما با اعتراض شدید حضرات آیات موسوی اردبیلی، جوادی آملی و صافی گلپایگانی،‌روبه‌رو شد به نحوی که دفتر آیت‌الله صافی، این اقدام را اسف‌آور و تأمل برانگیز خواند.


بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین