کد خبر: ۹۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲

نعمت احمدی: شورای نگهبان باید صلاحیت احمدی‌نژاد را مجددا بررسی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک حقوقدان، اعلام اسامی مقامات عالی‌رتبه نظام از سوی رییس‌جمهور را مجرمانه دانست و گفت: «سخنان شب گذشته احمدی‌نژاد مصداق بارز توهین، ‌نشر اکاذیب و افترا است».

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایلنا، عمل رئیس‌جمهور مبنی بر اعلام اسامی برخی از مقامات عالی‌رتبه نظام در مناظره شب گذشته با میرحسین موسوی را مجرمانه دانست و گفت: «در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی اصل بر برائت است و تا زمانی که فردی در دادگاه محکوم نشده و حکم قطعی نشده است‏‌، کسی حق ندارد اسامی افرادی را اعلام کند».

این وکیل دادگستری اظهارداشت: «طبق اصل 113 قانون اساسی، رئیس‌جمهور باید ناظر اجرای قانون اساسی باشد. این در حالی است که شب گذشته احمدی‌نژاد از قانون اساسی تخلف کرده است و هر یک از افرادی که نام آنها توسط رئیس‌جمهور اعلام شده‏، حق دارند علیه رئیس‌جمهور اعلام جرم کنند».

احمدی با انتقاد از عمل ضداخلاقی رئیس‌جمهور مبنی بر انتشار مدرک تحصیلی همسر میرحسین موسوی اظهار کرد: «شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور را که مراحل قانونی آنان طی شده، قانونی دانسته است. زمانی رئیس‌جمهور از طریق تریبون صداوسیما آن مدارک را فاقد اعتبار اعلام می‌کند که خود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این اظهارنظر یا نشانه عدم اطلاع رئیس‌جمهور و یا انتقام شخصی از یک قشر خاص و حدود 3 میلیون فارغ‌التحصیل است».

احمدی با بیان اینکه سخنان شب گذشته رئیس جمهور توهین به جایگاه مقامات عالی‌رتبه نظام است، ‏‌گفت: «دولت هاشمی و خاتمی هر دو مورد تایید رهبری بودند و بنا بر قانون احکام ریاست جمهوری تا به تنفیذ رهبری نرسد فاقد وجاهت قانونی است. سند چشم‌انداز، ‏‌برنامه اول، ‏‌دوم، سوم و چهارم توسعه در دولت‌های هاشمی و خاتمی تصویب و به تایید رهبری رسید. زمانی که احمدی‌نژاد این برنامه‌ها را زیر سوال می‌برد، به جایگاه تمامی مقامات عالی‌رتبه نظام توهین کرده؛ چرا که رهبری همه آن برنامه‌ها را تایید کرده است».

وی با اشاره به یکی از سخنان رهبری در مورد هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شودب، اظهار داشت: «زمانی که احمدی‌نژاد به این صراحت در یک مناظره تلویزونی به هاشمی می‌تازد، ‌باب معارضه با مقامات عالی‌رتبه نظام را باز کرده است. این‌گونه توهین مستقیم به روسای جمهور پیشین که برنامه‌هایشان به تایید رهبری رسیده ‏‌مصداق بارز افترا‏، نشر اکاذیب و توهین است».

این حقوقدان به سخن سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه این شورا مجاز است که اگر حتی نماینده‌ای تایید صلاحیت شد و رای آورد، در صورتی که مشکلاتی داشته باشد شورای نگهبان اجازه ملغی نمودن نمایندگی ان شخص را دارد، اشاره کرد و گفت: «دروغ بالاترین جرم در اسلام است. اگر شورای نگهبان خود را حافظ اسلام و قانون اساسی می‌داند با توجه به این همه دروغ از سوی رییس جمهور موظف است که حداقل وظایف خود را انجام دهد».

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید صلاحیت احمدی‌نژاد را مجددا بررسی کند، ‌ادامه داد: «احمدی‌نژاد شب گذشته در آن مناظره به دو رئیس‌جمهوری که توسط مردم انتخاب شده‌اند، به شعور ملت و برنامه‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های اول، ‌دوم و سوم توسعه توهین کرده است و چون برخلاف قانون اساسی عمل کرده، دیگر صلاحیتی برای تصدی ریاست جمهوری ندارد».

این وکیل دادگستری تصریح کرد: «رئیس‌جمهور برخلاف قانون اساسی در زندگی مردم تجسس کرده و مدرک همسر مهندس موسوی را برخلاف قانون افشا کرده است و مشخص نیست که احمدی‌نژاد با چه اذنی پرونده تحصیلی دکتر رهنورد را از بایگانی خارج کرده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین