کد خبر: ۹۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

تشدید جنگ در اوکراین بعد از حمله تروریستی در مسکو؛ موشک روسی حریم هوایی ناتو را نقض کرد

همزمان با تشدید حملات روسیه به خاک اوکراین و همچنین حمله هوایی گسترده نیرو‌های اوکراینی به مواضع روسیه در کریمه، ارتش لهستان صبح روز یکشنبه پنجم فروردین از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک موشک کروز روسی خبر داد.
تشدید جنگ در اوکراین بعد از حمله تروریستی در مسکو؛ موشک روسی حریم هوایی ناتو را نقض کرد
آفتاب‌‌نیوز :

نبردهای گسترده میان نیروهای نظامی روسیه و اوکراین شدت گرفته است. ارتش لهستان صبح روز یکشنبه پنجم فروردین از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک موشک کروز روسی خبر داد. بر اساس اعلام ارتش لهستان، این موشک کروز روسی، شامگاه شنبه پیش از رسیدن به هدف خود در غرب اوکراین، به مدت "۳۹ ثانیه" از آسمان لهستان عبور کرده است.

ارتش لهستان می‌گوید این موشک تا زمان خروج از حریم هوایی لهستان، توسط یک سیستم راداری رصد شد.

پیش از این نیز در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی، یک موشک روسی در مسیر رسیدن به هدف خود در غرب اوکراین از آسمان لهستان عبور کرده و حریم هوایی لهستان را که یکی از اعضای مهم ناتو در شرق اروپا محسوب می‌شود نقض کرده بود.

به گفته ارتش لهستان در پی نقض حریم هوایی لهستان در نیمه‌شب شنبه، دستور آماده‌باش برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی صادر شده است.

حملات هوایی روسیه به کی‌یف و منطقه لویو

ارتش روسیه شب گذشته کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین منطقه لویو در غرب این کشور را بمباران کرد. ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: «انفجار در پایتخت. پدافند هوایی مشغول است. پناهگاه‌ها را ترک نکنید.»

در همین زمینه ماکسیم کوسیتسکی، فرماندار منطقه لویو نیز از حملات راکتی به منطقه اطراف شهر استری در جنوب لویو خبر داد. تصاویری نیز از آتش‌سوزی در استری منتشر شده است.

فرماندهی عملیاتی نیروهای مسلح لهستان (RSZ) با اشاره به تحرکات هواپیماهای روسی در طول شب "مرتبط با حملات در اوکراین" اعلام کرد: «تمام مراحل لازم برای اطمینان از ایمنی حریم هوایی لهستان فعال شده است و فرماندهی عملیاتی نیروهای مسلح لهستان به طور مداوم وضعیت را زیر نظر دارد.»

اوکراین بار دیگر به کریمه حمله کرد

نیروهای نظامی اوکراین بار دیگر در طول شب، به مواضع روسیه در شهر بندری سواستوپل در شبه‌جزیره کریمه حمله کردند. روسیه، شبه‌جزیره کریمه‌ را از سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرده است.

میخائیل رازوژایف، فرماندار شهر سواستوپل که از سوی روسیه منصوب شده است، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که "در این حمله هوایی گسترده، یک شهروند ۶۵ ساله ساکن این شهر بر اثر ترکش موشک کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند."

رازوژایف این حمله را ‌"عظیم‌ترین حمله در این اواخر" خواند و مدعی شد که ارتش روسیه این حمله را دفع کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اوکراینی، در این حمله مقر اصلی ارتباطات ناوگان دریای سیاه روسیه هدف اصابت سه موشک کروز قرار گرفته‌ است. نتایج دقیق این حمله تا کنون مشخص نشده است و هیچ بیانیه رسمی نیز از سوی طرف اوکراینی صادر نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین