کد خبر: ۹۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۲

تجلیل از خاتمی در همایش علمی، فرهنگی جهان اسلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی، رییس جمهور سابق کشورمان در همایش بین‌المللی آیسیسکو در تونس به عنوان بنیانگذار گفتگوی تمدن‌ها، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، اجلاس بین المللی «گفت و گوی تمدن‌ها و تنوع فرهنگی» از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی جهان اسلام (آیسیسکو) و سازمان کشورهای فرانکوفون، ساعت 6 بعد از ظهر سه شنبه 12 خرداد در شهر باستانی قیروان واقع در 150 کیلومتری پایتخت تونس، با حضور یک صد اندیشند جهان گشایش یافت.

پیش از شروع جلسه افتتاحیه، رییس جمهور سابق کشورمان با «الغنوشی» نخست وزیر تونس دیداری خصوصی داشت و بلافاصله بعد از این ملاقات آقای خاتمی به اتفاق نخست وزیر تونس وارد سالن اجلاس شد.

اشتیاق خبرنگاران برای مصاحبه با آقای خاتمی آن چنان زیاد بود که ایشان انجام مصاحبه را به بعد از جلسه موکول کردند.

این همایش بین‌الملی با سخنان رییس کل آیسیسکو رسماً آغاز شد و وی از سید محمد خاتمی به عنوان بنیانگذار گفتگوی تمدن‌ها در سازمان ملل تجلیل به عمل آورد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: «من در هر اجلاسی که پیرامون گفتگوی تمدن‌ها باشد، از جناب خاتمی به عنوان طراح و مبتکر این پدیده تجلیل خواهم کرد».

پس از این سخنان از خاتمی به عنوان اولین سخنران این همایش دعوت شد که سخنرانان بعدی نیز، وزرای فرهنگ عربستان و اردن، چندین بار از وی تجلیل کردند.

پس از پایان جلسه افتتاحیه و هنگام ترک سالن، سید محمد خاتمی با استقبال گرم و صمیمی جمعیتی روبه‌رو شد که بیرون از اجلاس در انتظار دیدار او بودند و همچنین با اشتیاق خبرنگارانی روبه‌رو شد که وعده مصاحبه با آنها را در پایان جلسه داده بود.

در ملاقات میهمانان همایش با رییس جمهور تونس، خاتمی اولین میهمان ویژه‌ای بود که با رییس جمهور تونس ملاقات کرد و بعد از وی، معاون رییس جمهور سوریه و سپس عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب قرار گرفته بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
قابل توجه حاله نور!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین