کد خبر: ۹۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹
ارزیابی یک عضو اعتدال و توسعه از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی؛

دهقان: احمدی‌نژاد به خودش باخت

به شخصیت‌هایی چون هاشمی، ناطق و خاتمی ظلم شد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه معتقد است که رئیس دولت نهم در مناظره با موسوی به هیچ کس نباخت جز به محمود احمدی‌نژاد، زیرا سرانجام توهم، ‌تصور، خرّاجی (هزینه کردن دلارهای نفتی) و حرافی و برخی هتک حرمت‌ها جز این نیست.

غلامعلی دهقان در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در ارزیابی خود از مناظره شب گذشته محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی اظهار داشت: «حامیان محمود احمدی‌نژاد انتظار داشتند مناظره وی با میرحسین موسوی عاملی باشد تا فاصله ایجاد شده بین وی و موسوی کم شود اما نه تنها این فاصله کم نشد بلکه نتیجه این مناظره فاصله رای بیشتر میرحسین موسوی با احمدی‌نژاد خواهد بود». 


دهقان تصریح کرد: «واقعیت این است احمدی‌نژاد در سه سطح، بازی مناظره را به رقیب خود- میرحسین- واگذار کرد». 

وی با بیان این‌که اول سطح این ناکامی برای رئیس‌جمهور فعلی این بود که او از جهت اخلاقی بازی را واگذار نمود، تصریح کرد: «طرح اتهامات اثبات نشده و تکراری برای تهییج توده‌ها بخشی از بازی مناظره احمدی‌نژاد بود که نتیجه آن فقط بازی با آبروی برخی از شخصیت‌ها بود».
 
عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه افزود: «احمدی‌نژاد فراموش کرد که بزرگش نخوانند اهل خرد- هر آنکس که نام بزرگان به زشتی برد- در این مناظره به شخصیت‌هایی همانند هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق نوری که امکان دفاع از خود نداشتند جفا و ظلم شد». 

دهقان دومین سطح ناکامی احمدی‌نژاد را در مناظره را از بعد محتوایی دانست و ادامه داد: «واقعیت این است که احمدی‌نژاد از جهت محتوایی هم کم آورد و بازی را به حریف باخت استدلالهای وی سطحی و بیشتر برای شوک وارد کردن وعصبانی نمودن رقیب بود. ولی خوشبختانه میرحسین موسوی با متانت و وزانت خاصی که نشانه صداقت، اعتماد به نفس و دانایی یک انسان می‌باشد عمل نمود و با جوابهای منطقی و اصولی راه را بر احمدی‌نژاد بست». 

وی اظهار داشت: «مثالهای موسوی درجهت نقد منصفانه بسیار عینی و ملموس بود همانند قضیه ملوانهای انگلیسی در بعد سیاست خارجی مورد چاپ و نشر کتاب در مقوله فرهنگ اشاره به واردات سیر چینی در بازار سیر همدان در موضوع اقتصاد و .....مواردی از این قبیل بود».

دهقان در تشریح سطح سوم ناکامی محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: «تکنیک به کار گرفته شده از سوی احمدی‌نژاد هم در این مناظره نتیجه نداد. وی همانند بوکسوری آماتور فقط ضربه می‌زد بدون آنکه حتی یک ضربه وی فنی باشد».
 
وی تصریح کرد: «اما موسوی در این مناظره با خویشتنداری و صبوری در نوبت خود ضربات فنی وارد کرد و به همین دلیل حریف را دچار سردرگمی و آشفتگی نمود به همین دلیل بود که احمدی‌نژاد احساس کرد که همچنان به وقت بیشتری نیاز دارد تا شاید ضربه‌ای وارد کند غافل از اینکه اگر وی زمان بیشتری هم داشت به جهت اینکه ضربات رقیب فنی بود شکست وی سنگین‌تر می‌شد».

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: «در هر حال احمدی‌نژاد بازی مناظره را باخت چرا که باید می‌باخت رئیس دولت نهم به هیچ کس نباخت جز به محمود احمدی‌نژاد زیرا سرانجام توهم، ‌تصور، خرّاجی (هزینه کردن دلارهای نفتی) و حرافی و هتاکی جز این نیست. گاهی این توهمات در جامعه ما به‌گونه‌ایست که به حق می‌توان افرادی را سلطان توهم نامید». 

دهقان ادامه داد: «احمدی‌نژاد در این روزها به شدت عصبانی و نگران است چرا؟ وی همانند برخی از اصحاب سیاست در قدیم سیاست شهر سوخته را به اجرا گذاشته است با این تفاوت که اگر آنها شهرها را می‌سوزاندند وی شخصیت‌ها را اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا فقط به جرم انتقاد از وی می‌سوزاند غافل از اینکه این شخصیت‌ها به واسطه مخالفت احمدی‌نژاد با آنها جایگاهشان از جهت مقبولیت در نزد مردم بیشتر و افزون‌تر خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
به نظر من شما ...زیادی میزنید احمدی نژاد دوستت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
0
0
az aghaiee dehghan mosahebeiee jadidi anjam gardad
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین