کد خبر: ۹۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی که از امروز (پنجم فروردین ماه) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: فعالیت این سامانه حدود ۲۴ ساعت در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.
صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌محمد زورآوند، با بیان اینکه سامانه ناپایداری از بعدازظهر امروز وارد استان شده است و فعالیت آن تا فردا (ششم فروردین ماه) ادامه خواهد داشت، افزود: به‌نظر می‌رسد پیک بارش را امشب تا صبح فردا داشته باشیم.

وی به گستردگی دامنه بارش این موج برای کل استان اشاره و بیان کرد: بارش‌ها در نوار مرزی از جمله منطقه اورامانات، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب نمود بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به اندازه سامانه قبلی قوی نیست و بارش کمتری دارد و وزش باد آن نیز کمتر است، اظهار کرد: با توجه به شرایط این سامانه و بارش‌های خوبی که چندی قبل داشتیم، هشدار نارنجی صادر شد، زیرا در سامانه قبلی پس از مدتی، بارندگی خوبی داشتیم و نه رودخانه‌ها چندان پُر بود و نه زمین اشباع، اما اکنون با توجه به بارش‌های خوب اخیر، حتی سامانه فعلی که چندان قوی نیست نمود بیشتری خواهد داشت و با توجه به اشباع بودن خاک و وضعیت خوب رودخانه‌ها ممکن است زودتر منجر به بروز رواناب و آبگرفتگی معابر شود.

وی تاکید کرد: با عبور این موج، کاهش نسبی دمای شبانه را به میزان چهار تا پنج درجه سانتیگراد در نواحی مختلف استان خواهیم داشت و ممکن است دمای شبانه در برخی مناطق سردسیر استان به زیر صفر برسد.

زورآوند اضافه کرد: روز سه‌شنبه (هفتم فروردین ماه) به‌طور موقت از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود، اما چهارشنبه (هشتم فروردین ماه) دوباره موج ناپایداری جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که البته چندان قوی نیست و بارش‌های حاصل از آن در مناطق شمالی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین