کد خبر: ۹۰۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد.
«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
آفتاب‌‌نیوز :

اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.

براساس اطلاعیه صادره ادارات کل نامبرده، بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شده و آزمایشات لازم اخذ شده که نتایج پس از بررسی‌های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

گفتنی است؛ اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲ تصویری از شیر نر ۹ ساله لاغر اندامی از باغ وحش مشهد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی و محیط زیست در خصوص سوء تغذیه این حیوان را به همراه داشت. اما بررسی تیم متخصص با حضور ۹ دامپزشک در همان زمان نشان داد که میزان گلبول‌های سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع بود.

طبق اعلام مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در همان زمان، بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او. آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و این روند تا واپسین روز‌های اسفند ماه ادامه داشت تا اینکه ادامه حال نامساعد ریشا در نهایت منجر به تلف شدن این گونه ارزشمند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین