کد خبر: ۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۵
متانت میرحسین؛ حرمت‌شکنی احمدی‌نژاد

12 دقیقه طوفانی موسوی تکلیف انتخابات را مشخص کرد

نخست‌وزیر امام: 3؛ احمدی‌نژاد: 0
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرانجام شب موعود فرا رسید و مناظره داغی که از مدت‌ها قبل هواداران موسوی و احمدی‌نژاد منتظر آن بودند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، احمدی‌نژاد از همان ابتدا تلاش کرد با نام بردن آشکار از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان کسی که در سایه، صحنه رقابت با او را مدیریت می‌کند، و نیز قرار دادن نام حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در کنار موسوی، اذهان عمومی را از به سمت اشخاصی غیر از مهندس میرحسین موسوی، که مخاطب اصلی در این مناظره بود، هدایت کند.

این در حالی بود که مهندس میرحسین موسوی، نخست‌وزیر محبوب امام (ره)، با وقار و متانتی مثال‌زدنی که از او انتظار می‌‌رفت، به جای وارد شدن به بازی زشت و نامناسب رقیب به بیان مسائل و مشکلات به وجود آمده در سال‌های اخیر پرداخت و مدیریت احمدی‌نژاد را در زمینه سیاست‌های خارجی و اقتصاد به چالش کشید.

موسوی با طرح مثال‌هایی درباره ملوان‌های انگلیسی، نامه‌های بی‌جواب به رؤسای کشورها و نیز درخواست‌های مکرر احمدی‌نژاد از پادشاه عربستان برای دعوت شدن به آن کشور، همچنین اهانت به رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ژنو، ثابت کرد که عزت ایران در سال‌های اخیر در مجامع جهانی مخدوش شده است.

احمدی‌نژاد در عوض ضمن اتهام زنی مجدد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، مسائل مطرح شده را بدون ارائه هیچ‌گونه شواهد متقنی، نادرست دانست و مدعی شد که سیاست‌های خارجی‌اش باعث عزت کشورشده است.

موسوی به احمدی‌نژاد گفت که ستاره‌دار کردن دانشجویان، خط کشی مردم به خودی و غیرخودی باعث ترس و نگرانی جامعه شده است و من به همین دلیل وارد عرصه شده‌ام. موسوی تأکید کرد که قانون‌شکنی‌های بی‌شمار دولت احمدی‌نژاد باعث شده است که او علی‌رغم میل شخصی‌اش و تنها زمانی که کارد به استخوان رسید و پس از 4 سال سکوت تصمیم بگیرد که برای جلوگیری از این قانون شکنی‌ها وارد عرصه شود.

با این‌حال احمدی‌نژاد که به اذعان آگاهان و تحلیل‌گران سیاسی خطر سقوط را در یک قدمی خود احساس می‌کرد، در ادامه مناظره حرمت‌شکنی‌ها و اتهام‌زنی‌ها را علنی‌تر کرد و با اسم بردن از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شخص حجت‌الاسلام ناطق نوری و فرزندش و مهندس محسن صفایی فراهانی آن‌ها را به فسادهای مالی گسترده متهم کرد.

احمدی‌نژاد همچنین دست به یک اشتباه استراتژیک تاریخی زد و برای فرار به جلو در بحث مدرک تقلبی کردان، مدرک دکتر زهرا رهنورد استاد تمام علوم سیاسی و مدرس برجسته دانشگاه را زیر سؤال برد!

در تمام این مدت مهندس موسوی با آرامشی مثال‌زدنی به سخنان احمدی‌نژاد گوش داد.

12 دقیقه طوفانی موسوی
پس از پایان وقت قانونی احمدی‌نژاد برای ادامه ادعاهایش و در حالی که او از پایان این وقت عصبانی به نظر می‌آمد، مهندس میرحسین موسوی، شروع به صحبت کرد.

موسوی از 12 دقیقه پایانی وقت خود به خوبی استفاده کرد و باید گفت که این 12 دقیقه، به عنوان 12 دقیقه طلایی در تاریخ و اذهان مردم ایران ثبت خواهد شد.

موسوی در ابتدای این بخش از سخنانش گفت: «یکی از مشکلاتی که در صحبت کردن با احمدی‌نژاد مشخص است، غیرعادی بودن سخنان وی است که به طور مثال از دیوان عدالت اداری می‌خواهد یک مصوبه‌ای را لغو کند». 

در واکنش به این سخن، احمدی‌نژاد گفت که "غیرقانونی بوده است" و موسوی به وی گفت: «شما نباید در وقت من وارد شوید، همین روحیه شما که در حال حاضر پیداست و در صدا وسیما و رجانیوز می‌‌دانیم چه کسانی هستند و چگونه عمل می‌کنند». 

وی گفت: «آیا این راه برخورد با دیوان عدالت اداری، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ جائی که ریش‌سفیدهای نظام در آنجا نشسته‌اند، جایی که مشروعیت خود را از قانون اساسی و رهبری می‌گیرد. آیا به این ترتیب می‌توان مسأله کشور را اداره کرد، در مواردی که روشن است باید به گونه‌ای عمل کنیم که اولاَ بگوییم به سمت این برویم که اشتباه کرده‌ایم».

موسوی اظهار کرد: «ایشان می‌گویند که چرا می‌گوئید من دیکتاتور هستم، من این را نگفتم؛ اما این روش قطعاًَ به دیکتاتوری می‌انجامد و اینکه رأی خود را به رأی تشخیص مصلحت ارجحیت دهید». 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به اعلام اسامی افراد از سوی احمدی‌نژاد اشاره کرد وگفت: «شایسته یک مسؤول دولت نیست که کسانی که در قوه قضائیه را محکوم نشده‌اند نام ببرد؛ چرا که مطرح شدن نام آنها جرم است. ما از آنها نام می‌بریم در حالی که آنها قدرت دفاع از خودشان داشته باشند. شما افکاری را مورد حمله و هجوم قرار می‌دهید که در این صحنه حضور ندارند و آن را قاطی سرنوشت من می‌کنید. گویا موردی از من نداشتید که آمده‌اید مرا وصل به دو دولت قبل کردید. اگر نخواهم از آنها دفاع کنم واقعاَ به آنها حق می‌دهم که از دست شما عصبانی باشند. مردمی که این صحنه را می‌بینند، این صحنه را از رئیس‌جمهور خود نمی‌پذیرند».

وی خطاب به مردم ایران گفت که مردم باید بدانند در تمامی جوامع قوه قضائیه است که گناهکار بودن و یا بی‌گناهی آنان را اثبات می‌کند، و اگر کسی در قوه قضائیه گناهکار شد بقیه افراد جامعه بری از اتهام هستند. موسوی خطاب به احمدی‌نژاد گفت که شما که ادعای مسلمانی می‌کنی چه‌گونه در پیشگاه جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر که پای تلویزیون نشسته‌اند و این مناظره را می‌بینند، به افرادی که نمی‌توانند و این فرصت را ندارند که از خود دفاع کنند، اتهام وارد می‌کنی؟

موسوی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: «صدا و سیما که طرف شما است! پس به جای این‌گونه اتهام‌زنی‌ها بهتر است از دوستان خود بخواهید که کسانی را که اینجا متهم می‌کنید به مناظره با شما دعوت کند».

موسوی خطاب به ملت ایران گفت که ملت بدانند که یکی از دلایل مهمی که من وارد عرصه شده‌ام همین پرونده‌سازی‌هایی است که این دولت تلاش دارد به انحاء مختلف علیه افراد و آبروی آن‌ها مطرح سازد.

موسوی تصریح کرد: «یکی از مشکلات کنونی کشور این است که معاون اجرایی رئیس‌جمهور به جای اینکه مشغول حل مشکلات مردم باشد، مشغول رفتن و سر کشیدن به این پرونده و آن پرونده و از این مکان تا آن مکان است تا پرونده‌ای ساخته و به درد امشب بخورد و ما را اذیت کند».

وی با بیان اینکه شما از ابتدای کار خود اعلام کرده‌اید که در کشور هزاران مفسد وجود دارد که پرونده آنها را باز و نامشان را اعلام خواهید کرد، گفت: «رئیس بانک پارسیان را اینگونه لجن‌‌مال کردید و بعد آن رامشاور خود کردید. اینها گناه دارند و ما مسلمان هستیم و نمی‌توانیم همینطور نام افراد را اعلام و متهم کنیم».

وی درواکنش به ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر واگذاری زمین‌های هکتاری گفت: «این کار غلطی است، چه ربطی به من دارد؟ شما اعلام می‌کنید که چرا آنها از من حمایت می‌کنند. من اعلام کرده‌ام هر شهروند یک ستاد. مثل بعضی دوستان که بنرهایشان سطح جهان را پوشانده و از تمام امکانات و ادارات دولتی، وزارت کشور و صدا و سیما استفاده می‌کنند، من استفاده نکردم. ما در آنجا را به روی هسته بسیار سالمی باز کرده‌ایم که یک نفر هم نمی‌تواند در مورد آن هسته حرف بزند، چرا که افراد بسیار وارسته، معتقد و مؤمن وجود دارند که اگر موردی در آنجا بود، به دلیل روحیه‌تان نام آنها را برده و آنها را محکوم می‌کردید».

موسوی با بیان اینکه هر کسی از ما حمایت ‌کند، از آن استقبال می کنیم، ادامه داد: «دلیلی بر عدم استقبال وجود ندارد، ما از همه ملت استقبال می‌کنیم که از من حمایت کنند تا رأی بالا بیاوریم و تغییر ایجاد کنیم».

موسوی با اشاره به اتهام ناروای احمدی‌نژاد علیه دکتر زهرا رهنورد از او به عنوان یکی از زنان بسیار روشنفکر و برجسته کشور و جهان اسلام و قرآن پژوهی انقلابی نام برد و گفت که او برای رساله دکترایش حداقل 10 سال زحمت کشیده و اسناد و مدارک این موضوع وجود دارد.

موسوی به احمدی‌نژاد که سعی داشت با پریدن در سخنانش از وقت او استفاده کند، دو بار هشدار داد که ساکت باشد و سعی کند حداقل در این فرصت اندک قانون را رعایت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه ستاره‌دار شدن دانشجویان مربوط به زمان معین است، گفت: «به ستاره‌‌دار کردن دانشجویان در زمان وزارت معین کاری نداریم اما فکر نمی‌کنم در آن موقع این‌گونه دانشجویان دستگیر و کتک زده می‌شدند».

احمدی‌نژاد در واکنش به این سخنان میرحسین گفت که این چه حرفی است که می‌زنید که موسوی پاسخ داد: «شما نباید در وقت من دخالت کنید. ما می‌خواهیم عادلانه برخورد کنیم. بنده 4 سال در مورد شما صحبت نکردم. وقتی از نظر وظیفه، کارد به استخوانم رسید و دیدم که شما کشور را به خطر می‌اندازید، وارد عرصه شدم».

وی ادامه داد: «بنده در برنامه‌های آینده مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنم که شما با چه روشی کشور را اداره می‌کنید. همان انحلال شورای پول واعتبار عملاَ بانک‌ها را به حیاط خلوت شما تبدیل کرده است».

موسوی اینگونه سیاست‌ها را سیاست دوران قجری عنوان کرد و گفت: «میرزا آقاسی دست خود را به خزانه می‌کرد و آن را به این و آن اختصاص می‌داد. شورای پول و اعتبار برای این است که من و شما را محدود کند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این است که اجازه ندهد شما هر کاری خواستید بکنید».

وی مدیریت هیجانی، بی‌ثبات، نمایشی، شعاری و خرافه‌گرایی را از سیاست‌های مدیریتی دولت نهم عنوان کرد و گفت: «بنده 4 سال است که می‌شنوم اسرائیل، فرانسه و آمریکا در حال فروپاشی است. بر اساس همین سیاست خارجی را تدوین می‌کنیم که بی‌شک به بیراهه می‌رویم».

موسوی یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت این دولت را خودمحوری و قانون‌گریزی عنوان کرد و گفت: «اگر انسان خودمحور نباشد قانون‌گریزی نمی‌کند و از راه قانونی مشکلات را حل می‌کند. بنده اعتقاد دارم خسارت‌هایی که در این 4 سال دیده‌ایم خسارت‌های بسیار سنگینی است که همه اینها توجیه‌گر حضور من هستند».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در پایان سخنان خود مردم را به عمیق‌بودن و بازگشت به ارزش‌ها دعوت کرد وگفت: «مردم را خوار کردن، با یک نامه آنها را به دنبال ماشین خود کشیدن، روش کار نیست و باید برای مردم تولید و کار ایجاد کنیم وصنعت خود را تقویت کنیم نه اینکه برنج باسماتی، رشت را فراگیرد. ما باید حداقل عرق ایرانی داشته باشیم که بگوییم تحقیر‌آمیز است که صنعت کشاورزی و فرهنگ‌ ما در کنار این همه نابسامانی‌ها قرار گیرد».

در تمام مدت مناظره احمدی‌نژاد بسیار عصبانی به نظر می‌آمد و در عوض سعی داشت با لبخندهای تصنعی خود را آرام جلوه دهد.

مجری برنامه، بلافاصله پس از اتمام سخنان مهندس میرحسین موسوی، در حالی که احمدی‌نژاد سعی داشت با سر وصدا به پا کردن جو استودیو را برهم بزند، با بینندگان خداحافظی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
این پایان احمدی نژاد بود پایانی ننگین که در تاریخ جاویدان شد
هر کس که در مناظره این دو نفر خدارا ندید کور بود
خداوند دست مکار را به دست خود مکار رو کرد
والله خیر الماکرین
-------------------
ولی میدونم که باز هم نظر من را در سایتتون نخواهید گذاشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
من خیلی حرص خوردم از دست این رئیس جمهور مثلا مردمی ولی مهندس موسوی از وقتش خوب استفاده کرد و با آرامش شکستش داد. هم از نظر اخلاقی هم سیاسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
والله قسم شأن اين ملت نيست كه چنين كسي رييس جمهورش باشد. آيا جنتي مي تواند در مقابل تاييد صلاحيت ايشان، پاسخگو باشد.
اين ننگ نيست كه ما چنين رييس جمهوري داشته باشيم.
رهبري در مقابل چنين گستاخي هايي واكنش نشان نمي دهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
موسوی خطاب به ملت ایران گفت که ملت بدانند که یکی از دلایل مهمی که من وارد عرصه شده‌ام همین پرونده‌سازی‌هایی است که این دولت تلاش دارد به انحاء مختلف علیه افراد و آبروی آن‌ها مطرح سازد.
اقای موسوی به این دلیل به صحنه آمدند که ویژه خواران بدون هیچ مشکلی بیت المال را به غارت برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
حمایت از دیکتاتور خیانت به امام است
ناشناس
|
Cambodia
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
موسوی جان چاره ای ندارم ، باید به شما رای دهم وگرنه از اینی که هستم هم بدبخترم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
من به داشتن رئیس جمهوری چون مهندس میرحسین موسوی افتخار میکنم.ولی متاسفانه احمدی نژآد بازهم از شگرد دفعه قبل سود خواهد برد بسیاری اورا قهرمان خطاب میکنند چون فکر میکنند نام مفسدان را بر ملاء کرده .بخدا ما گیج که نه دیوانه شدیم اقایان شورای نگهبان چطور این فرد خاطی ،قانون گریز .متوهم ،خود محور ،بی ادب را صالح تشخیص دادند ؟فردای قیامت چگونه حواب حواهند دا د.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
کلانتری 127 نارمک هنگام مناظره پستر احمدی نژاد را پخش می کرد. عکس های آن ارسال می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
salam.az inke shakhsi in gune 4 sal man ra farib dad(man 4 sale ghabl be ishan ray dadam chon ba shoarhayash fekr kardam rajaeiye 2 ast) az khodav_and talabe bakhshesh mikonam ,khoda ou ra ham eslah konad.ye janbaze shimiyaeiye faghiro dardm_and.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
سلام خدا رو شکر خدارو صد هزار مرتبه شکر
من فقط دشمن احمدی نژاد بودم و از این سید در سکوت هم خدایی خوشم نمی اومد.
ولی امشب با این خودزنی فاحش احمدی نژاد من از هبجان خوابم نمی بره
با این اوصاف من در 22 خرداد به سید عاقل و با وقار رای میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
احمدی نژاد ، خوردی ؟
بازم دروغ میگی ؟
بازم دزدی می کنی ؟
بگو غلط کردم.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
آقای موسوی لذت بردیم از متانت مردانگی و وقار شما. آن مرد بی ادبانه سعی کرد به شما و نظام جمهوری اسلامی توهین کنه ولی شما با وقار جلسه را اداره کرد. برای جمهوری اسلامی متاسفم که رئیس‌جمهور آن اینگونه است و صد انقلاب را خوشحال می‌کند. کاری که مسعود رجوی و رضا پهلوی و.... درباره آیت الله هاشمی نتونستن انجام بدنو آقای احمدی نژاد به نمایندگی از ضد انقلاب تلاش کرد انجام بده.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
2
من یک دانشجوی ایرانی هستم در فرانسه. با اینکه دوستار موسوی هستم ولی امشب از او ناامید شدم. نشون داد واقعا بازیچه است. در ضمن مناظره 12 دقیقه نیست و 90 دقیقه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
زنده باد موسوی پاینده باد ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
آفای احمدی نژاد به خاطر اینکه در این 4سال حرفی نزده مقصر اصلی است . این درست نیست که آدم وقتی منافعش در خطر بیفتد آنگاه بخواهد با این حرفها به منافع ملت فکر کند . اصلا خدمتگزار بودن با این سیره رفتاری منافات دارد . ایشان با این کارشان خود ؛ رهبری ، مجمع تشخیص ؛ مجلس خبرگان ؛ قوه قضاییه ؛ شورای نگهبان و 26 سال از این انقلاب را به طور مستقیم یا غیر مستقیم زیر سوال بردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
چرا از خواب بيدار نميشين؟ باز هم دنباله رو اين خيانتكاران به مملكت هستين؟
بيدارشين كه صبح تازه اي در راه است.
متشكرم دكتر عزيز كه شجاعانه به ميدان نبرد با مافياهاي قدرت و ثروت آمدي.
خدا قوت.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
با سلام و درود بر ايرانيان عزتمند
آقاي مهندس موسوي امشب نشان داد سياستمدار است. با زيركي و فراست و آرامش تمام پيام هاي خود را به ملت رساند. در عوض آقاي احمدي نژاد با بداخلاقي تمام به تخريب بزرگان نظام پرداخت. دانشمندان و روانشناسان مي گويند بزرگترين ضعف مديران ناكارآمد؛ سفسطه كردن و تخريب و تهمت ديگران غير حاضر است . آقاي احمدي نژاد متانت را از فرد روبرويت ياد مي گرفتي.شما امشب نشان داديد كه چون باورتان بر عدم پيروزيست لذا به تخريب پرداختيد. ترس در چهره و صورت و سيرت تان نمايان بود. لرزش صورتتان با آن خنده تصنعي. پريدن در بين صحبت و داد و هوار پاياني.الحق كه حق مي دهم كه بسياري از اصولگرايان شما را از خود ندانند.با كاري كه امشب شما كرديد گاف بزرگي به دشمنان نظام و رهبري داديد. شما اين صندلي خدمت را با صندلي قدرت اشتباه گرفتيد كه به قيمت آبروي نظام براي حفظ آن دست و پا مي زنيد. شما از اول هم اشتباه بوديد!!!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
2
0
احمدی نژاد وقتی در مقابل حرفهای تند خود با پاسخهای دندانشکن و رفتار با متانت مهندس موسوی مواجه شد و خودش رو بازنده میدون دیدشروع کرد به بدگویی از خاندان رفسنجانی تا قند توی دل عوام آب بشه و بگن به به عجب آدم با جسارتیه واینجوری بتونه نظر مردم رو جلب کنه اما یکی نیست از ایشون بپرسه حرف شما درست ولی به موسوی چرا میگی ،موسوی در حال حاضر رییس فرهنگستان هنر و رییس جمهور این مملکت تویی اگه خاندان نوری ورفسنجانی دزدی میکنن وتو میدونی این 4سال چیکار میکردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
1
عالی بود! حرف های ۴ سال حبس شده در سینه و فیلتر شده پشت سد دولت بالاخره بیرون ریخته شد! بد بحال کسانی که چشم بر حقیقت می بندند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
با سلام و تحيت اميرالمومنين (عليه السلام) مي فرمايند: في تقلب الاحوال علم جواهر الرجال. در دگرگوني احوال است كه حقيقت افراد آشكار مي شود. آقاي احمدي نژاد اگر دولت هاشمي را قبول نداشته و ندارند، چرا استاندار دولت هاشمي شدند؟ و در جنايات !! آن دولت خود را شريك كردند؟ ايكاش به جاي حمله ي بي دليل و غير قابل استناد در مناظره، آقاي احمدي نژاد از 1000 ميليارد تومان پولي كه به استناد گزارش رسمي و عمومي ديوان محاسبات به خزانه ي بيت المال واريز نشده است حرفي مي زدند. از افزايش بيكاري، تورم وحشتناك، فقر فراگير، كاهش توليد مولد. از مشكلات اصلي مردم و ارائه ي راه حل ها مي گفتند، ايكاش! اميدواريم مردم بهتر قضاوت كنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
مناظره امشب بین محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی قبل از هر چیز یک واقعیت را به اثبات رساند؛ احمدی‌نژاد بیشتر از طرفداران خود یقین دارد که شکستش در این انتخابات حتمی است. او باور دارد که چون شکست خواهد خورد و غرق خواهد شد، چه بهتر که کل نظام را هم با خود غرق کند. اتهام‌های احمدی‌نژاد به تمامی سران حکومت از هاشمی رفسنجانی گرفته تا خاتمی و ناطق نوری و و نام‌آوردن از افراد حقیقی دیگر نشان داد که تا چه اندازه رهبران حامی وی امشب باید از حمایت وی نادم و پشیمان باشند. او امروز حیثیت نظام جمهوری اسلامی را به زیر سؤال برد. او امشب علناً گفت که در طول 28 سال گذشته دولت‌هایی به مراتب قانون‌گریز‌تر، اشرافی‌تر و فاسد‌تر بر روی کار بوده‌اند و نفهمید که 8 سال از این دوران را رهبر کنونی انقلاب رییس جمهور بوده و 20 سال هم عالی‌ترین مقام کشور بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
2
0
من و خانواده ام قصد داشتیم به احمدی نژاد رای بدیم ولی با رفتار زشتی که از خود بروز داد کاملاً شوکه شدیم. مهندس موسوی و همسرش آدمهای آبرومندی هستند. چرا بی حرمتی کرد. واقعاً شرمنده‌ام نه تنها به احمدی نژاد رای نمی دهم بلکه به همه بستگان هم که درباره او تصور دیگری داشتند توصیه می‌کنم از او فاصله بگیرند.
محمدی- خراسان جنوبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
واقعا شرم آوره که رئیس جمهور مملکت این قدر آدم دو رو دروغ گوئی باشه و به این راحتی و وقاحت توی چشم مردم نگاه کنه و دروغ بگه... واقعا متاسفم برای خودم، برای مملکتم و حتی برای کسانی که اونقدر درک و فهم و بینش پائینی دارند که هنوز هم طرفدار این لمپن هستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
مناظره خوب بود مردم رو حساس میکنه و آمار مشارکت بالا میره.
اما دو تا نقد برای میر حسین عزیزم.
1- در مورد شیوه گفتار: کلمه "چیز"، "به اصطلاح" و... تو حرف هاش زیاد به کار میره این اصلا خوب نیست.
خیلی محکم و با صلابت صحبت نمی کنه. البته 12 دقیقه آخر خوب بود. و چون آخر بود...
2- از پیش مشخص بود که احمدی نژاد خودش رو آماده کرده یه همچین بحث هایی مطرح کنه. احمدی دوتا تاکتیک داره
1- مظلوم نمایی با تنها نشان دادن خود در مقابل گروه هاشمی (البته اگر باشه) و از هاشمی یه قول چند سر ساختن.
2- کشودن بحث به حوذه سیاست خارجی. برای این که
1- با تبلیغات تلویزیون نسبتا موفق جلوه داده شده
2- برای عموم مردم نقد ها و کار هایی که شده خیلی ملموس نیست.
3- از پاسخ گویی به مسائل و مشکلات فرار کنه
4- ذهن عموم مردم رو از مسائل اساسی و معیشتی منحرف کنه
5- کاندیدا های دیگه از نقد و برنامه دهی برای حل مشکلات منحرف می کنه و باعث میشه مسائل و مشکلات کمتر مطرح بشه.
به نظرم میرسه کاندیدا های محترم باید باگفتن این که "الان مردم نگران فرزندان شون، نگران معیشت شون و... هستن و می خوان ببینن ما می خواهیم چه کار کنیم و از دعوا و تهمت زنی خسته شدن" برن سر نقد دولت و برنامه هاشون.
اصلا به نظرم این بشر ارزش جواب دادن رو نداشت که موسوی به خودش زحمت داد. و خوب کاری کرد که گفت هاشمی و خاتمی خودشون باید جواب گو باشن و ظاهران شما ایرادی از من پیدا نکردی که...
اخمقانه ترین اشتباه احمدی نژاد هم مسائل مربوط به خانم رهنورد بود اون هم با ارعاب موسوی و با اون شیوه که خیلی وقیحانه بود.
فکر میکنم احمدی نژا خودش رو باخته.
اما شاید ای کاش موسوی از بیت المالی که سرف تبلیغات میشه می گفت
از آمار فرا گیری روزنامه ها و تلویزیون که کاملا در اختیار ایشونه
از روزنامه هایی که بسته شد از مجله ها
ای کاش می گفت شما آمار می دید اما مردم می بینند شاید سر کسی که با رانه ها کاری نداره کلاه بزاری اما نمی تونی تورم رو انکار کنی ای کاش موسوی حالا که آن چه نمی باید مطرح میشد که شد آن چه را نمی باید می گفت از شورای نگهبان از امام که جنتی رو به خونش راه نداد(سر رد صلاحیت خلخالی) از قاضی موتضوی از مخالفت احمدی نژاد با تسخیر سفارت و گفتن این که سید احمد با امام زاویه داره از زمان ریاست جمهوری یه هاشمی و استان داری احمدی نژاد و چاپ لوسی های ایشون از دکتر رحیمی و 5 میلیون از گندم که وارد میشه از پرتقال و از سیب زمینی و خقوق های پرداختی دمه انتخابات از چقدر زیاده ....

خداوندا... تو خود شاهدی که ما برای تغییر آمده ایم و تلاش می کنیم و از این پس را به تو واگذار می کنیم که تو مقلب القلوبی...
یا ولی عصر و امام زمان... دل ما که از سوء استفاده هایی که از نام و یاد تو شد خون است و چشم هایمان گریان... تو خود شاهد و ناظر باش که مخلصان در راه تورا به نام تو تقبح میکنند
ای خمینی کبیر... تو خود ناظری که با میر حسینت با هاشمی ات با کروبی ات با محسنت با... چه ها که نمی کنند و تو در آن روزی که اسرار هویدا می شود برایمان از مهدی موعود شفاعت بطلب که در این هنگامه برای نگاه داشتن علم تو تلاش کردیم.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
اگر احمدی نزاد این دوره رای بیاره وای به حال مردم میشه دوره قبل هاله نورانی دور سرش بود این دوره میگه من خود امام زمان هستم
ناشناس
|
Iraq
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
2
0
مورد سير چيني و سفر همدان را ننوشتيد. درود بر سيد آل علي مير حسين موسوي
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
2
حالا بازم بشینید آسمون ریسمون به هم ببافید .با این دروغ های احمقانه هیچ کاری از پیش نمی برید مردم هم چشم دارن هم گوش به زودی خواهید دید که احمدی نژاد بالای 25 میلیون رآی می آره تا مزدورای امثال شمارو در خماری باقی بزاره!! برید حالش رو ببرید ! دیگه مهم نیست که نظرم تو سایت بزارید یا نه اینا رو می نویسم که یه وقت وهم ورتون نداره که تو کارای کثیفتون دارید موفق میشید و ما مردم رو خر فرض کنید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
2
سلام
با احترام به طرف داران موسوی اما خودمونیم شما همیشه آخر کار شیر میشد که کسی جوابتون رو نده
ولی انصافا خسته نشدید از اینکه خودتون رو گول بزنید راستی دقت کردید صدا میر حسین از ترسش میلرزید
www.man96.blogfa.com
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
موسویییییییییییییییی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
به جان خودم اين محمود يه مشكلي چيزي داره
دستي دستيهمون يه ذره آبرو هم كه داشت برد
روحيه تهاجمي يه لحظه ازش دور نمي شه
مدام سعي در قصب كردن زمان موسوي داشت و اين نشون مي ده كه هيچ اعتقادي به عدالت نداره چون كسي كه عادت كرد حق ديگران را لگد مال كنه براش مهم نيست كه اين خق وقت مناظره باشه يا پول بت المال يا......
نزاكت موسوي مثال زدني بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
اگر احمدی نژاد در مورد مفسدان اقتصادی همراه میرحسین دروغ گفته باشه حتماً آقایان باید از او شکایت کنند ولی اگر شکایت نکنن معلوم میشه کارشون خرابه و از عاقبتش میترسن.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
مردم در 22 خرداد ثابت خواهند کرد که جناح هاشمی و اطرافیان آنها مثل قبل به لطف خدا شکست خورده است.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
به نظر من موسوی در جواب احمدی نژاد در مورد پرونده زهرا رهنورد اگر واقعیت داشته واین چنین که احمدی نژاد میگفت بوده باید ایشان صادقانه این اشتباه را میپذیرفتندمردم خوشحال میشوند وقتی ببینند رییس جمهور آینده مملکت با آنها صادق است نه مثل بعضی آقایان که به خاطر منافع خود خیلی مسائل راکتمان میکنند و در زمان احساس خطر پته همه را روی آب مریزند ،و اگر هم اینطور نبوده بابیان مدارک محکم ومستدل رد میکردند
واما درمورد 10سال رییس دانشگاه بودن زهرا رهنورد باید گفت که این چه ربطی به موسوی دارد مگر در دوره نخست وزیری وی رییس دانشگاه بوده وموسوی او رابه عنوان رییس دانشگاه الزهرا انتخاب کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
انشاءالله مقام معظم رهبری جلوی اینگونه دروغ پردازی ها و تهمت زنی‌ها علیه سرمایه های ارزشمند نظام و یاران امام (ره) را خواهند گرفت. آنچه امشب دیدیم رویداد تلخی بود که نشان داد آقای محمود احمدی نژاد برای رسیدن به قدرت حاضرند حتی نظام را فدا کنند. افسوس می خورم ازینکه تا به امروز فریب خورده بودم و ایشان را باور کرده بودم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
چرا میرحسین از مفسدان اقتصادی که همراه او هستند و از او حمایت میکنند ابراز انزجار نکرد و گفت من از هرکسی که از من حمایت کند خوشحالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
منم با نظر دوستان موافقم كه آقاي مهندس موسوي بايد حرفهاي حقشون رو با قاطعيت و شفافيت بيشتري بگن. اميدوارم خدا به ملت ايران كمك كنه درست انتخاب كنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
همه فهمیدن موسوی قدرت مقابله نداشت ،این همه لرزش صدا و چیز چیز گفتن واسه چی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
منم با نظر دوستان موافقم كه آقاي مهندس موسوي بايد حرفهاي حقشون رو با قاطعيت و شفافيت بيشتري بگن. اميدوارم خدا به ملت ايران كمك كنه درست انتخاب كنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
درود بر مهندس موسوی
یکی از اولین چیزهائی که رئیس جمهور باید داشته باشه عاقل باشه و بلد باشه حرف بزنه .
که احمدی نژاد با اون حرف زدنش و هاله نورانیش ...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
2
مير حسين بايد از هاشمي به شدت فاصله بگيرد . دوره ي پيش احمدي نژاد در تقابل با هاشمي بود كه راي آورد.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
من این رو قبول دارم که موسوی امشب خیلی هول شده بودصداش میلرزید کلمه چیز و به اصطلاح رو هم خیلی تکرار کرد وحتی چند دقیقه آخر حرفهاش رو هم حرفهای تکراری زد ولی باید قبول کرد که این آدم مثل احمدی نژاد حراف ،سفسته گر و گستاخ نیست واین استرس برای آدم با شرم وحیایی مثل موسوی در مناظره با رییس جمهور مملکت کاملا طبیعی بود مخصوصاکه قرار بود اینچنین نقدهای کوبنده ای هم به او داشته باشه اما استرس وعصبانیت احمدی نژاد رو با لبخندهای عصبیش هرگز فراموش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
2
میرحسین خیلی ترسیده بود صداشم میلرزید مرتبم میگفت(چیز)
پیروزی قاظع با احمدی نزاد بود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
يك تحليل روانشناسيك : موسوي خيلي پاك و ساده است و براي مناظره ساخته نشده است. اگر امشب به جاي موسوي رمضانزاده (قائم مقام حزب مشاركت) مي آمد كولاك مي كرد ! صداي موسوي مي لرزيد. قدرت مقابله با دروغ هاي احمدي نژاد را نداشت. احمدي نژاد هم ترسيده بود . آب دهانش را قورت مي داد ولي متهاجم تر از هميشه شده بود. تهاجمي همراه با تمسخر. ولي چه فايده . با اينكه عملكرد احمدي نژاد مثل فيلم تبليغاتيش بهتر بود ولي دروغگو همواره رسوا ست. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
چند سوال
در مملکتی که صبح تا شب رسانه هاش مدح احمدی نژاد رو می گویند 320000 توهین کجا نوشته می شده که ما ندیدیم؟
در سفر احمدی نژاد به عراق مگر نمی توانستند آمریکایی ها هر دو هواپیما را با موشک بزنند و آنرا به گردن گروههای تندرو بنهند و یا در سفر های وی به آمریکا وی را ترور کنند ؟ استقبال احمدی نژاد در زنو با اینکه میگوید از ما می خواهند مدیریت جهانی کنیم آیا تناقض ندارد ؟
به کسی فرد دیگری دکتر بگوید جرم است یا استفاده جعل سند برای استادی دانشگاه و مسولیت در صدا و سیما و وزارت کشور و دریافت مبالغی از این عنوان و سند جعلی ؟
واقعا امشب چه کسی تخریب کرد !؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
هاشمي را به موسوي نچسبانيد .اين آخرين تير احمدي نژاد است.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
کسانیکه دوره قبل به احمدی نژاد رای دادند امشب از درد وجدان خوابشون نمیبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
]چرا نميخواين قبول كنيد كه هر چي اين سه ماهه رشته كرديد احمدي نژاد عزيز پنبه كرد
شما مگه نميخواستيد بر سر ظلم و طاغوت فرياد بزنيد ؟
حالا كه يكي پيدا شد فرياد زد حالا ايرادهاي بني اسرائيلي ميگيريد؟
يا دست از لجاجت برداريد و با موج درياي خروشان مردم همراه بشيد و به احمدي نژاد شجاع راي بديد يا اينكه كم كم كاسه كوزه هاتون رو جمع كنيد كه ايندفعه ملت بد جوري با لگد از قدرت بيرونتون ميكنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
بر ایرانی مباد رئیس جمهوری که در سیاست ناموس گرو بگیرد
اصلاحات پیروز است
با تمام وجود میگویم مرگ بر دیکتاتور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
هو القاضی

یادم هست در چهار سال گذشته آقای هاشمی رفسنجانی از وجود اسناد مالکیت و اموال خود دفاع کرد و گفت تماما در آنجا بررسی و ثبت است
احمدی نژاد با این حرفها گور خودرا کند
و هاشمی رفسنجانی باید بسیار کم جرات و جسارت و....باشد که از این تحقیر شدنش در مناظره سکوت کند و احمدی نژاد را به داد گاه نکشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
دیشب محمود احمدی نژاد برای بقای خود در قدرت حتی از کثیف ترین شیوه ها هم دریغ نکرد .
او با تخریب شخصیتهای ثابت شده ی نظام و با حمله ور شدن به کسانی که در آن لحظه قدرت دفاع و پاسخ گویی به او را نداشتن بار دیگر ضعف خود را آشکار کرد .
آقای رییس جمهور دیشب آخرین دست و پای خود را قبل از فرو رفتن و غرق شدن در نزد اذهان و افکار آگاه مردم ایران و جهان میزد .
ملت ایران قطعا این حمله ی گستاخانه به انقلاب و به یاران امام (ره) و هتک حرمت شخصیتهایش را تا ابد فراموش نخواهند کرد .
یا حق...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
رفقا به کلمه چیز زیاد حساسیت نشون ندین، در چهار سال آینده به اون عادت می کنین
من ترجیح میدم رئیس جمهورم لکنت داشته باشه، کور باشه، لنگ باشه، کچل باشه، ولی دروغگو نباشه

مردک، تو اگه فساد رو در کشور می شناسی و تو چهار سال گذشته هیچ ... در موردش نکردی، همین فردا باید عدم صلاحیتت توی مجلس تصویب بشه

اگر هم می خوای مظلوم نمایی کنی و رای جمع کنی که واقعا برای اون آدمهایی که به یه همچین آدم .. ای اعتماد می کنن متاسفم.

امیدوارم رای مردم به نماینده درستکاری باشه که 8 سال در شرایط جنگی کشور رو اداره کر د ولی در مناظره اش حتی به خدماتش اشاره هم نکرد.
فرق یه آدم شریف و یه آدم وقیح به روشنی پیدا بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
با منطق احمدی نژاد یعنی تو این 30 ساله دزدها تو این مملکت در راس امور بوده اند
درود بر میر حسین موسوی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
1
0
الغریق یتشبث بکل حشیش

وقتی که آقای رييس جمهور پوشه عکسدار همسر فاضله آقای موسوی را نشان دوربين ميداد٬ من بياد مولای متقيان و همسرشان ٬ جده مظلومه ميرحسين٬ افتاده و بي اختيار ذکر صلوات برزبانم جاری شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
امشب از ساعت 12 ( بعد از مناظره ) تا ساعت 4 صبح در اصفهان غوغا بود یا بهتر بگویم جشن ، جشن پیروزی مهندس صادق و بی شیله پیلهیمان آری میر حسین برنده بود
اصفهان که یکپارچه شعار میدادند میر حسین پیروزیت مبارک
مطمئنا این جشن در شب 23 خرداد تکرار میشود
و طرفداران احمدی نژاد از همینک به فکر سی سی یو برای دوکی جونشون باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
یاشاسین آذربایجان اوغلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
چه طوفاني؟؟؟!!!!
واقعا طوفان بود!!!!
رنگ پريدگي و خوف از سكته زدن موسوي طوفان بود؟؟!!!!
به من من افتادن و پت پت كردن و لكنت زبون گرفتن طوفان بود؟؟؟!!!
خوبه كه پخش مستقيم بود و همه ديدن كه كي مسلط بود و كي مغلوب....
خوبه كه صداي فرياد الله ابكر مردم در كوچه و در خانه ها را مي شنيديد كه چگونه از رئيس جمهورشان حمايت كردند....
من تا ديشب سخنراني هاي موسوي و صحبت كردن هاي او را گوش نكرده بودم. اما با مناظره ديشب فهميدم كه همون بهتر كه وقتمو تلف نكردم كه صحبت هاي يك همچين آدمي رو گوش كنم...
صحبت كردن بلد نبود. در دنياي امروز و با اين همه پيشرفت كه جوانان ما اينگونه و در اين سطوح بالا در حال فعاليت هستند، يك كسي كه در سخنان خود هزار بار از واژه "چيز" استفاده مي كنه، جاي بسي تاسف دارد. كسي كه در يك مناظره ي تلويزيوني اينگونه رنگ باخت، چگونه در مجامع جهاني مي خواهد از منافع ملي ايران دفاع كند؟؟؟!!!
كسي كه در ادبيات معمولي اش مانده است و جملاتش بي فعل مي ماند، رئيس جمهور ايران اسلامي با تمدن و فرهنگ غني نمي تواند باشد....
راي ما محمود احمدي نژاده و رئيس جمهور محبوب ما احمدي نژاده ....
درود بر احمدي نژاد
زنده باد احمدي نژاد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
فقط میرحسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
1
مناظره را همه دیدند راستی آقای موسوی مگه دیابت داره که رنگش اینقدر پریده بود !حتما فکر میکرد جواب هاشمی رو چی بده !لازم به ترس نبود اینارو مردم سالهاست میدونستند البته با جزییاتش !از دیشب درود براحمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
تیکهای عصبی احمدی نژاد نشان از عمق فاجعه ای بود که نشان از [...] و بیچارگی او می داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
موسوی از تمام ظرفیتش استفاده نکرد و خیلی از چیزا رو نگفت، چند تا رو من می گم
آمار ای احمدی نژاد:
تورم 12 تا 15 درصدی زمان خاتمی رو به 25 درصد رسوند
رشد 7 درصدی زمان خاتمی به 5 درصد کاهش پیدا کرد
شفافیت اقتصادی ایران از 86 به 140 رسید
صندوق ذخیره ارزی که 25 میلیارد دلار توش بود رو خالی کرد اونم با نفت 100 دلاری
بدهی های خارجی ایرانو از 12 میلیارد دلار به 90 میلیارد دلار رسوند
حضور احمدی نژاد در کنفرانس همکاری های خلیج فارس که خود عربا بهش میگن خلیج عربی و نشستن جلوی تابلوی خلیج عربی و در پایان اون بیانیه ضد ایرانی که جزایر ایرانی رو متعلق به امارات اعلام کرد و احمدی نژاد هیچ حرفی نزد و اعلام رضایت کرد!!!
احمدی نژاد گفت دوره من از دوره شما خیلی بهتر بوده
در جواب باید گفت ایشون بیست سال پیش در زمان جنگ نخست وزیر بودن رشد اقتصادی ایران حدود 4/5 درصد بوده و تورم 6 تا 7 درصد و ایشون در زمان صلح رئیس جمهور بودن و رشد اقتصادی ایران 5 در صود بوده و تورم 25 درصد حالا کی بهتر عمل کرده؟
و اما در مورد فساد اقتصادی
بیش از یک میلیارد دلار در زمان ایشون مفقود شده و هنوز هم نتونستن بگن با اون پولا چکار کردن
در زمان ریاست ایشون بر شهرداری تهران 300 میلیارد تومن مفقود شد و هنوز نگفتن اون پولا چی شده و تو جیب کی رفته
و در پایان چرا احمدی نژاد اینا رو تو این چهار سال نگفت، یا می ترسیده، یا توان مقابله نداشته یا داره دروغ میگه، مهم نیست کدومشه ولی در هر حال اگه بازم باشه یقینا تو این 4 سال بازم میاد فقط حرف میزنه و کاری نمیکنه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
طرز صحبت احمدی نژاد بیشتر به [...] شباهت داره تا دکتر ها من واقعا متصفا برای خودم و یه سری مردم که چوب نادانی یه عده [...] خوردیم که این آقا رو رئیس جمهور کردن باور کنید آبدارچی من از این آقا بیشتر میفهمه
فقط موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
من تا اون شب میخواستم به احمدی نژاد رای بدم ولی بعد از مناظره از کلاهی که در این 4سال سرم رفته واقعا به حال خود و ملت ناآگاه متعصب تاسف خوردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
شب مناظره وقتی که احمدی نژاد حرفاش تموم شد و اون حرفا و اتهامات رو زد تمام بدن من می لرزید .
من که هیچ ارتباطی با اون اشخاص نداشتم استرس تمام بدنمو گرفته بود حالا بعضیا میگن :چرا میر حسین موسوی از کلمه (چیز)زیاد استفاده کرد؟!!!!
اتهام زدن به مردم وافشائ اون کار پسندیده ای نیس>آبروی افراد ارزش زیادی پیش خدا داره اگه کسی بخواد این کارو از روی شرع انجام بده (منظورم از راه صحیح) باید از راه قانونی عمل بکنه.((((((البته از نظر بنده))))))))
آقای رییس جمهور 4سال وقت داشتن تا این کارو انجام بدن ولی هنگامی این کارو کردن که تا زمان انتخابات چند روزی بیش نمونده بود>کار ایشون مثل پیدا کردن صدام حسین قبل از انتخابات آمریکا بود((((ولی تفاوتش با اون اینکه جرم افراد اعلام شده توسط ایشان اثبات نشده ...شایدم بعدهاااا بشه ولی هنوز نشده )))))))به اینکار شجاعت نمیگن.کار ایشون عوام فریبیه مردم عقل دارن میفهمن .
ایشون می خواستن بگن مثلا مفسدین از موسوی حمایت میکنن ولی من میخوام بگم هر ایرانی میتونه از هر کسی حمایت کنه مثله مجرمین معتادا و......لابد شما انتظار دارید آقای موسوی دست رد به اونها نشون بده .کار بد وزشت هر کس به خودش مربوطه نه به کس دیگه...خلاصه نظر مردم محترمه.
بنده یک دانشجو دانشگاه آزادی هستم به خاطر اینکه رشته خودمو در دانشگاه دولتی دوست نداشتم رفتم آزاد . می خواستم بگم دانشگاه ما در بعضی موارد مشکل داره ولی در بعضی از موارد جلو تر از دولتی ها ست .خیلی از دانشجویان داشکده ما (ارشد) در بهترین دانشگاههای دولتی قبول شدن.ما هم همون درسهارو با استادای مشترک با دولتی ها میگذرونیم .درسته ما بجای( دود چراغ) استفاده شده به وسیله بعضیا از روشنایی الکتریکی استفاده میکنیم اما هیچ کس نباید مارو تحقیر کنه.
از رای خودم در دوره نهم ریاست جمهوری به دکتر شرمنده ام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
دارو ودسته موسوي و اونهائي كه طرفدار مووي هستند حالا حالا ها بايد بسوزند بيا ئين منصف باشيم و مردانه باختمان را قبول كنيم از لرزيدن صداي مير حسين موسوي ميگوئين برديم و يا از چيز چيز گفتنش در مدت ده دقيقه اخر 20 بار چيز چيز كرد و چون هيچ چيزي براي گفتن نداشت 1دقيقه هم اضافه اورد بيائم منصف باشيم و كلاه خود را قاضي كنيم و از اين مافياي قدرت و دارودسته اش كه سالها ايران را چاپيدند حمايت نكنيم گرگ گرگ است چه در لباس بره و چه در لباس گرگ
بيا وكوه درد باش طاقت بيار و مرد باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
0
صبح نزديك است. موفق باشي سيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
0
آفتاب جان حقیقت را در روز روشن انکار می کنی خیلی آفتابی
آفتاب آمد دلیل آفتاب گر دلیلت باید از وی رو متاب البته و صد البته شما به دنبال دلیل نیستید این واضحه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
1
سيد خسته نباشي
واقعا"خدا صبرت بده سيد محجوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
0
سلام
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد
وزیر دوران جنگ در جنگ تحمیلی احمدی نژاد پیروز شد

زنده باد موسوی-زنده باد ملت ایران-
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
من رای نمیدم...وقتی این به اصطلاح مناظره را دیدم اشکم سرازیر شد که چرا توی این جامعه به اصطلاح اسلامی بجای تلاش برای ساختن کشور آدمهایی پیدا میشوند که بجای ارائه راهکار و برنامه برای رسیدن به قدرت سعی در بی آبروکردن طرف مقابل دارند...وچرا مردم ما اینقدر ...احساسی با مسائل برخورد میکنند و این را درک نکرده اند که سرنوشت خود ،فرزندان و همه مردم جامعه را با انتخابات رقم میزنند پس نبایداینطور از تحریکات نامزدها متاثر شوند که بجای درخواست برنامه از نامزدها یک کلمه آزادی اونها را مدهوش کند...مگه در چهار سال گذشته آزادی نبوده که به این بنده خدا احمدی نژاد هر تهمتی که خواستند زدند...پس چرا باگفتن کلمه آزادی از طرف نامزدها اینطور هیجان زده میشویم...
اگر فکر میکنید منظور این نامزدها رواج بی بندو باری در جامعه است بدانید که انتهای آزادی در ایران ودر این حکومت همین است که می بینید...
کلام آخر : اگر احتمالا قصد رای دادن دارید به کسی رای بدهید که یه حد اقل برنامه ای داشته باشد مثل احمدی نژاد و کروبی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
من نمیگم ب کی رای بدین میگم ((( چشمامون رو نبندیم هرچی میشنویم قبول کنیم بیایید چمهامون رو هم باز کنیم تا هرچه میبینیم رو با اون چیزایی ک مشنویم تطبیق بدیم بعد اظهار نظر کنیم . میگن طرف رو باید از دوستاش شناخت >>
حالا ببینید دور و بر ... کیا هستن و دور و بر ... یکسری مردم مستضعف ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
فقط اين را ميدانم
تورم دروغ نيست بيكاري دروغ نيست از اين وضعيت متنفرم
از فساد و ...
من تغيير مي‌خواهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
نه عزیزم دیابت نداره.هرچی باشه از احمدی نژاد خوشگل تره.تو فکر می کنی احمد نژاد چه مریضی داره؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین