کد خبر: ۹۰۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

سفر با قطار به شمال: سفری به سرزمین جنگل و دریا

برای سفر‌های نوروزی نمی‌توان از دو سه روز قبل برنامه‌ریزی کرد؛ بلکه باید از یک ماه قبل‌تر به فکر انجام اقدامات پیش از سفر باشید؛ به‌عنوان‌مثال، باید از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید تا قبل از اتمام بلیط‌ها، بلیط قطار مورد نظرتان را خریده باشید. وب‌سایت فلای تودی پیش فروش بلیط قطار را آغاز کرده و همین‌حالا می‌توانید با مراجعه به سایت، بلیط مورد‌نظرتان را بخرید. این سایت سال‌هاست که در حوزه خدمات گردشگری فعالیت می‌کند و مرجعی قابل‌اعتماد است؛ به‌همین‌خاطر، بی‌هیچ نگرانی می‌توانید از سایت فلای تودی خرید کنید. لازم به ذکر است که امکان رزرو اقامتگاه و خرید بلیط هواپیما نیز از طریق این سایت فراهم است.
سفر با قطار به شمال: سفری به سرزمین جنگل و دریا
آفتاب‌‌نیوز :

برای آن‌که خستگی ماه‌ها کار و زندگی را از وجودتان بیرون کنید، هیچ‌چیز به‌اندازه سفری کوتاه و دلچسب به شمال کشور اثرگذار نخواهد بود. هوای پاک و مطبوع شمال در کنار طبیعت بکر و چشم‌نواز آن روح را به پرواز درمی‌آورد. همچنین بهره‌مندی از سرسبزی جنگل و آبی بی‌کران دریا فرصتی است که تنها در شمال ایران نصیبتان می‌شود؛ از‌این‌رو، بعید نیست که شما هم بخواهید برای سفر به شمال برنامه‌ریزی کنید. 

دلایلی که شما را مجاب می‌کنند با قطار به شمال سفر کنید

اگر تابه‌حال با خودروی شخصی‌تان سفر می‌کردید، در این مقاله، شما را با مسیر جدیدی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا درباره خرید بلیط قطار بیشتر بدانید. بدون شک قطار یکی از وسایل نقلیه محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیاست که در برخی کشور‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین وسیله نقلیه شناخته می‌شود. این وسیله مزایایی دارد که اگر با آن‌ها آشنا شوید، حتما شما هم به سفر با قطار علاقه‌مند خواهید شد. البته در‌خصوص سفر به شمال، همه‌چیز حال‌و‌هوای دیگری دارد؛ حتی سفر با قطار. بیایید چند مورد از مزایای سفر به شمال با قطار را مرور کنیم.

قیمت اقتصادی بلیط قطار

پیش از هر چیز، اصلی‌ترین دلیل انتخاب قطار توسط مسافران، ارزان‌بودن بلیط آن است. برای داشتن سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، بدون شک قطار یک انتخاب عالی خواهد بود. در بسیاری از مسیرها، بلیط قطار ارزان‌ترین بلیطی است که می‌توانید تهیه کنید؛ بااین‌حال، اگر هزینه آن کمی از بلیط اتوبوس بیشتر باشد، به‌واسطه ارائه امکانات متعدد توجیه می‌شود و باز هم یک وسیله اقتصادی به‌حساب می‌آید.

زیبایی بی‌حدوحصر مسیر

مسیر تهران-شمال یکی از زیباترین مسیر‌های ریلی سراسر دنیاست. کافی است یک بار در این مسیر سفر کنید تا مسحور و شیفته آن شوید. به‌محض خروج از تهران، مسیر سرسبز از دل دشت‌ها و جنگل‌ها آغاز می‌شود. همین‌طور که از میان انبوه درختان می‌گذرید، نسیمی دلچسب گونه‌هایتان را نوازش خواهد کرد. این تصویری است که هرروز در مسیر ریلی تهران-شمال تکرار می‌شود. بدون شک در این راه علاوه‌بر مقصد از مسیر نیز نهایت لذت را خواهید برد.

سفر با قطار به شمال: سفری به سرزمین جنگل و دریا

ایمن‌بودن سفر با قطار

خوشبختانه قطار یکی از ایمن‌ترین وسایلی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. عمدتا بروز حادثه در مسیر‌های ریلی به‌ندرت اتفاق می‌افتد و برخلاف مسیر‌های جاده‌ای که در هنگام شلوغی بسیار حادثه‌خیز هستند، مسیر‌های ریلی از میزان تردد تأثیر نمی‌گیرند. در هر زمانی از سال می‌توانید سفری ایمن را با قطار تجربه کنید.

دسترسی به امکانات قابل‌توجه در مسیر

از دیگر نکات مهمی که سبب شده تا مسافران زیادی از قطار برای سفر استفاده کنند، می‌توان به امکانات قابل‌توجه این وسیله نقلیه اشاره کرد. در سفر با قطار، به امکانات متعددی دسترسی خواهید داشت که بسته به نوع قطار، این امکانات نیز متفاوت خواهند بود. حداقل مواردی که در همه قطار‌ها وجود دارند، سرویس بهداشتی، پریز برق و سرویس خواب در قطار‌های کوپه‌ای هستند.

سه مسیر ریلی اصلی تهران به شمال

با‌توجه‌به آنچه که درباره قطار و مزایای سفر با آن گفته شد، بدون شک شما نیز دریافته‌اید که سفر به شمال کشور با قطار، حال‌و‌هوای دیگری دارد. خوب است با سه مسیر اصلی تهران به شمال آشنا شوید تا بهترین انتخاب را برای سفرهایتان داشته باشید. هر یک از این مسیرها، به‌نوعی زیبایی منحصربه‌فردی دارند. اگرچه سفر با قطار می‌تواند کمی طولانی باشد، اما زیبایی این مسیر و ارزان‌بودن سفر، می‌توانند دلایلی باشند که طولانی‌بودن راه را جبران کنند. در ادامه، مسیر‌های ریلی تهران-شمال را با هم مرور خواهیم کرد.

مسیر ریلی تهران-رشت

یکی از مسیر‌های ریلی تهران-شمال، شما را به مرکز استان گیلان خواهد رساند. کافیست بلیط قطار رشت را خریداری کنید تا به شهری برسید که به‌لطف باران‌های گاه‌و‌بی‌گاه، همواره به صدای خنده و شادی مزین شده است. مسیر ریلی تهران-رشت حدودا ۵ ساعت طول می‌کشد و تقریبا ۳۷۰ کیلومتر است. در طول این مسیر، از استان‌های تهران، البرز، قزوین و گیلان می‌گذرید. به‌محض ورود به استان قزوین، کم‌کم دشت‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه نمایان خواهند شد.

سفر با قطار به شمال: سفری به سرزمین جنگل و دریا

مسیر ریلی تهران-ساری

دومین مسیر، مسیر ریلی تهران به مرکز مازندران است. شهر ساری به مردمان خونگرم و غذا‌های لذیذ و خوش‌طعمش شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو، باید بدانید که با یک مقصد گردشگری همه‌چیزتمام روبه‌رو خواهید شد. برای رسیدن به ساری، ابتدا شهرستان‌های شرق استان تهران را پشت سر خواهید گذاشت و سپس به مازندران وارد می‌شوید. تک‌تک شهر‌های این مسیر خوش‌آب‌وهوا هستند و طبیعت بی‌نظیری دارند. لازم به ذکر است که مسیر ریلی تهران-ساری به‌عنوان یکی از زیباترین مسیر‌های کشور شناخته می‌شود. طول این مسیر تقریبا ۴۰۰ کیلومتر است که ظرف مدت‌زمان ۷-۸ ساعت طی می‌شود.

مسیر ریلی تهران-گرگان

از میان سه استان شمالی کشورمان، گلستان کمتر از دو استان دیگر تحت تأثیر فعالیت‌های انسانی قرار گرفته و هنوز، محیطی بکر و دست‌نخورده است. جنگل‌های باستانی و زیبای گرگان چشم‌ها را به خود خیره خواهند کرد. مسیر ریلی تهران به گرگان نیز یکی از زیباترین مسیر‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید. این سفر تقریبا ۱۰-۱۱ساعته خواهد بود و باید مسافت ۴۱۰کیلومتری میان این دو شهر، طی شود.

خرید بلیط قطار تهران شمال از فلای تودی

برای سفرهای نوروزی نمی‌توان از دو‌ سه روز قبل برنامه‌ریزی کرد؛ بلکه باید از یک ماه قبل‌تر به فکر انجام اقدامات پیش از سفر باشید؛ به‌عنوان‌مثال، باید از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید تا قبل از اتمام بلیط‌ها، بلیط قطار مورد‌‌نظرتان را خریده باشید. وب‌سایت فلای تودی پیش فروش بلیط قطار را آغاز کرده و همین‌حالا می‌توانید با مراجعه به سایت، بلیط مورد‌نظرتان را بخرید. این سایت سال‌هاست که در حوزه خدمات گردشگری فعالیت می‌کند و مرجعی قابل‌اعتماد است؛ به‌همین‌خاطر، بی‌هیچ نگرانی می‌توانید از سایت فلای تودی خرید کنید. لازم به ذکر است که امکان رزرو اقامتگاه و خرید بلیط هواپیما نیز از طریق این سایت فراهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین