کد خبر: ۹۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۱۷

پاسخ قاطع زهرا رهنورد به ادعاهای محمود احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر زهرا رهنورد با استقبال از بررسی پرونده تحصیلی وی تاکید کرد که هتاکی و پرونده سازی با اخلاق اسلامی سازگار نیست.

این استاد دانشگاه، افزود: «روندهای غیراخلاقی در فصل انتخابات بروز پیدا می‌کند که رویه شدن آن یک خطر جدی است، به آنان که در مدرک تحصیلی بنده تشکیک می‌کنند تذکر می‌دهم لااقل اطلاعات خود را تکمیل کنند».

رهنورد در پاسخ به سوال یک دانشجوی اصولگرا که از روی نوشته روزنامه ایران تهمت به رهنورد را می‌خواند، در جمع پرشور دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران شمال پاسخ داد: «در چند روز اخیر برخی شبهات پیرامون مدرک تحصیلی بنده مطرح شده که نشان از تنگ آمدن برخی و دستاویز شدن به اقدامات مجعول و شائبه برانگیز می‌دهد».

رهنورد گفت: «برای من جای این سوال باقی است که کسانی که به خود اجازه افترا می‌دهند، آیا از سوابق مبارزاتی من خبر دارند؟ اولین آثار قرآن پژوهی من در سال 52 تا 54 منتشر شد و برخی کتاب‌های من به زندان طی یک هفته منتشر گردید. وقتی که انقلاب شد، 10 جلد از مکتوبات من منتشر شد؛ 30 جلد کتاب تدوین کرده و 10 جلد از آن به زبان‌های زنده دنیا ارائه شد».

وی افزود: «هتاکان امروز، دیروز در کوران مبارزات و خفقان رژیم ستمشاهی که من در سنگر مبارزه بودم کجا بوده‌اند؟ آن زمان که به خاطر نگارش کتب ضد رژیم طاغوت تحت تعقیب بودم چه می‌کردند»؟

رهنورد افزود: «کتاب حجاب پیام زن مسلمان را در آمریکا نوشتم و با تیراژ بیش از یک میلیون چاپ شد و جامعه آن روز را تحت تاثیر قرار داد و امروز هم به راه اسلام و امام و انقلاب افتخار می‌کنم و از خدا می‌خواهم در این مسیر ثابت قدم باشم».

وی گفت: «افتخار می‌کنم که پله پله درس خواندم و بالا آمدم و اعتقاد دارم جایگاه علم و زیور دانش آن قدر قداست دارد که نباید از هر راهی و برای هر هدفی، به هر روشی دست یازید».

رهنورد درتوضیح روند تحصیل خود گفت: «در سال 47 وارد دانشگاه تهران شدم و در سال 51 در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل گردیدم، در سال 65 برای ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی خود با شرکت در کنکور به دانشگاه آزاد اسلامی وارد شدم و فوق لیسانس و دکترای رشته علوم سیاسی به همراه 30 واحد مغایر و 39 واحد کارشناسی ارشد گذراندم. در سال 74 فارغ‌التحصیل گردیدم. در فوق‌لیسانس هنر نیز شرکت کردم و در سال 1373 از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردیدم. (درآن زمان تحصیل هم زمان در دو رشته و دو سیستم دولتی و خصوصی مجاز بود)».

وی در ادامه گفت: «گذران 10 سال در پروسه کارشناسی ارشد و دکترا با سپری کردن 96 واحد انجام شده و بنده در شان خود نمی‌دانم که به این قبیل مسایل پاسخ بگویم. چون می‌دانم در روند پرونده‌سازی هر روز یک پروژه جدید مطرح می‌شود».

رهنورد افزود: «آیا مساله مملکت ما این است که مدرک بنده چیست؟ من پرونده‌سازان را دعوت می‌کنم که توان خود را معطوف به توسعه کشور کنند نه تخطئه دیگران! و البته پرونده‌سازان مطمئن باشند، شکست خواهند خورد».

وی بیان کرد: «من افتخار می‌کنم که پروژه فوق لیسانس را درباره اندیشمندان عرب و شبه قاره و پایان نامه مقطع دکتری خود را پیرامون دولت اسلامی و حکومت اسلامی پرداختم و اکنون هم تمام توان خود را معطوف به اعتلای ایران اسلامی خواهم نمود. و فوق لیسانس هنر را با عنوان حکمت هنر اسلامی گذراندم که مورد تایید علامه جعفری استاد بزرگوارم قرار گرفت».

وی به دانشجویانی که این سوال را مطرح کرد توصیه کرد که دنباله‌روی پرونده‌سازان نباشند و راه خود را طی کنند.

رهنورد در پایان گفت: «از کسانی که چنین مطلبی را مطرح کرده‌اند، تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند این اطلاعات را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
جوجه اخر پاییز خوشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
دهنتون بسته شد،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین