کد خبر: ۹۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
در پیامی به همایش حامیان موسوی در کرمانشاه بیان شد

خاتمی: به کسی رأی می‌دهیم که بهتر ما را درک کند؛ یعنی موسوی

همه مردم کرمانشاه باید از مزایای مادی ایثارگری برخوردار شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور سابق كشورمان تاكید كرد: «در روز 22 خرداد همه خواهیم گفت که باز هم حماسه دوم خرداد دیگری در کشور آفریده شد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سید محمد خاتمی از طریق ویدئو کنفرانس در پیامی به همایش حامیان میرحسین موسوی در کرمانشاه گفت: «مردم خطه سرفراز کرمانشاه مردمی سلحشور، آزادی‌خواه، آینده‌نگر و‌ صبور هستند که در دوران دفاع مقدس زندگی خود را سخاوتمندانه به پای انقلاب ریختند».

خاتمی با تاكید بر اینكه کرمانشاه و تمام شهرهایی که در دامنه زاگرس قرار دارند مایه افتخار ایران هستند، تصریح كرد: «به شما که امروز گرد هم آمده‌اید تا برای امر مهم انتخابات ریاست‌جمهوری دهم تصمیم‌گیری کنید، می‌گویم که خوشبختانه در این دوره فرزند عزیز ایران و انقلاب مهندس میرحسین موسوی پس از سال‌ها به عرصه آمده است».

وی ادامه داد: «او در جهت آرمان‌های انقلاب و آزادی کشور و در‌جهت برخورداری ملت ایران و در جهت دفاع از حقوق اقوام مختلفی که در ایران به سر می‌برند به عرصه انتخابات آمده است».

خاتمی با تاكید بر اینكه مردم باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند‌، تصریح كرد: «همه از کرد و لر و ترک و از شیعه و سنی وهمه و همه باید به یک میزان از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند و مهندس موسوی برای تحقق این امر آمده است».

رئیس موسسه گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها تاكید كرد: «موسوی برای بهره‌ گیری از امکانات وسیعی که در ایران وجود دارد و هنوز فرصت برای بهره‌گیری از آنها باقی است به این عرصه آمده و توانایی این بهره‌گیری را دارد».

خاتمی با بیان اینكه در حالی که ما همه کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را محترم و شایسته می‌دانیم، اما فقط یک رییس‌جمهور می‌خواهیم، خاطر نشان كرد: «فکر می‌کنم این هوشیاری را مردم کرمانشاه دارند که شخصی را انتخاب کنند که به فکر پیشرفت و تعالی کشور در عمل باشد نه در شعار؛ چرا که مردم از شعار خسته شده‌اند. مردم از اینکه امکاناتشان در اختیارشان قرار نگیرد و به گونه‌ای دیگر مصرف شود، خسته شده‌اند».

رئیس جمهور‌سابق كشورمان گفت:‌ «کرمانشاه قطعه‌ای بزرگ از تاریخ تمدن ایران و دارای ظرفیت‌های بالایی است. هم‌چنین این استان در دوران جنگ تحمیلی هزینه سنگینی را برای انقلاب پرداخت کرد. وقتی افرادی که تنها شش ماه تا یکسال در جنگ بوده‌اند، به عنوان ایثارگر شناخته می‌شوند، چگونه می‌توان مردم کرمانشاه را که در تمام طول هشت سال در جنگ به سر برده‌اند ایثارگر ندانست».

خاتمی ادامه داد: «همه شماها باید ایثارگر به حساب آیید و از کلیه مزایای ایثارگری بهره‌مند شوید، لذا رییس‌جمهور آینده باید در این راه قدم بردارد و اشتغال این منطقه باید در اولویت کاری دولت آینده قرار گیرد».

وی تصریح کرد: «باید در 22 خرداد همه با هم در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و رای خود را به کسانی که بهتر ما را درک می‌کنند، بدهیم».

خاتمی تاكید كرد: «در روز 22 خرداد همه خواهیم گفت که باز هم حماسه دوم خرداد دیگری در کشور آفریده شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین